Ruis rechterkanaal PM8003

Gestart door sonsan, maart 24, 2024, 18:17:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik heb een SR7013 en via HTPasstrough een PM8003 gekoppeld om de fronts te voorzien van de nodige signalen. De fronts (MS Performance 6) heb ik bi-wire aangesloten op de PM. Of het iets uitmaakt weet het niet maar ik doe het omdat het kan.
De PM moet bij bi-wire ingesteld worden met de speakers op A+B. A voorziet de tweeters en de B de woofers van signaal.

Heel af en toe heb ik een lichte ruis/kraak in de rechter tweeter, veelal bij het gebruik van de streamer. Niet constant maar zo af en toe. Als ik dan de knop op de PM verzet van A+B naar B, waarbij de tweeters geen signaal krijgen, en daarna weer naar A+B is de ruis weg.
Lijkt me een PM dingetje toch?

Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Emiel77

Niet perse lijkt me.

Vooral bij gebruik van de streamer lees ik iig, daar kan een probleem liggen.
Kwestie van testen etc. met de set als geheel lijkt me, na diagnose meten in het probleem component en dan onderhoud...

Damn, klinkt me als een bekende reactie in mijn oren :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

sonsan

Ik luister ook tv via de speakers en daar is het nog niet opgevallen, ik zal er nog eens extra op letten.

De streamer is pas een paar maanden oud (en heb dus nog garantie).

Het zou natuurlijk altijd kunnen dat de streamer de veroorzaker is maar dan kan ik nog niet verklaren dat het ruizen weg is als ik de Speaker knop van de PM verzet van A+B naar B en weer terug naar A+B. Het ruizen blijft daarna ook weg. Tot een ander moment als ik weer ga luisteren naar de streamer. Vandaar dat mijn eerste verdachte de PM is....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50