De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Zeker weten  :yes:

En ik heb dan niet de pro versie maar gewoon de XT versie ,het laag is in ieder geval een stuk strakker en het gaat nog steeds gruwelijk diep .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#256
     
Citaat van: Marco link=topic=2913.m stupid byebyesg113806#msg113806 date=1313658463
Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2011, 22:34:39
Hi Marco,

Ik vind jou speakers nog steeds een echte wauw factor hebben. :yes:

Wat mij is bijgebleven van de m&g is dat ik heel plezierig onder de indruk was van de sound en druk die de speaker weergaf. pompom

Groet Whisper  byebye
Hi Whisper,
De Seas hebben leveren eigenlijk iets teveel druk (in het laag) voor mijn ruimte ,dit is in de huidige situatie beter geworden dankzij de inzet van Audyssey ,zonder dat is het in het geval van de meeste opgepompte opnames overkill ,de wat magere opnames .....zeg maar bass-arm klinken nog als voorheen  :yes:

Ik wil binnenkort nog wel gaan experimenteren met Twaron in het mid compartiment ,dus Maurice ....als je dit leest neem dan de volgende keer dat spul mee ??

grtz Marco
Hi there,
ook in de Harbeth die ik heb zitten, door Alan Shaw gespecificeerde, Seas drivers, zowel de tweeter áls de mid/laag speaker. Verklaardt dat een deel van het onstrakke laag bij sommige (SA-)CD's? Of moet het zoeken in de akoestiek?
Groet, Cor.   
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Kijk mooi dat de XT zijn werk heeft gedaan en je verlost heeft van de bass problemen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 23, 2011, 03:53:45
     
Citaat van: Marco link=topic=2913.m stupid byebyesg113806#msg113806 date=1313658463
Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2011, 22:34:39
Hi Marco,

Ik vind jou speakers nog steeds een echte wauw factor hebben. :yes:

Wat mij is bijgebleven van de m&g is dat ik heel plezierig onder de indruk was van de sound en druk die de speaker weergaf. pompom

Groet Whisper  byebye
Hi Whisper,
De Seas hebben leveren eigenlijk iets teveel druk (in het laag) voor mijn ruimte ,dit is in de huidige situatie beter geworden dankzij de inzet van Audyssey ,zonder dat is het in het geval van de meeste opgepompte opnames overkill ,de wat magere opnames .....zeg maar bass-arm klinken nog als voorheen  :yes:

Ik wil binnenkort nog wel gaan experimenteren met Twaron in het mid compartiment ,dus Maurice ....als je dit leest neem dan de volgende keer dat spul mee ??

grtz Marco
Hi there,
ook in de Harbeth die ik heb zitten, door Alan Shaw gespecificeerde, Seas drivers, zowel de tweeter áls de mid/laag speaker. Verklaardt dat een deel van het onstrakke laag bij sommige (SA-)CD's? Of moet het zoeken in de akoestiek?
Groet, Cor.
Cor,
Je moet het zeker in de akoestiek zoeken ,en het klopt dat veel opnames een te dik aangezet laag heeft .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op augustus 23, 2011, 07:31:34
Kijk mooi dat de XT zijn werk heeft gedaan en je verlost heeft van de bass problemen !
Had dat ik maar veel eerder gedaan denk ik de laatste tijd vaak  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Heb je al met Twaron lopen spelen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

 :no: nog geen tijd voor gehad .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb inmiddels de twaron in de speakers gedaan ,het lijkt of het middengebied wat meer aanwezig is ,maar dat is uiterst subjectief   :wink:
Er kwam wel een dot Baileys longhair sheep...wol tevoorschijn wat ik in de monitoren gestopt heb  :-D ,de zolderset is iig opgeknapt doordat ik daar de Onkyo 604 als versterking gebruik ,en ondanks dat deze een simpele vorm van adsy heeft klinkt het toch aangenamer dan de Philips FA-950  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Interessant, meer aanwezig in de zin van wolliger of gedetaileerder?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Even voor de goede orde ,ik heb de behuizing van de mid voorzien van twaron ,het lijkt alsof het wat luider speelt .......en dat kan ook niet want het rendement veranderd niet ,het is iig lastig te omschrijven .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op september 02, 2011, 23:38:17
Even voor de goede orde ,ik heb de behuizing van de mid voorzien van twaron ,het lijkt alsof het wat luider speelt .......en dat kan ook niet want het rendement veranderd niet ,het is iig lastig te omschrijven .
Hmm, ik kom volgende week ergens wel luisteren. Heb je de weegschaal nog staan? Kan ik gelijk de hoeveelheden voor mij afwegen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als je nu audessey opnieuw zo laten draaien.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op september 02, 2011, 23:45:08
Citaat van: Marco op september 02, 2011, 23:38:17
Even voor de goede orde ,ik heb de behuizing van de mid voorzien van twaron ,het lijkt alsof het wat luider speelt .......en dat kan ook niet want het rendement veranderd niet ,het is iig lastig te omschrijven .
Hmm, ik kom volgende week ergens wel luisteren. Heb je de weegschaal nog staan? Kan ik gelijk de hoeveelheden voor mij afwegen.
Dan moet ik de weegschaal wel meenemen van het werk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Van mij maat gekregen een Onkyo DV-SP405 dvd speler  pompom



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES