De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

In de handleiding staat wanneer je de pre-out gebruikt en de 9070 als pre gebruikt dat de luidsprekers geen signaal meer krijgen ,dat klinkt op zich logisch maar wat als je bijvoorbeeld wil gaan bi-ampen ,of een subwoofer aan wil sluiten .
Dus ik heb net de proef op de som genomen en een EV aangesloten maar de 9070 versterkt nog steeds op de aangesloten luidsprekers  pompom ,het blijkt dat je middels de set-up aan moet geven dat je de 9070 ook daadwerkelijk als pre wilt gebruiken ,en dat weiger ik !  :evil:

Dus straks weer de sub van zolder halen en aansluiten  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco



Het lijkt wel een Marantz met die koperkleurige schroefjes  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: Marco op juni 28, 2013, 11:27:01
In de handleiding staat wanneer je de pre-out gebruikt en de 9070 als pre gebruikt dat de luidsprekers geen signaal meer krijgen ,dat klinkt op zich logisch maar wat als je bijvoorbeeld wil gaan bi-ampen ,of een subwoofer aan wil sluiten .
Dus ik heb net de proef op de som genomen en een EV aangesloten maar de 9070 versterkt nog steeds op de aangesloten luidsprekers  pompom ,het blijkt dat je middels de set-up aan moet geven dat je de 9070 ook daadwerkelijk als pre wilt gebruiken ,en dat weiger ik !  :evil:

Dus straks weer de sub van zolder halen en aansluiten  HB

Cool. Heb je een passieve sub dan? Maar wel mooi dat het zo flexibel is allemaal. Je zou zelfs wat dsp ertussen kunnen knallen.

De trafo lijkt uit die van de tx-nr300* serie.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 11:54:11
Cool. Heb je een passieve sub dan? Maar wel mooi dat het zo flexibel is allemaal. Je zou zelfs wat dsp ertussen kunnen knallen.

De trafo lijkt uit die van de tx-nr300* serie.
Ik heb zowel een passieve sub als een actieve sub en nog 2 eindversterkers ,een DSP ertussen is iets voor de toekomst ,en ik denk dan aan de Anti-mode 2.0 dual core .

De trafo die er in zit lijkt op die van de TX-NR1007 ,die volgens mij weer het zelfde is als de 3007
.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

#664
Daar zat ik ook aan te denken, een antimode. Vreemd eigenlijk dat er niet meer van dat soort oplossingen zijn om in hifi sets te gebruiken.

Ik kan de graaf helaas niet scheiden in pre en vv maar wellicht in de toekomst een buizen einbak met een reciever pre/pro.

Velodyne bied ook zo iets op de dd plus modellen. Die kun je tussen vv en ev zetten en de dsp de cross laten doen.
Lijkt me wel wat. 50 watt triode voor hoog mid en 500 watt classe d voor bass met room corection.

Als je naar de txsr80* kijkt zit ie daar ook in, lijkt het. Maar in ieder geval een beul van een amp. Jammer dat je er niet in gelooft jongen, dan geniet je zo veel meer.  :-P
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 12:16:55
Daar zat ik ook aan te denken, een antimode. Vreemd eigenlijk dat er niet meer van dat soort oplossingen zijn om in hifi sets te gebruiken.

Ik kan de graaf helaas niet scheiden in pre en vv maar wellicht in de toekomst een buizen einbak met een reciever pre/pro.

Velodyne bied ook zo iets op de dd plus modellen. Die kun je tussen vv en ev zetten en de dsp de cross laten doen.
Lijkt me wel wat. 50 watt triode voor hoog mid en 500 watt classe d voor bass met room corection.

Als je naar de txsr80* kijkt zit ie daar ook in, lijkt het. Maar in ieder geval een beul van een amp. Jammer dat je er niet in gelooft jongen, dan geniet je zo veel meer.  :-P
lol  :schater: dus als ik geloof dat het anders klinkt dan geniet ik meer .
Ik geloof dat ik voor mijn gevoel alweer een tijdje de ultieme luidsprekers heb ,en ik als zelfbouwer kan toch wel aardig inschatten wat er voor nodig is om er onvervormd geluid uit te krijgen .
Een DSP is dan voor mij het ultieme middel om mij tevreden te stellen  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Je kan natuurlijk ook een flut ampje nemen van 4 kg (class ab) met een voeding van een wekkerradio en ons dan gaan uitleggen dat die onkyo weg gegooid geld is. Wij nemen je dat niet kwalijk :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 19:16:55
Je kan natuurlijk ook een flut ampje nemen van 4 kg (class ab) met een voeding van een wekkerradio en ons dan gaan uitleggen dat die onkyo weg gegooid geld is. Wij nemen je dat niet kwalijk :angel:
Zegt onze believer.  :-D :schater:   :roll: :-P :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 19:16:55
Je kan natuurlijk ook een flut ampje nemen van 4 kg (class ab) met een voeding van een wekkerradio en ons dan gaan uitleggen dat die onkyo weg gegooid geld is. Wij nemen je dat niet kwalijk :angel:

Beste wekkerradio van 4 kg  :-)





ja ik lees het verkeerd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Een high-end premium wekkerradio  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Je gaat weer over op stereo ? of als extra voor de fronts ?

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op juni 29, 2013, 14:00:16
Je gaat weer over op stereo ? of als extra voor de fronts ?
Ik ben eigenlijk nooit van stereo afgestapt ,en ook niet van multichannel .
Ik heb alleen besloten om boven de HT set te houden aangezien ik de meeste tijd daar zit te luisteren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik zat het topic van Joep te lezen toen ,toen las ik dit :
CiteerBest saai eigenlijk die Accuphase spullen. Het staat er en klinkt geweldig maar je verheugen op iets nieuws is er niet meer bij. En om nu de hele dag voor je versterker te gaan zitten en maar terugzwaaien naar die wappers is ook geen oplossing. De hoogste tijd dus dat ik een andere hobby ga zoeken

Ik denk dat ik eigenlijk wel klaar ben met het aankopen van audio spullen .

Maar toen de opmerking van John :
CiteerOf de Etude mooi laten spuiten ? zo maar een idee

hello
Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken ,en een mondkapje voor gedaan en ben begonnen met het spuiten vd Seas luidsprekers .
Er moest vooraf wel wat geplamuurd en geschuurd worden ,maar de eerste twee laklagen zitten er inmiddels op .
Dus gisteren op tijd naar bed en straks ga ik de boxen van meerdere laklagen voorzien .
Ik heb als voorbeeld genomen de oude series van Canton en MB Quart met de zwarte velours voorpanelen ,de kleur word dan satijn zwart zonder gebruik van blanke lak zodat het velours in het oog springt .

Mocht dat mij achteraf niet bevallen kan ik altijd nog een blanke laklaag aanbrengen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)