Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: edwinvh op februari 20, 2010, 19:34:55
Net als ik doen, alleen nog maar lezen  :-D en niet te veel reageren.
PS ik heb de AVR-4810 nu een weekje of 3 hier staan (maar niet verder vertellen he)  :-D


Vertel vertel...Hoe doet ie het in stereo. Ik heb hem gister in de winkel aan het werk gezien en was meteen verkocht....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

edwinvh

#496
Met stereo toch iets meer diepte en detail, maar wel een heel krachtig. Het is net of er veel meer power op staat.
Ik had zelf verwacht dat hij in stereo slechter zou presteren, maar gelukkig iets beter.
Maar film  :-o dat is een enorm verschil. Als hij goed is afgesteld op 8 punten met Audyssey.
Als dan de dynamic EQ ingeschakeld word, zit je echt helemaal in de film (maar ieder zijn smaak)
Alles komt dan enorm krachtig over en de sub gaat dan enorm mooi in diepte.
Ik heb hem zelf in 9.1 staan.
Front :          2 x focal chorus 826v
Front Height:  2 x focal chorus sr700v
Center:         1 x Focal chorus cc800v
surround:       2 x kef eitjes
surroundback  2 x kef eitjes

Stadium III

Luxe luxe problemen !

Tja de denon is ook wel zeer mooi !
Maar de 8003 combo is ook wel zeer gaaf !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Ik krijg het idee dat de AV 8003 voor Wim niet de stap vooruit heeft gebracht waarop hij hoopte :?.

Maar ik zie/lees ook dat je van het een naar het ander gaat: dan weer een andere pre, andere receiver, andere bronnen, andere eindversterker en nu ook weer andere speakers. Dat alles binnen enkele maanden.

Heb je voor jezelf een plannetje, weet je wel wat je wil? Volgens mij ga je op deze wijze nooit hetgeen vinden waarop je hoopt. Het maakt op mij een nog al impulsieve indruk.

Maar dat je binnen korte tijd heel veel heb kunnen uitproberen, daar doe je ook altijd weer jou voordeel mee in je verdere zoektocht, je hebt wat te vergelijken :yes:.

Sander.

WimPeu

#499
Ik ben zeer tevreden over de combi AV-8003 en de Classe's. Kwa geluid is het gewoon helemaal af. Zowel stereo als HT het is gewoon mijn ouwe jongens droom die werkelijkheid is geworden. Alleen woon ik samen met een gezin dus moet je compromissen sluiten wat betreft de inrichting van de kamer. Ik had anders ook allang een beamer gehad maar ja.... nopompom :-D. Het is alleen te groot. Meer dan 60 cm hoog. Mijn vrouw en ik waren het er beiden over eens dat mijn winkelrek niet mooi stond in de kamer. Dat is meer iets voor een luister ruimte oid. In mijn kast kunnen componenten van max. 18.5 cm hoog. Zou dus eigenlijk graag de MM kopen maar die past ook niet in de kast. Kan wel een andere kast kopen maar deze heb ik zelf gemaakt en veel tijd in zitten. Een nieuwe kast kost ook weer veel geld en we zijn wel tevreden met de kast. Ik kan 1 apparaat op de kast zetten maar de rest moet in de vakken.Dan ga je toch weer naar een receiver kijken. Marantz heeft behalve de AV/MM combi niks voor mij in het assortiment. Daar komt bij dat ik erg tevreden met de DCD-1500AE en DVD-2500BT van Denon ben. Met een Denon top receiver hoef ik verder niks te veranderen om een mooie bijmekaar passende set te krijgen. Hou nog een mooi bedrag over om mijn front speakers naar de 826W/V te upgraden. Nog een setje Focal 806 oid erbij voor het hoge front en dan heb ik zeker op HT gebied niet echt ingeleverd. Kan dit dan bijna met een gesloten portemonai doen dus we zien wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op februari 21, 2010, 09:26:13
Ik ben zeer tevreden over de combi AV-8003 en de Classe's. Het is alleen te groot. Mijn vrouw en ik waren het er beiden over eens dat mijn winkelrek niet mooi stond in de kamer. Dat is meer iets voor een luister ruimte oid. In mijn kast kunnen componenten van max. 18.5 cm hoog. Zou dus eigenlijk graag de MM kopen maar die past ook niet in de kast. Kan wel een andere kast kopen maar deze heb ik zelf gemaakt en veel tijd in zitten. Een nieuwe kast kost ook weer veel geld en we zijn wel tevreden met de kast. Ik kan 1 apparaat op de kast zetten maar de rest moet in de vakken.Dan ga je toch weer naar een receiver kijken. Marantz heeft behalve de AV/MM combi niks voor mij in het assortiment. Daar komt bij dat ik erg tevreden met de DCD-1500AE en DVD-2500BT van Denon ben. Met een Denon top receiver hoef ik verder niks te veranderen om een mooie bijmekaar passende set te krijgen. Hou nog een mooi bedrag over om mijn front speakers naar de 826W/V te upgraden. Nog een setje Focal 806 oid erbij voor het hoge front en dan heb ik zeker op HT gebied niet echt ingeleverd. Kan dit dan bijna met een gesloten portemonai doen dus we zien wel.
Dat ziet er uit als een plan :wink:. Wat mij betreft: een goed plan!
Denon heeft toch ook wel erg mooie spullen en een met betreffende Denon vergelijkbare Marantz receiver zit er voorlopig nog niet aan te komen :no:.


