De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik vind het een heel natuurlijk mix , het klinkt in mijn oren alsof dit album in stereo niet af is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Heb een BR van Anathema en dat klinkt best lekker. Het is geen topgroep ('t is allemaal net niet af) maar er zitten hele lekkere elementen en nummers tussen.

Ik zal 'Distant satellites' ook eens gaan beluisteren. Kan helaas alleen de stereo versie vinden  :?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Maurice

Citaat van: QuattroNL op september 11, 2014, 14:37:55
Heb een BR van Anathema en dat klinkt best lekker. Het is geen topgroep ('t is allemaal net niet af) maar er zitten hele lekkere elementen en nummers tussen.

Ik zal 'Distant satellites' ook eens gaan beluisteren. Kan helaas alleen de stereo versie vinden  :?
Je moet de versie hebben die de dvd als extra heeft, bijv. http://www.kroese-online.nl/artikel/3257840/Anathema/Distant_Satellites_-cd_dvd-

Marco:
CiteerDeze versie bevat tevens een dvd-audio met de 5.1 mix door Jens Bogren (Opeth)
Weet je gelijk wie verantwoordelijk is de 5.1 mix ;)

@Quattro: ik ben zeer gecharmeerd van deze groep, heb er iets van 4-5 cd's plus live dvd's van. Het niet "af zijn" ervaar ik niet, je moet de albums echter wel in het geheel beluisteren ivm de totale sfeer die opgeroepen wordt. Een nummer moet je dan eigenlijk ook nooit los beoordelen, het hoort in een bepaalde context. Geldt eigenlijk voor de meeste prog muziek.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

QuattroNL

Citaat van: Maurice op september 11, 2014, 14:43:55
@Quattro: ik ben zeer gecharmeerd van deze groep, heb er iets van 4-5 cd's plus live dvd's van. Het niet "af zijn" ervaar ik niet, je moet de albums echter wel in het geheel beluisteren ivm de totale sfeer die opgeroepen wordt. Een nummer moet je dan eigenlijk ook nooit los beoordelen, het hoort in een bepaalde context. Geldt eigenlijk voor de meeste prog muziek.
Ik ken tot nu toe alleen die BR met 2 live optredens (live in Polen en een met een orkest).
Ik bekijk concerten ook altijd wel als geheel dus de sfeer komt zo wel goed binnen. De leadzanger vind ik trouwens wel erg goed!

Wellicht klinken de studioalbums anders. Heb er net 2 binnengehaald  shutup dus vanavond/van het weekend even luisteren.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Maurice

Citaat van: QuattroNL op september 11, 2014, 14:52:18
Wellicht klinken de studioalbums anders. Heb er net 2 binnengehaald  shutup dus vanavond/van het weekend even luisteren.
Welke heb je binnen?
Zelf vind ik Judgement, A Natural Disaster en Weather Systems erg goed.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

De extra spl vind ik zowiezo erg aangenaam  :-D
CiteerJens Bogren
De naam zegt mij niets , maar de muziek en opnamekwaliteit van Opeth kan mij bekoren  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Citaat van: Maurice op september 11, 2014, 15:04:50
Welke heb je binnen?
Ik heb 'Distant satellites' en 'We're here because we're here' binnengehaald.
Gisteravond die eerste opgezet maar zowel m'n vrouw als ik konden er maar niet aan wennen.
Maargoed, zoveel zielen zoveel smaken. Gelukkig maar, anders luisterden we allemaal hetzelfde....boring!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

#757
Citaat van: QuattroNL op september 12, 2014, 10:09:51
Ik heb 'Distant satellites' en 'We're here because we're here' binnengehaald.
Gisteravond die eerste opgezet maar zowel m'n vrouw als ik konden er maar niet aan wennen.
Maargoed, zoveel zielen zoveel smaken. Gelukkig maar, anders luisterden we allemaal hetzelfde....boring!
@Ferry, Ik heb zo gehoopt dat er met jou nog een metalprog-fan zou rondlopen op dit musicofiele forum. Jammer maar helaas; Marco en Maurice, wij zijn echt met weinigen. :cry:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: QuattroNL op september 12, 2014, 10:09:51
Ik heb 'Distant satellites' en 'We're here because we're here' binnengehaald.
Gisteravond die eerste opgezet maar zowel m'n vrouw als ik konden er maar niet aan wennen.
Maargoed, zoveel zielen zoveel smaken. Gelukkig maar, anders luisterden we allemaal hetzelfde....boring!
:yes:  stupid
Overigens maakt Anathema van elk album weer een andere sound, maar dit is natuurlijk erg persoonlijk.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op september 12, 2014, 10:15:04
@William, Ik heb zo gehoopt dat er met jou nog een metalprog-fan zou rondlopen op dit musicofiele forum. Jammer maar helaas; Marco en Maurice, wij zijn echt met weinigen. :cry:
Ik denk het ook Cor.... nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

QuattroNL

Citaat van: Cornelis1921 op september 12, 2014, 10:15:04
@Ferry, Ik heb zo gehoopt dat er met jou nog een metalprog-fan zou rondlopen op dit musicofiele forum. Jammer maar helaas; Marco en Maurice, wij zijn echt met weinigen. :cry:
:D  :schater:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

Dat zijn een paar beste speakers in de woonkamer  HB

gebruik je nog steeds audessy als ruimte correctie of heb je nog andere aanpassingen gedaan in de tussentijd ?

TurboMarco

In de woonkamer heb ik een integrated versterker die geen Audyssey heeft , het is een stereo versterker waarvan de pre gescheiden is van de eindversterker met daartussen een eindbak met een parametrische equalizer die je tot 300 Hz in kan stellen .
Voor de duidelijk ik heb dus een bi-amp configuratie waarbij ik het laag en mid laag geheel naar wens elektronisch kan regelen .

De set op zolder waar ik gebruik maak van multichannel heeft helaas geen Audyssey of iets dergelijks , maar in de praktijk lijkt dit ook niet nodig aangezien ik daar geen problemen met staande golven heb , ook van nare reflecties heb ik geen last doordat vrijwel de gehele ruimte is voorzien van dempend materiaal .
Dat is overigs wel wennen hoor , want op het eerste gehoor klinkt het veel minder ruimtelijk ,later kom je er achter dat die ruimtelijkheid in het stereobeeld door kamer reflecties veroorzaakt word en dus niet in de opname zit .

Helaas vind mijn vrouw (wat ik kan begrijpen) al die dempende maatregelen in de woonkamer niet om aan te zien , daarom heb ik luidsprekers gebouwd die op deze ruimte zijn afgestemd , en uiteraard ook op mijn favoriete muziekkeuze .
Ik kan tussendoor wel door middel van de parametrische EQ een heel groot gebied van het frequentiespectrum aanpassen aan de muzieksoort en opname's , zo zijn er bijvoorbeeld veel oude rock/metal opnames die erg dun klinken , en en zijn ook veel opnames van de laatste 15 jaar die heel vet in het laag zijn  frusty .
Het is op zulke momenten heerlijk om dan aan een paar knoppen te draaien  pompom om het geluid passend te krijgen .

Ook heb ik de mogelijkheid met deze luidsprekers om van een 4 weg configuratie naar een 3 weg configuratie te gaan , in het laatste geval speelt de 17 cm unit full-range en kunnen de 30 cm woofers als sub's dienen , of in het geheel uitgeschakeld worden .

Mijn wens is nog wel om naar een volledig actief systeem te gaan met een ingebouwde DSP , en het liefst nog met die Hypex modules  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

#763
Mooi hoor  :yes: is heel goed overnagedacht

het blijft ook een woonkamer natuurlijk ik heb ook nog nagedacht over een Antimode maar ben weer overgestapt op Monitoren omdat dat hier het beste klinkt met die ruk acoustiek ,men zolderkamer destijds had echt een veeeel betere acoustiek en helemaal geen staande golven

Als ik nog een vrijstand kom te wonen dan een thx ultra set van Klipsch

Marvin

Merk het nu eigenlijk pas, niet veel actief online...
Mooi je weer te zien hier Marco. !