De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: TurboMarco op oktober 25, 2015, 22:17:48
Ik heb een screen gemaakt van mijn Samsung ssd benchmark resultaat ,je gelooft het niet  :-D



Geen komma's weggewitmakert?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op januari 14, 2015, 23:35:32

Een close up van de coax .









Eerste indrukken zijn overweldigend !

Heb ik die twee subs nodig ? , nou eigenlijk niet , maar met bepaalde muziek klinkt het wel erg lekker .
Ik heb de subs ingezet tot 50 Hz / 24 db octaaf , wanneer ik de main speakers uitschakel heb je het idee dat die subs maar heel weinig doen , maar het totale plaatje bevalt mij wel .

Ik zit er aan te denken om de set te verkopen omdat de Vector -0 zeer waarschijnlijk weer in huize turbo komen te staan .

De linker speaker dus .
Ook heb ik de Seas EX4 op marktplaats staan ,ik wacht dat eerst even af .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Een bijzonder ontwerp die Vector-0, kan je er wat meer over vertellen?

TurboMarco

De Vector-0 is het ontwerp van Walter Wissink en (wijlen) Harrie van Hoof ,en het ontwerp dateert uit ongeveer 1992 .
Per kant zitten er 6 Vifa 13cm mid/woofers + 6 Vifa 25mm textieldome tweeters in ,onderin de behuizing zit een vette 15 inch Beyma woofer in ,deze opereert tot 120 Hz en daarna nemen de Vifa mid/woofers het over .
De woofers van Beyma zijn al een keer vernieuwd vanwege de foamranden die verrot waren ,dit is volgens mij een jaar of 5 geleden gedaan door Speakerland te Oss .

De middentoners zijn Vifa 13WG-09-08, de tweeters D26TG-35-06. Bas is in handen van een Beyma 15B100

Het geluid valt op door de enorme dynamiek en directheid ,de hoge tonen zijn hoe luid je ook speelt zijdezacht en het laag is superstrak .
Een sweetspot op de luisterpositie is niet echt nodig aangezien dit een lijnbron systeem is .
Het rendement zit op ongeveer 96 db en de nominale impedantie is 8 Ohm .
Door het hoge bezettingsaantal van de luidsprekers treed er totaal geen vervorming op ,dus ook niet op extreem hoge volumes ,je kan met deze luidsprekers al met een 50 Watt versterker goed uit de voeten ,echter een 700 Watt versterker laat de pannen van het dak blazen .

Groot zijn de luidsprekers wel ,ik dacht 145 cm hoog en je moet ze ook wel de ruimte geven ,dus niet pal tegen de achterwant plaatsen ,ondanks dat de poort aan de voorzijde zit .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

  :-o     Zeer indrukwekkend.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Zware jongens, in alle opzichten  :yes:.


Citaat van: Paul op maart 16, 2016, 16:14:53
  :-o     Zeer indrukwekkend.

:gp:

Maurice

Ik heb ze in het verleden regelmatig gehoord,  echt indrukwekkende speakers met een erg mooi,  strak laag. Contrabassen zijn enorm gedetailleerd.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Ook raar, een bas die contra klinkt.

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op oktober 25, 2015, 22:17:48
Ik heb een screen gemaakt van mijn Samsung ssd benchmark resultaat ,je gelooft het niet  :-D




Ik heb met mijn nieuwe systeem met een Samsung 850 evo (500 Gb) weer een benchmark gedaan .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik ben nu een multimedia/game systeem aan het bouwen op basis van een itx systeem ,dus klein van formaat maar groot in prestaties.
Daarbij hecht ik ook nog eens veel waarde aan de esthetische aspecten van een dergelijk systeem .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

ICT, dat is toch niet jouw achtergrond  :roll:.

Citaat van: TurboMarco op maart 23, 2016, 17:52:20
Ik ben nu een multimedia/game systeem aan het bouwen op basis van een itx systeem ,dus klein van formaat maar groot in prestaties.
Daarbij hecht ik ook nog eens veel waarde aan de esthetische aspecten van een dergelijk systeem .

pameijer

Citaat van: TurboMarco op maart 23, 2016, 17:52:20
Ik ben nu een multimedia/game systeem aan het bouwen op basis van een itx systeem ,dus klein van formaat maar groot in prestaties.
Daarbij hecht ik ook nog eens veel waarde aan de esthetische aspecten van een dergelijk systeem .
Zou je hier wat meer over willen schrijven? Welke componenten, en waarom deze. Welke software wordt het, een Steammachine?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

#1078
Ik zal er zeker over schrijven ,echter kan ik nu nog niet met zekerheid zeggen wat de definitieve opzet gaat worden.
Eerst ff experimenteren met verschillende componenten  :yes:

Edit:
Ik zal het wat nader toelichten .
De basis is een AMD FM2 systeem wat redelijk budgetvriendelijk is ,en het word geen steambox in de zin van het kleine kastje .

De case die ik gebruik is een Fractal Design Define S Nano ....pff das een lange naam  :-o
De OS is in basis Win7 64 met een 2e bootoptie Linux(Steam OS) .
Ik kom er later nog op terug want ik verwacht deze week een videokaart waar ik zeker wat mee ga klooien .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 23, 2016, 18:56:19
ICT, dat is toch niet jouw achtergrond  :roll:.
De laatste jaren onderhand wel  :-)
In den beginne tijdens de oprichting van dit mooie forum was het Maurice die mij met pc's op weg moest helpen ,nu moet ik hem uit de brand helpen  :-D
Ook heb ik de afgelopen tien jaar verschillende servers onder beheer gehad ,en daarnaast tientallen (40+) systemen gebouwd .
Dan leer je de fijne kneepjes van het vak wel  :yes:
Het is een leuke hobby ,maar af en toe moet ik weleens een systeem de deur uit doen om zodoende weer verder te kunnen met een andere build .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)