Sander.

WimPeu

Geloof me. De AV-Classe combi gaat met pijn in het hart weg. Later als ik groot ben gaat er een eigen ruimte komen en gaan we weer lekker heavy componenten kopen!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Nu lijkt er idd een mooi plan te komen ! hoe je het wilt gaan doen  :-D

Maar de MM is dus geen optie om die in het meubel erin geduwt te krijgen ?
Want in mijn ogen lijkt een losse VV en EV altijd nog beter als een geintegreerde

Al bij al is het jou geld en jou keuze wat je natuurlijk doet  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Als de MM er in had gepast had de Classe er ook in gepast en was er niks aan de hand geweest. Maar nu is het gewoon allemaal een beetje te aanwezig in de kamer. Moet ook een beetje vrede houden. Moest gisteravond wel lachen. Barbara vond de extra front speakers wel een goed plan pompom. Gaat dus ook gebeuren. Ook wilde ze nog wel back surrounds erbij, ik voeg alleen waar dan frusty.... Soms hou ik wel van haar.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: WimPeu op februari 21, 2010, 09:41:51
.... Soms hou ik wel van haar.... :-D

Tja dan is het nog goed he !

Hier hou ik het wel bij 5.1  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thepioneer

Ik zou echt voor een andere meubel gaan :) De classe's hoeven niet in het zicht geplaatst te worden toch ? Ga er vanuit dat er een remote functie op zit. Zou de classe's dan verstoppen en de marantz mooi in het zicht laten staan, de denon's de deur uit een de hd speler halen. Ik weet alleen niet of je budget het trekt,

Je gaf zelf al aan toen ik bij je was dat je vaak sávonds muziek luisterd dan zou het toch zonde zijn om je classe's weg te doen.

Persoonlijk vindt ik stereo belangrijker als surround. Ik heb daarom vanwege het budget maar een sr4003/dv4003 combi gekocht zodat ik voor het stereo gedeelte dan de pm8003/sa8003 combinatie kon kopen. Anders had ik alles van de 6000 serie kunnen halen. Moest dan inleveren op stereo en verbeterde dan op surround.

Aangezien je wel echt een muziek liefhebber bent denk ik dat je spijt gaat krijgen
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

dmeerpa

Ik denk toch ook dat je zowel op stereo als op surround één of meer stappen terug gaat doen. En je inmiddels wat kennende zal je het daar moeilijk mee krijgen.

Ik zie op één van je foto's een stukje van je meubel


Kan je de Eindversterk('s) niet plaatsen waar nu de rieten mand staat. En dan zo'n mand slopen, en dan enkel de voorkant gebruiken om de EV te verbergen of zijn ze te smal de vakken ?

Ik zou zeker ook eens een paar meubel zaken aflopen, ben ervan overtuigd dat je zeker een meubel kan vinden voor niet zo veel geld (zeker vergeleken met je componenten) om een AV8003, MM8003 en een UD9004 in op te bergen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

#507


Dit is de kast. Met set uit de inmiddels pre-historie... :-D

Als ik ipv de mandjes een versterker wil plaatsen moet ik om 1 EV te plaatsen de hele kast verzagen. Dan komen de EV's bijna op de grond te staan. Uit het zicht plaatsen is ook een optie die ik niet kan inpassen.

@dmeerpa:
Ik denk niet dat ik in surround 1 of zelfs meer stappen terug ga doen. Die Denon is een grote jongen hoor die doet een SR-8002 letterlijk als figuurlijk in de schaduw staan. Op stereo laat ik wel iets vallen maar doordat ik de fronts ook ga upgraden naar een set 826W zal dat gemis hoop ik wel enigzinds gecompenseerd worden.

Uiteindelijk is het gewoon wachten tot ik een eigen HT ruimte kan gaan bouwen zodat ik in de kamer een mooie Marantz stereo set kan gaan neerzetten. Tot die tijd blijft het een kwestie van compromissen vrees ik.. Maar goed met een Denon AVR-4810 ben je zeker niet zielig te noemen hoor. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op februari 21, 2010, 14:15:15


Dit is de kast. Met set uit de inmiddels pre-historie... :-D


In de verkoopadvertentie wordt dat dan een collectors item.  :-D

WimPeu

  :schater: Zeker weten.   :schater:  :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES