De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

#1005
Eerst wat plaatjes :









De Bohlender Graebener magnetostaten in een dipool configuratie is geen slechte keuze gebleken ,integendeel zelfs !,dit is het mooiste mid/hoog wat ik hier ooit gehoord heb  :yes: . :yes: Van enige kleuring is absoluut geen sprake ,dat kan ook niet anders want het midden bereik vanaf 800 Hz tot 10 kHz  word weergegeven zonder een behuizing,het overige hoog word weergegeven door de Fostex magnetostaat .
Damn! ik zou zowat de (Diy)Beyma's aan de kant zetten ,want dit is zo verschrikkelijk neutraal in het mid/hoog waar de Beyma's totaal niet tegenop kunnen .
Het geeft mij in ieder geval weer stof tot nadenken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Hoe ziet die achterkant eruit dan? Aangezien je aangeeft dat het open is.

TurboMarco

Citaat van: marvin op april 20, 2015, 10:53:17
Hoe ziet die achterkant eruit dan? Aangezien je aangeeft dat het open is.
Hetzelfde als de voorkant  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dan zie ik de open constructie niet goed op m'n telefoon en in de zon.

TurboMarco

http://www.parts-express.com/bohlender-graebener-neo8-planar-transducer--264-712

Zo ziet de driver er uit ,enige verschil met de voorkant zijn de aansluitpunten .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

 Oh zo, ja duidelijk hoor!

xander32

Respect dat je zoiets zelf in elkaar kan fröbelen  :yes:.

TurboMarco

#1012
Zo ingewikkeld en spannend is het eigenlijk niet hoor ,je dient daarvoor enige kennis van deze materie te hebben , maar vooral het lef om eraan te beginnen is van cruciaal belang .Je gaat hiermee gemakkelijk mee op je bek van tijd tot tijd ,en juist de fouten die je maakt leer je alleen maar van .

Dan wil ik nog benadrukken dat de Beyma's toch meer mijn ding is ,een live performance is daar veel gemakkelijker mee te realiseren ,en het mag van mij best wel een beetje rauw klinken .
Ik hoop dat de Omnes magnetostaten straks wel een stukje beleving toevoegen ,ik ben daar nu al een week mee bezig en de verwachtingen zijn eigenlijk best wel hoog.

Eenmaal aan magnetostatische drivers gewend ,dan is het moeilijk daarvan af te blijven .
Als ik alleen maar luister naar die cheap-ass Philips speakertjes met die bandjes ,dan weet ik eigenlijk al genoeg  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik schat in dat jouw Beyma's betreft diens karakteristiek en m'n Glennies elkander niet veel ontlopen.

TurboMarco

In grote lijnen komen ze beiden overeen , al denk ik dat het middengebied van de Tannoy's nog wat neutraler is dan van de Beyma's .
Die DC drivers van Tannoy zijn gewoon erg goed ,en die van Beyma zijn net een stukje minder goed  :wink:.

Het is natuurlijk geheel smaak afhankelijk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb nog wat foto's uit den oude doos gevonden  :-)


Let op de oude crt tv aan de muur  :lol:


Vifa impuls (diy)


De Vector-0 & Vector-2












De heerlijke Magnat's  HB


Het breedband avontuur ,wat overigens heel leuk is .







(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

#1016
Mooie tijdlijn van mooie spullekes Marco, ik zie dat de tegels hetzelfde zijn gebleven.  :-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Er ligt nu wel een groot kleed op de tegels  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Goeiedag zeg, ik dacht dat ik wat in huis had gehad maar jij topt dat met gemak. Grappig ook zo'n stapel bronnen wat je tegenwoordig terug kunt brengen naar een doosje of 2 voor goed €200,-  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Tegenwoordig ben ik al gauw tevreden met die paar dingen ,dus een 3D BD speler en een HTPC  pompom
Een CD speler gebruik ik alleen nog maar in de auto  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)