De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op juli 14, 2016, 17:04:27
Ik zit er aan te denken om voor de BMW een Gladen RC 600c1 monoblok te kopen ,en wel om de volgende redenen :

(A) Ik kan niet zonder een sub.
(B) De BMW heeft een radio zonder pre-out.
(C) De Gladen heeft een high-level input with auto Sense,en dat is erg handig !
(D) Het is een class D versterker.
(E) De prijs is erg goed (179,-)



Door zijn compacte afmeting is het ook nog eens makkelijk in te bouwen .

Power in RMS:

@ 4 Ohm mono: 1x360 Watt .
@ 2 Ohm mono: 1x560 Watt .   

Voor een Polk DB10 subje meer dan zat  HB
Optie 2 .....is een Emphaser monoblok ,deze heeft als voordeel dat er een topcontrol op zit + een afstandbediening voor de bass level .
http://www.acrshop.nl/emphaser-ea1300-amplifier-p-24112.html


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Kwam ik zomaar dit tegen   :-o   :-D    :schater:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Emphaser, een naam welke ik ken uit mijn jeugd, vanuit de caraudio.

Citaat van: TurboMarco op juli 17, 2016, 12:33:48
Optie 2 .....is een Emphaser monoblok ,deze heeft als voordeel dat er een topcontrol op zit + een afstandbediening voor de bass level .
http://www.acrshop.nl/emphaser-ea1300-amplifier-p-24112.html



TurboMarco

Ik heb van ellende een car-audio sub op een cheap ass Onkyo subversterkertje aangesloten omdat ik verder zonder zit .
De tijd om een deftige sub te bouwen ontbreekt nog steeds  frusty ,dat komt ook doordat ik een verschrikkelijke k%tauto gekocht heb waar ik veel tijd in heb moeten steken .

Maar hey ,ik geniet er eigenlijk best wel van .......en dan bedoel ik niet die Duitse grafbak .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Da's klote Marco, maar kun je jezelf lekker uitleven met wat sleutelwerk :-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

#1131
Het scheelt dat ik zelf veel kan doen ,anders was een brandje voordeliger geweest  :wink:

Ik begrijp niet dat mensen weg lopen met het merk BMW ,het is namelijk helemaal niet zo best met die techniek .
Voor mij de eerste en de laatste BMtroubleu .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

#1132
Citaat van: TurboMarco op juli 29, 2016, 22:26:59
Het scheelt dat ik zelf veel kan doen ,anders was een brandje voordeliger geweest  :wink:

Ik begrijp niet dat mensen weg lopen met het merk BMW ,het is namelijk helemaal niet zo best met die techniek .
Voor mij de eerste en de laatste BMtroubleu .
Voor auto's geldt net als met vrouwen, audio - apparatuur, gezondheid, etc.: je moet er geluk mee hebben.
Ik heb 5 jaar een fiat coupe gehad en in die 5 jr. de totale aanschafprijs (6900) aan reperaties uitgegeven. Begonnen met een gebroken distributieriem, net voor het verstrijken van diens houdbaarheid, 1 maand na deze reperatie bij 200 km/uur krukaslager naar de kloten. Vervolgens revisiemotorblok laten inbouwen en die is uiteindelijk na ruim 1 jaar ook kapot gegaan. Geluk of pech, ik ben van mening dat de motorblokken van dit betreffende type gewoon niet betrouwbaar zijn. Mijn huidige fiat punto 1.4 sporting is met 115.000 gereden km's betrouwbaarder gebleken.
Ik zit veel op Duitse autosnelweg en dan wil ik het gaspedaal nog wel eens dieper indrukken na een lange werkdag. De punto zit bij zijn top van 180 bij 5500 rpm nog ver van zijn rode gebied verwijderd, dit i.t.t. de coupe die op zijn top direct al het rode gebied aantikte.

In ieder geval veel succes met je BMW.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

lo

Citaat van: TurboMarco op juli 29, 2016, 22:26:59
Het scheelt dat ik zelf veel kan doen ,anders was een brandje voordeliger geweest  :wink:

Ik begrijp niet dat mensen weg lopen met het merk BMW ,het is namelijk helemaal niet zo best met die techniek .
Voor mij de eerste en de laatste BMtroubleu .

Inderdaad een groot voordeel dat je er geen probleem mee hebt om af en toe zwarte handen te krijgen. Mooi dat je op deze manier dat 'pruts' merk rijdend weet te houden... :)

Op termijn toch weer terug naar Volvo dan, of een ander merk?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Ik zal vandaag wel een paar foto's neer plempen zodat je kan zien wat voor een wanprestatie bmw geleverd heeft .
Trouwens niet alleen bij de E90/91 maar ook bij verschillende 5 series .

Een upgrade heb ik al in mijn hoofd  :yes:

De volgende auto word weer een Volvo  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Mocht mijn roetbak een keer de geest geven, dan staat er naast Volvo ook BMW op mijn lijstje. Maar ik ga dan waarschijnlijk over op benzine.

Citaat van: TurboMarco op juli 31, 2016, 01:56:03
Ik zal vandaag wel een paar foto's neer plempen zodat je kan zien wat voor een wanprestatie bmw geleverd heeft .
Trouwens niet alleen bij de E90/91 maar ook bij verschillende 5 series .

Een upgrade heb ik al in mijn hoofd  :yes:

De volgende auto word weer een Volvo  8-)

TurboMarco

Begrijp me niet verkeerd hoor ,het zijn prima rijdende auto's maar niet zo geweldig als de meeste mensen (voornamelijk Duits rijders ) voordoen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Deze foto heb ik van het net gehaald  :-o


En na speuren kom ik er achter dat de E46 en ook Z3/Z4 modellen zwembaden zijn  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#1138
Nou hier zijn ze dan ....




Hier horen dus 12v kabels aan vast te zitten ,ze zijn compleet weggerot .

HOLY CRAP!!


De bak schoongemaakt.


De connector schoongemaakt met een schroevendraaier,staalborstel en een hoop WD40 ,vervolgens een nieuwe kabel oog gemonteerd op de ingekorte kabel .


De bak met roestwerende middel behandeld .





De verroeste bevestigingsbeugel.
Deze heb ik weer als nieuw gekregen .


En klaar is turbo  :lol:



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Lekker klusje, weinig aandacht aan besteed in het verleden.  :?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site