De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op december 16, 2014, 18:19:45
Hell yeah! , morgen komen mijn spullen binnen  pompom
Eén hele grote hoera! :wav:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Nu ben ik helaas niet in de gelegenheid om zelf de spullen in ontvangst te nemen  nopompom
Volgende week ga ik de boxen afbouwen , en misschien ook wel lakken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Rond de feestdagen zijn het vast drukke tijden met jouw professie.


Citaat van: TurboMarco op december 16, 2014, 18:23:41
Nu ben ik helaas niet in de gelegenheid om zelf de spullen in ontvangst te nemen  nopompom
Volgende week ga ik de boxen afbouwen , en misschien ook wel lakken .

TurboMarco

Zo .. vandaag heb ik de ls kabels geconfectioneerd , de noppenschuim + houtlijm,plamuur , rollers, etc etc gehaald .
Het geld raakt zo aardig op , want alle relatief kleine bedragen bij elkaar maakt het tezamen toch een groot bedrag .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb gisteravond tot vanmorgen vroeg naar de Beyma's geluisterd , ik had namelijk deze in de behuizingen gedaan waar normaal de Visaton W300S in zitten .
Ik heb daarvoor wel de kasten een stuk schuin naar boven moeten richten ,dit vanwege de lage plaatsing van de drivers .
Zo kan ik alvast beginnen met inspelen ...  :yes:

De eerste indrukken :

Een ietwat warme klankkarakter , met name het midden is vrij aanwezig .
Het hoog is erg gedetailleerd ,maar lijkt wat zacht te klinken , daar moet ik misschien wat aan doen , maar ik moet eerst de behuizingen daarvoor klaar hebben om dat goed te kunnen beoordelen ,de tweeters zitten namelijk nu veel te laag gepositioneerd .Wellicht verklaard dat ook waarom het midden meer aanwezig is .
De laagweergave is nu al subliem ,heel erg strak en gaat in deze inhoud toch ook erg diep .Het hele huis stond te resoneren met dat ene nummer van slistricia Berber .....Maurice weet wel wel nummer ik bedoel  :-D

De drivers moeten wel echt de tijd hebben om in te spelen , dit vanwege de erg stugge ophanging .
Je ziet op een hoog volume de woofers niet eens bewegen , theoretisch zou je met deze drivers een SPL van 130 db kunnen halen , maar goed dat laat ik dan ook voor theorie .

Ik merk al wel dat deze luidsprekers erg sweet-spot afhankelijk zijn , een klein stukje verplaatsen van boxen maakt een wereld van verschil, niet erg geschikt dus om met z,n allen tegelijk naar te luisteren .
Wanneer de boxen af zijn ga ik eens goed de tijd nemen om ze goed te plaatsen .



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Het filter :



Deze heb ik op een mdf plankje gemonteerd en door middel van inslagmoeren vastgezet , deze gaan uiteindelijk een plaats in de box krijgen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op december 24, 2014, 17:01:01
Het filter :



Deze heb ik op een mdf plankje gemonteerd en door middel van inslagmoeren vastgezet , deze gaan uiteindelijk een plaats in de box krijgen .

Lekker bezig Marco.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Zeker Paul , maar dit jaar doe ik even niets meer , ik luister nu in een uiterst brakke situatie naar de Beyma's in de test behuizing .
Het hart van de speaker zit nu op 59 cm , wat belachelijk laag is  frusty

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

59 cm is echt laag.
ideaal kom ik op 80-85 cm en dat is veelal lager dan gemiddeld.
Maar een de speaker op spikes die je op hoogte kan instellen waardoor de speaker achterover komt te staan valt nog wel wat te corrigeren.

Mijn philips breedbanders zitten ook laag in de kast maar in een schuine baffle, met de juista afstand speaker ikzelf komt het goed.

TurboMarco

Citaat van: bas focal marantz op november 09, 2014, 02:15:46
Fs 43hz  en Qts 0,27  met een grote bassreflex kast zou je misschien 40hz kunnen halen. 150 liter schat ik en de poorten wat langer maken.

Of gesloten met flink wat boost.

Maar je weet zelf denk ik ook wel wat mogelijk/haalbaar is.
Het is trouwens Fs 42 Hz en een Qts van 0.34 , maar verder is je schatting behoorlijk in de goede richting .

In een 140 liter BR komen deze op 43 Hz -3db .

Het rendement daalt overigens wel aangezien ik nu de DEQ2496 inzet , want 98db is gemeten aan  ca 500 Hz .
Ik haal liever die piek dan weg in plaats van de overige frequenties te boosten , zo schoon aan de haak blijft er 93db over .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: TurboMarco op januari 01, 2015, 18:46:28
Het is trouwens Fs 42 Hz en een Qts van 0.34 , maar verder is je schatting behoorlijk in de goede richting .

In een 140 liter BR komen deze op 43 Hz -3db .

Het rendement daalt overigens wel aangezien ik nu de DEQ2496 inzet , want 98db is gemeten aan  ca 500 Hz .
Ik haal liever die piek dan weg in plaats van de overige frequenties te boosten , zo schoon aan de haak blijft er 93db over .
Maar toen hadden we het over de beyma  15GB1.

93 db is voldoende voor een big smile :-D

TurboMarco

Gisteren ben ik zowat de hele dag aan het schuren en plamuren geweest , en dat is kutwerk .
Vandaag ben ik begonnen aan het leuke werk ,namelijk de eerste laag Warnex aanbrengen, zo zie je meteen dat het opschiet .
Ik heb ook maar besloten om de sub's in dezelfde afwerking te nemen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

#883
 TTIWWP
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *