De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jrm

Niet echt een verrassing, maar leuk om te lezen!
Zien er gewoon goed uit.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... zo'n actief concept (incl. dsp en andere fratsen) is de toekomst denk ik.

Marvin

Had eigenlijk allang verwacht dat dat de overhand zou hebben. Internet aansluiting, WiFi en 4g hotspot en volledig bediend met je telefoon.

sjoek

Citaat van: TurboMarco op maart 26, 2017, 23:24:35
Hoi sjoek ,ja dat werkt echt goed ,zelfs met oudere games zoals CoD5 World @ War kan je de tegenstanders veel beter lokaliseren .

gamen doe ik zowiezo alleen met een headset op aangezien ik dat op de late uurtjes doe ,en dat samen met mn teammates ,we zitten dan op een Teamspeak server waardoor de communicatie erg soepel verloopt .



Oke, heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken. Alleen hoor heel veel verschillende meningen en nog nooit zelf kunnen testen. Mischien toch eens meer in verdiepen.

Citaat van: TurboMarco op maart 26, 2017, 23:48:53
Maar nu ?? ,ik luister al een paar uur naar de Edifier's  en ik ben enorm verbaasd  :-o
Het zijn wel ff een paar actieve luidsprekers met een afwerkingsniveau waar je u tegen zegt ,de behuizingen zijn met recht hoogwaardig te noemen ,kastresonanties komen niet of bijna niet voor aangezien ze vrij dood klinken wanneer je er op klopt .
De class D versterking is niet aan de hoge kant ,zeg maar gemiddeld 18 Watt per driver (4 in totaal) ,echter ik heb de speakers niet op vervorming kunnen betrappen terwijl ze best hard gaan .
De luisterafstand is ongeveer anderhalve meter ,en dan is het uitgangsvermogen van deze class D eindtrappen meer dan voldoende om de drivers van voldoende sap te voorzien .
Er zit een simpele vorm van DSP in ,dat wil zeggen dat je bass en treble kan regelen ....meer niet!
In de neutrale stand klinken deze speakers naar mijn smaak dan ook erg neutraal  :-D ,het hangt uiteraard wel weer van de opname af ,want druk leveren kunnen deze kleintjes best wel ,verwacht echter geen echt laag .

De set kwam met een aanbieding van 129,- incl chromecast audio streamer ,je lacht je dan letterlijk een krul in de l u l  8-)
Hoe bestaat het vraag ik mij dan af ?? ,een paar deftige luidspreker stands kosten meer !

Al met al vind ik het een hele prestatie wat deze speakers neer zetten  :yes:
 


Klinkt als een geslaagde koop  hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Ik was in het begin nogal sceptisch over draadloze speakers ,met in het bijzonder draadloze koptelefoons .De eerste draadloze koptelefoon die ik had (Philips) moest om de haverklap aan de oplader ,en daarbij stoorde deze al snel terwijl de afstand tot de ontvanger beperkt was tot een meter of 5 .

De Corsair Void die ik nu heb kent dit soort ellende niet ,zo heb ik hem 2x per week aan de oplader ,en het bereik is door het hele huis storingsvrij .
De software die erbij zit is ook erg prettig in gebruik ,je kan daar ook nog eens lekker mee freubelen  :-)

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op maart 25, 2017, 22:39:56
Als het goed is komen deze speakers morgen binnen  :-)

Ik ben echt benieuwd  :yes:

http://www.edifier.com/int/en/speakers/r1800-t3-2.0-powered-bookshelf



En al binnen ?

Ben zelf opzoek naar andere speakers bij PC de Creative T40 voldoen prima maar denk dat dit net effe meer is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

 Vette bril op John?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Lees er gewoon over heen  8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op maart 04, 2017, 12:36:01










Ik heb maar weer eens een htpc(tje) gebouwd ,dit maal niet van left overs maar van grond af aan met nieuwe componenten .

CPU: Intel G3258 Intel i3 4150.
Mobo: Asrock H81M-ITX.
Ram: 8Gb Corsair Vengeance LP DDR3L .
PSU: InterTech 60W.
SSD: 128Gb Sandisk Ultra .
Case: Tendraw.

De CPU koeler is een superstille Noctua NH-L9i  notworthy

edit: G3258 vervangen voor een i3 4150 ,ik had deze toch over en is net wat sneller doordat de clockspeed 300 MHz  hoger is en gebruik maakt van hypertreading.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op april 08, 2017, 13:49:32
edit: G3258 vervangen voor een i3 4150 ,ik had deze toch over en is net wat sneller doordat de clockspeed 300 MHz  hoger is en gebruik maakt van hypertreading.

mooie processortjes die i3 ik heb zelf de i3 6100 en is eigenlijk nog verdomd snel. ik draai de nieuwste games nog soepel als het moet :yes:.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

De Skylake i3 is toch weer een stuk sneller dan de haswell i3  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Ja oke, maar dat komt ook wel wat door de leeftijd natuurlijk.. kabylake is nog weer wat sneller. Maar voor het "gewone" film kijken heb je al meer als voldoende op deze manier toch?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Morgen komt het nieuwe bankstel ,maar nu heb ik alvast de surround speakers er neer gezet .

Wie herkent deze speakers ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)