De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Nadat we overgestapt zijn op KPN digitale tv heb ik inmiddels 4 pc's ,Onkyo,Sony bd,AC ryan,en uiteraard de tv/radio tuner in het netwerk opgenomen .
Allereerst kon nu voor het eerst de Sony geupdate worden waardoor deze veel sneller en gemakkelijker in gebruik is ,en wat is het heerlijk om via vtuner al die zenders te ontvangen  pompom ,even een Youtube filmpje kijken via de big screen is toch wel een stuk leuker !!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#241
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sharp-lc-40le830e-3d-led-tv/

Dit word onze nieuwe tv  pompom


De oude begon wat kuren te vertonen en die viel nog onder garantie ,Sharp heeft dit keurig opgelost om de nieuwste 3D tv ervoor terug te geven  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Mooi scherm !!
Onze pappa heeft er ook 1 geweldig beeld !!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

mooie set  :yes:  draai je stereo over de voor eind combi ? en gebruik je de einversterker voor HT

nog een setje R55 gevonden ?

TurboMarco

#244
Ook de pre/ev zijn de deur uit  :wink: ,de HT heeft sinds de SR4300 weggegaan is zonder ev gedraaid .
De Onkyo TX-NR1007 levert 135 wpc @ 8Ohm en 180 wpc @ 6Ohm dus een extra eindversterker is totaal niet nodig .



De R55 zijn het niet geworden ,de Jamo's volstaan immers prima en het te besteden bedrag heb ik in de sub gestoken ,en wie weet komt in de toekomst nog zo'n sub .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

ow ja niet goed gelezen dan ,dat het voorlaatste set is

Wel een flinke jongen dan die Onkyo gaat dat goed dan op die seas speakers met die onkyo ?  lijkt me dat je wel wat controle gewend bent gezien wat je gehad hebt en in de auto zit

misschien heb je hem hier wel vandaan KLIKKERDEKLIK

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op augustus 16, 2011, 22:15:56
ow ja niet goed gelezen dan ,dat het voorlaatste set is

Wel een flinke jongen dan die Onkyo gaat dat goed dan op die seas speakers met die onkyo ?  lijkt me dat je wel wat controle gewend bent gezien wat je gehad hebt en in de auto zit

misschien heb je hem hier wel vandaan KLIKKERDEKLIK
De sub heb ik bij H&C gehaald (aardige en oprechte verkoper daar).

Het gaat met de Onkyo 1007 stukken beter dan met wat ik daarvoor had ,al ligt dat niet zozeer aan de versterking maar eerder aan de Audyssey die er in zit ,de Onkyo TX-SR604E (op de foto met de blauwe gitaar) deed niet zo gek veel onder voor de andere versterkers maar die mist op het eind wat vermogen zodat die op hoog volume eerder ging clippen ,de Audyssey die daar in zit kon ook weinig met mijn speakers icm de akoestiek van onze woonkamer  nopompom

De Onkyo 604 staat nu in mijn hobbyhok (zolder) om daar straks van muziek&films+games te genieten .

Ik wil voor in de woonkamer straks nog wel een andere BD speler ivm 3D tv ,de Sony BD speler verhuist dan naar de hobbyhok .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

mooie tv Marco en wat was die golden set mooi

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Hoe doen mijn speakers het nu bij jou?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Hi Marco,

Ik vind jou speakers nog steeds een echte wauw factor hebben. :yes:

Wat mij is bijgebleven van de m&g is dat ik heel plezierig onder de indruk was van de sound en druk die de speaker weergaf. pompom

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Citaat van: Maurice op augustus 17, 2011, 20:39:11
Hoe doen mijn speakers het nu bij jou?
Niet verkeerd.....helemaal niet verkeerd maar is mis toch de sound van mijn eigen speakers ,sterkste punt vind ik toch wel de tweeters van Scanspeak ,en hoewel ik van jou vernomen heb dat de ringradiator van Scanspeak daar nog een schepje bovenop doet zou ik toch mooi met de SS Revelator blijven spelen .
Maar goed er is meer dan een tweeter nodig voor een beetje geluid ,de mid/woofer van de Seas vind ik net wat mooier,en dat heeft uiteraard te maken met het feit dat deze in een 3weg systeem toegepast word ,dus wanneer jou project nou eens wat aanstalten gaat aannemen kunnen we daar een mee gaan experimenteren ,dan zetten we de Reckhorn in op het laag (W23) ,en de Rotel ev sluiten we daar op aan zodat je actief  kan crossen op de laag/mid unit .
Het bestaande filter kan je dan gewoon blijven behouden en de ref monitor word dan een gesloten box evenals de W23  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2011, 22:34:39
Hi Marco,

Ik vind jou speakers nog steeds een echte wauw factor hebben. :yes:

Wat mij is bijgebleven van de m&g is dat ik heel plezierig onder de indruk was van de sound en druk die de speaker weergaf. pompom

Groet Whisper  byebye
Hi Whisper,
De Seas hebben leveren eigenlijk iets teveel druk (in het laag) voor mijn ruimte ,dit is in de huidige situatie beter geworden dankzij de inzet van Audyssey ,zonder dat is het in het geval van de meeste opgepompte opnames overkill ,de wat magere opnames .....zeg maar bass-arm klinken nog als voorheen  :yes:

Ik wil binnenkort nog wel gaan experimenteren met Twaron in het mid compartiment ,dus Maurice ....als je dit leest neem dan de volgende keer dat spul mee ??

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op augustus 18, 2011, 11:07:43
Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2011, 22:34:39
Hi Marco,

Ik vind jou speakers nog steeds een echte wauw factor hebben. :yes:

Wat mij is bijgebleven van de m&g is dat ik heel plezierig onder de indruk was van de sound en druk die de speaker weergaf. pompom

Groet Whisper  byebye
Hi Whisper,
De Seas hebben leveren eigenlijk iets teveel druk (in het laag) voor mijn ruimte ,dit is in de huidige situatie beter geworden dankzij de inzet van Audyssey ,zonder dat is het in het geval van de meeste opgepompte opnames overkill ,de wat magere opnames .....zeg maar bass-arm klinken nog als voorheen  :yes:

Ik wil binnenkort nog wel gaan experimenteren met Twaron in het mid compartiment ,dus Maurice ....als je dit leest neem dan de volgende keer dat spul mee ??

grtz Marco
Twaron afgeleverd en gelijk mijn speakers weer opgehaald. De eindversterker is namelijk weer terug!
Sub nog niet aangesloten, net als de reckhorn niet die ik meekreeg. De ik van de week wel, nu eerst weer muziek luisteren!

Het is trouwens fenomenaal wat Audessey een verschil kan maken. Het laag bij Marco was altijd errug overweldigend, maar blijkt vooral een akoestische aandikking te zijn. Nu gaat het laag retestrak zonder echt bombastisch te worden. Hoorde dit laatst al, maar vanavond even 0101011110 van Ayreon meegenomen waar echt gruwelijk laag op staat. Met en zonder Audessey beluisterd en dat is echt een wereld van verschil!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Mooie ervaring rijker.  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Best wel een mooi systeem eigenlijk dat Audessey  :yes: