De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op september 01, 2014, 10:01:12
Bedankt mannen  :-)
Kijk oude liefde roest niet.  :-D   Nu hopen dat John WX eeuwige vergiffenis krijgt dan is de boel weer compleet.  pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81


jrm

Citaat van: TurboMarco op augustus 31, 2014, 23:51:21
Hey ,

Ik wou even laten weten dat ik terug ben  :-D ,en dan nog onder mijn oer name .

Wees weer welkom Marco!

TurboMarco

Mijn set in de woonkamer is zo goed als het zelfde gebleven ,enkel de luidsprekers zijn veranderd en zijn wederom zelfbouwluidsprekers , en er staat nu een HTPC die ik 99% van de tijd gebruik .

De Seas luidsprekers staan in mijn luisterruimte boven aangesloten op een Cambridge Azur 540R , samen met een JM Lab Cobalt center speaker en AudioLab Largo 2 als surround luidsprekers + de Infinity Cascade 15 sub .

Wat muziek betreft ben ik mij meer gaan oriënteren in de richting van 5.1 opnames in de prog/metal scene  HB
,binnenkort komt Maurice met een hopelijk fraaie 5.1 mix .
Daar kom ik dan later nog over terug .



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: TurboMarco op september 03, 2014, 16:22:37
enkel de luidsprekers zijn veranderd en zijn wederom zelfbouwluidsprekers.
notworthy pompom

Welke?

TurboMarco

#741
Ik heb even een foto gepakt van hoe ze een tijdje geleden erbij stonden .
Inmiddels heb ik de sokkels ook klaar , en er komt nog doek er voor .


Het is een semi actief systeem met de volgende ls bezetting :
Visaton W300S .
Bohlender Graebener Neo8 Planar Transducer.
Fostex FT7RP Planar Transducer .
AudioVirus W6,5 UPC1-8 .

Ze zijn zo uit mijn hoofd 150cm hoog/50cm breed/70cm diep .
Het rendement ligt rond de 90db en de impedantie is 4 Ohm nominaal .
Ze zijn verre van elegant om te zien ,maar de soundstage is werkelijk fenomenaal  8-)

edit: o ja de kleur heb ik samen met mijn vrouw uitgekozen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Tppie, Marco; beesten van speakers zijn het! hello notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Hey, ik zie het nu pas; dè Marco uit E. is back home? Top!

Fraaie zelfbouw overigens, of nee, indrukwekkend is meer een juiste term (1.50 hoog, 50 breed en 70 diep  :-o).
Fortarock in huize M HB.


Citaat van: TurboMarco op augustus 31, 2014, 23:51:21
Hey ,

Ik wou even laten weten dat ik terug ben  :-D ,en dan nog onder mijn oer name .

TurboMarco

 :-)

Het idee was om een ACR Isostatic RP300  te bouwen .

Maar veel van die units zijn slecht verkrijgbaar of anders verschrikkelijk duur.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Leuke speakers, maar goed dat je top kasten hebt anders werd even indraaien een hels karwei.

Niber

Citaat van: TurboMarco op september 04, 2014, 00:59:32


Ze zijn zo uit mijn hoofd 150cm hoog/50cm breed/70cm diep .


edit: o ja de kleur heb ik samen met mijn vrouw uitgekozen  :-D

:-D Wat een geluksvogel is die vrouw van jou!  :schater:   notworthy

Indrukwekkende dingen zullen het zijn.
Hoe is het met je zolder?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

TurboMarco

Op zolder heb ik het nu helemaal naar mijn zin ,ik heb nog een paar cd/dvd rekken erbij gehaald en eindelijk eens de cd's/dvd's uit de dozen gehaald .
En het mooie is dat dat 99% van de tijd naar Spotify luister  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerWat muziek betreft ben ik mij meer gaan oriënteren in de richting van 5.1 opnames in de prog/metal scene  HB
,binnenkort komt Maurice met een hopelijk fraaie 5.1 mix .
Daar kom ik dan later nog over terug .



Anathema: Distant Satellites ,

Dit album word niet overal even goed ontvangen ,ik ken het album van Spotify en had hem enkel in stereo beluisterd , wat mij zeer zeker niet tegenviel en na meerdere uren luisteren vind ik het zelfs een verrassend goed album .
Nu luister ik hem in een 5.1 mix en vind het zo nog veel beter , ik merk dat het echt een typische concept album is wat naar mijn mening in een multichannel  mix pas tot zijn recht komt .
Ik ga nog even verder luisteren  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: TurboMarco op september 11, 2014, 14:15:03


Anathema: Distant Satellites ,

Dit album word niet overal even goed ontvangen ,ik ken het album van Spotify en had hem enkel in stereo beluisterd , wat mij zeer zeker niet tegenviel en na meerdere uren luisteren vind ik het zelfs een verrassend goed album .
Nu luister ik hem in een 5.1 mix en vind het zo nog veel beter , ik merk dat het echt een typische concept album is wat naar mijn mening in een multichannel  mix pas tot zijn recht komt .
Ik ga nog even verder luisteren  :-)
Ik ben benieuwd, ik ken deze natuurlijk alleen maar in stereo  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude