De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik ben er over uit om mijn huidige luidsprekers in onderdelen te gaan verkopen , de boxen zijn namelijk dermate groot dat de kans erg klein is dat ik ze in het geheel kan verkopen .
De units brengen bovendien bij een losse verkoop meer op dan het geheel , jammer is het wel want de uren die er in zitten zijn niet te tellen  nopompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op november 05, 2014, 08:19:19
Zoiets zag ik ook al voorbij komen , alleen die hoorns met compressie drivers zijn zo verschrikkelijk duur  nopompom

Zoiets als deze zeg maar : http://link.marktplaats.nl/m859374287

Klipsch geen optie   :roll:   ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Paul op november 05, 2014, 17:10:14
Klipsch geen optie   :roll:   ?

Nope  :-)
Ik heb al een set coaxiale 12" speakers gekocht .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op november 05, 2014, 16:57:07
Ik ben er over uit om mijn huidige luidsprekers in onderdelen te gaan verkopen , de boxen zijn namelijk dermate groot dat de kans erg klein is dat ik ze in het geheel kan verkopen .
De units brengen bovendien bij een losse verkoop meer op dan het geheel , jammer is het wel want de uren die er in zitten zijn niet te tellen  nopompom
De laagkasten + ev heb ik inmiddels verkocht (pfff .. dat ging snel!).
Van de topkasten maak ik misschien een paar slanke zuilen met diezelfde inhoud of ik verkoop de units los .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz


TurboMarco

En de Infinity Cascade 15 heb ik ook inmiddels verkocht , deze had ik zo goed als een minuut of 5 op MP staan en de mailbox liep al snel vol  :-o

In ieder geval ik ik alweer een lekker ruim budget voor de nieuwe zelfbouwers .


De coaxiaal luidsprekers , het is net zoiets als de Tannoy dual concentric , maar dan van Beyma .

http://www.usspeaker.com/beyma%2012cx-1.htm
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

De 15" beyma woofer heb ik vandaag ontvangen , en hij loopt aan als de sodemieter  frusty
Ik heb de verkoper meteen op de hoogte gesteld , ik wacht dus zijn reactie af .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op november 06, 2014, 16:43:47
De 15" beyma woofer heb ik vandaag ontvangen , en hij loopt aan als de sodemieter  frusty
Ik heb de verkoper meteen op de hoogte gesteld , ik wacht dus zijn reactie af .
Zeer vervelend, Marco. nopompom :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Zeer vervelend Marco   :|  , terug sturen  en geld retour rekening.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ja dat is echt klote , maar ik ga er vanuit dat het verder goed afloopt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Hmmm, verkeerd verpakt? Tijdje de woofer in tegengestelde richting neerzetten, kijken of het terugzakt
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Nee de woofer was uitermate goed verpakt , en aan de verpakking en de woofer is geen spoortje van schade te vinden .

Ik heb de verkoper inmiddels aan de phone gehad en hij stort (als het goed is) het geld terug .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerTijdje de woofer in tegengestelde richting neerzetten, kijken of het terugzakt
De spoel zit niet vast , wanneer de conus richting de poolplaat gedrukt word hoor je geen aanlopend geluid , maar richting uitgaande slag juist heel erg .
Dat duid volgens mij op een spoel die ergens aangebrand is  :eerie:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz


TurboMarco

Ik heb zojuist de conus na veel pielen losgehaald en mijn vermoeden werd bevestigt , de spoeldrager vertoont brandsporen en de wikkeling aan het uiteinde ten hoogte van de poolplaat is beschadigd .
Deze is dus ruim door zijn Xmax gegaan  :roll:

Dat krijg je overigens niet voor elkaar in de woonkamer , want met een rendement van 100 db 1W/1Mtr loopt het bloed bij wijze van spreken uit de oren wanneer je deze woofer tot de max laat gaan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)