Problemen met PM 7000 - aangepast

Gestart door Leonneke, februari 01, 2008, 22:54:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonneke

#15
Citaat van: HAL9000 op februari 20, 2008, 13:59:38
Ja ik vind het prima hoor Leon. Ik ga rustig stap voor stap kijken hoe of wat... Ik heb vandaag geen tijd meer. Ik ga misschien morgen wat transistoren vervangen etc. misschien vanavond nog ff......
Maar Ik vind deze versterker een beetje lijken op de PM80. De technische bouw komt er heel erg mee overeen.

Hoi Jon;  Eeeuuuhhhh, het feit dat deze versterker lijkt op de PM80, is dat goed nieuws of is dat slechts nieuws ???

Als we het hier mochten hebben over een audiofiele bak, dan ben ik natuurlijk altijd bereid om de versterker van je terug te kopen .............  werkend en wel natuurlijk ..........

Best leuke move ............ weggeven en dan terugkopen .......... Ik sta overal voor open ......  Greetz.
Groetjes Leonneke .  . ...

Leonneke

#16
Citaat van: mars op februari 20, 2008, 14:04:53
hai   en euh, hoelang heeft deze amp dan toch gefucntioneerd , als onder water versterker zegmaar :wink: :? ben wel benieuwd hoelang zo'n ampje het nog doer onder erbarmelijke omstandigheden :?  grtz mars

Hello Mars ..........  Nou, dat zal je nog verbazen. Ik heb de versterker rond november vorig jaar open gemaakt. De versterker zat vol stof en dat heb ik eerst met een verfkwastje en de stofzuiger verwijderd. Heel voorzichtig. Vervolgens dacht ik ......... Die printplaten hebben onderhoud nodig ( tja, meer spieren dan breins ) .........
Dus ben ik aan de slag gegaan met de contactspray. Alles licht beneveld. De versterker heeft het vervolgens nog gedaan tot januari 2008. Dus 2 - 3 maanden zonder problemen gespeeld. Tot ik hem op een dag aanzette en ik poeffffff hoorde. Zekering door. Vervolgens een topic en zo kwamen we hier terecht ............

Mijn probleem heb ik inmiddels kunnen ontcijferen (zelfkennis).
Alles wat mechanisch van aard is, repareer ik zonder problemen. Speakers bouwen gaat me ook heel erg goed af.
Maar ik kan het niet uitstaan, dat ik geen verstand van electronica heb. Dat tracht ik vervolgens te compenseren door met contactspray te gaan spuiten, in de hoop dat dat een verbetering geeft  :no: :no: :no:

Je zou hier om kunnen lachen, maar ik meen dit bloedserieus. Ik ben stikjaloers op mensen die versterkers kunnen repareren en "vintage" apparatuur kunnen reviseren en upgraden...........
Het was een zogeheten dure les ............. Tijd voor scholing of gewoon handjes af en aan anderen overlaten.
Groetjes Leonneke .  . ...

vielzweck

Citaat van: Leonneke op februari 21, 2008, 01:45:49
( tja, meer spieren dan breins ) .........


Gezien je goed getrainde lichaam is het alleszins mogelijk,
je brains eveneens als bovengemiddeld te beschouwen.   :wink:

(sorry Leonneke, kon het niet laten)   :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Leonneke

Citaat van: vielzweck op februari 21, 2008, 08:30:10
Gezien je goed getrainde lichaam is het alleszins mogelijk, je brains eveneens als bovengemiddeld te beschouwen.   :wink:

(sorry Leonneke, kon het niet laten)   :-)

Geen zorgen Vielzweck. Ben zelf (tegenwoordig) best tevreden over de capaciteiten van m'n brein.  :wink:
Maar als deze capaciteiten nou eens echt overeen zouden komen met de toestand van mijn getrainde toestand van mijn lichaam ...............  :angel:

Tja,........... Dan zou ik vermoedelijk Dreistein heten  :schater:

Groetjes Leonneke .  . ...

vielzweck

Citaat van: Leonneke op februari 22, 2008, 00:57:50
Geen zorgen Vielzweck. Ben zelf (tegenwoordig) best tevreden over de capaciteiten van m'n brein.  :wink:
Maar als deze capaciteiten nou eens echt overeen zouden komen met de toestand van mijn getrainde toestand van mijn lichaam ...............  :angel:

Tja,........... Dan zou ik vermoedelijk Dreistein heten  :schater:



:schater: :schater: :schater:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

gerard

Leonneke: combinatie van Lambik en Jerommeke?    :-D :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Leonneke

Citaat van: gerard op februari 23, 2008, 12:39:49
Leonneke: combinatie van Lambik en Jerommeke?    :-D :-D

Tjahaa;  Heel wat jaartjes terug, toen ik nog deel uitmaakte van de "sterke arm der wet", was Jerommeke mijn "Nickname" op het Stratumseind in Eindhoven ( u allen mogelijk wel bekend )..........

Lambieck heb ik overigens erg veel gedronken .......... Ook al weer jaren geleden. Tja, een mens wordt wijzer  HB
Groetjes Leonneke .  . ...