De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Een selfmade man dus. Waarschijnlijk een mix van inzicht en interesse  :yes:.


Citaat van: TurboMarco op maart 25, 2016, 02:46:56
De laatste jaren onderhand wel  :-)
In den beginne tijdens de oprichting van dit mooie forum was het Maurice die mij met pc's op weg moest helpen ,nu moet ik hem uit de brand helpen  :-D
Ook heb ik de afgelopen tien jaar verschillende servers onder beheer gehad ,en daarnaast tientallen (40+) systemen gebouwd .
Dan leer je de fijne kneepjes van het vak wel  :yes:
Het is een leuke hobby ,maar af en toe moet ik weleens een systeem de deur uit doen om zodoende weer verder te kunnen met een andere build .

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op maart 23, 2016, 22:14:53
Ik zal er zeker over schrijven ,echter kan ik nu nog niet met zekerheid zeggen wat de definitieve opzet gaat worden.
Eerst ff experimenteren met verschillende componenten  :yes:

Edit:
Ik zal het wat nader toelichten .
De basis is een AMD FM2 systeem wat redelijk budgetvriendelijk is ,en het word geen steambox in de zin van het kleine kastje .

De case die ik gebruik is een Fractal Design Define S Nano ....pff das een lange naam  :-o
De OS is in basis Win7 64 met een 2e bootoptie Linux(Steam OS) .
Ik kom er later nog op terug want ik verwacht deze week een videokaart waar ik zeker wat mee ga klooien .
Het roer is omgegooid ,aangezien de FM2+ bord defect is heb ik een nieuw bord van MSI gekocht.
De MSI B85i is een Intel s1150 itx bord en daar komt in een Intel G3258 cpu .
De grafische kaart is ook van MSI ,en dan wel de R7 370 Gaming .
De cpu word watergekoeld en ik streef naar een 4,7 Ghz overclock .

Uiteraard komt daar ook een ssd van Samsung in  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

De htpc die ik eerder aanbood blijft in mijn bezit ,althans de behuizing.
Ik heb daar wel de hardware dusdanig van veranderd dat het nu best wel een snelle htpc geworden is .

Hardware:
Mobo: Asrock fm2a88m extreme4+.
CPU: Athlon x4 750K (quadcore @ 3,7 GHz).
GPU: Gigabyte GT 730 1 Gb GDDR5.
PSU: Corsair VS 350 .
Ram: Corsair: DDR3 1333 MHz XMS.
SSD: Sandisk 120 Gb .

Op die manier kan ik de meeste mainstream games lekker vlot draaien ,en Kodi draait als een tierelier  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Netjes systeempje :yes: hoeveel gb ram zit er in?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Netjes hoor.. draai je trouwens nog windows 7 of 10?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Win7 64 bit Home premium  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Is dit met opzet? Ik gebruik op zowel mijn laptop als mijn pc ook windows 7 64 home premium. Maar zou upgraden naar win 10 zinvol zijn? Ik kan er weinig over vinden. En aangezien jij vrij veel er mee bezig lijkt te zijn. Heb je daar mischien een bepaald idee over?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Ik gruwel van Win8 en veel mensen die ik ken die van Win7 naar 10 gegaan zijn balen daarvan ,veel oudere software werkt dan namelijk niet of heel traag .
En mijn gedachte (ik zet ff een aluhoedje op) is dat een gratis upgrade van Microsoft niet klopt  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op maart 30, 2016, 17:14:35
Ik gruwel van Win8 en veel mensen die ik ken die van Win7 naar 10 gegaan zijn balen daarvan ,veel oudere software werkt dan namelijk niet of heel traag .
En mijn gedachte (ik zet ff een aluhoedje op) is dat een gratis upgrade van Microsoft niet klopt  :-P

Daar was ik inderdaad ook al bang voor. Ik hou het ook mooi bij win7 is mijn idee. Bedankt voor de reactie.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Citaat van: sjoek op maart 30, 2016, 17:34:29
Daar was ik inderdaad ook al bang voor. Ik hou het ook mooi bij win7 is mijn idee. Bedankt voor de reactie.
Mijn motto is dat wanneer iets goed loopt je dat niet hoeft te veranderen .
Win10 is leuk als je graag iets met directX12 wilt gaan doen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik zou het haast vergeten te melden maar mijn Cambridge versterker is de kloten op ,gelukkig had ik van Wim een Onkyo gekregen ,en die doet het eigenlijk best wel goed zo  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik heb totaal geen klachten over win10, had ik wel over win8. Maar ik gebruik die laptop enkel om te downloaden en wat muziek en films te draaien. Dus ik ben geen benchmark gebruiker zegmaar.

Maurice

Citaat van: marvin op maart 30, 2016, 19:38:02
Ik heb totaal geen klachten over win10, had ik wel over win8. Maar ik gebruik die laptop enkel om te downloaden en wat muziek en films te draaien. Dus ik ben geen benchmark gebruiker zegmaar.
Ik werk ook met win10. Functioneert goed, maar heb wel alle privacy instellingen aangepast, want die staan maximaal open. Nieuw is dat je als een soort torrentclient ook microsoft updates naar andere pc's aan het delen bent.

Er is eigenlijk wel een stelregel: als iets gratis is, dan ben JIJ het product ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

sjoek

Citaat van: TurboMarco op maart 30, 2016, 18:47:22
Ik zou het haast vergeten te melden maar mijn Cambridge versterker is de kloten op ,gelukkig had ik van Wim een Onkyo gekregen ,en die doet het eigenlijk best wel goed zo  :-)

Geen grote problemen mag ik hopen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.