Als jij mocht kiezen.......

Gestart door themaestro, juli 18, 2019, 16:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Citaat van: Lucasluuc op juli 24, 2019, 13:28:40
Deze een optie?
https://link.marktplaats.nl/m1428580194  (ik bezit geen aandelen)

Is wel een serieus apparaat. En mooi om te zien (mijn mening)
Prachtige versterker!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Brutus

Misschien nog eens een setje Focal Sopra monitoren, lijkt me wel wat op de prijs na dan  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pameijer

Citaat van: Lucasluuc op juli 24, 2019, 13:28:40
Deze een optie?
https://link.marktplaats.nl/m1428580194  (ik bezit geen aandelen)

Is wel een serieus apparaat. En mooi om te zien (mijn mening)
Mooi ding, eerste 25 Watts in klasse A. Zal wel een heet dingetje zijn letterlijk.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

themaestro

Citaat van: Lucasluuc op juli 24, 2019, 13:28:40
Deze een optie?
https://link.marktplaats.nl/m1428580194  (ik bezit geen aandelen)

Is wel een serieus apparaat. En mooi om te zien (mijn mening)
Bedankt voor je suggestie maar is visueel niet mijn ding.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

En wat vinden we van deze? Een pm17 MK2 KI voor 750,- of een pm15 S1 ook voor 750,-. Kom maar op!
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

Betreft de looks vind ik de 17 prachtig, maar beiden zijn ze wat slapjes. De s2 variant van de 15 is echt meer krachtig. Dat zit hem niet in de wattjes, maar in diens opbouw, o.a. de voeding.

Citaat van: themaestro op juli 24, 2019, 23:13:35
En wat vinden we van deze? Een pm17 MK2 KI voor 750,- of een pm15 S1 ook voor 750,-. Kom maar op!

Wintertje

Als ik ook een suggestie mag doen :angel:

Denon PMA 1600ne; https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma1600ne

Toch een beetje een Marantz.



Brutus

Citaat van: Wintertje op juli 25, 2019, 14:36:26
Als ik ook een suggestie mag doen :angel:

Denon PMA 1600ne; https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma1600ne

Toch een beetje een Marantz.

Zeker geen verkeerde jongen, ik heb de voorloper gehad en was daar zeer tevreden over!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Frits Denon

Citaat van: Brutus op juli 25, 2019, 15:42:01
Zeker geen verkeerde jongen, ik heb de voorloper gehad en was daar zeer tevreden over!

Ja, de 1500's waren / zijn fijne versterkers. :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Audiophylia Nervosa

#54
In eerste plaats is de keus natuurlijk puur gebaseerd op persoonlijke voorkeur, qua looks maar het belangrijkste qua prestatie.

Nu is die prestatie voor een ieder weer anders te ervaren dus daar zul je aan adviezen niet veel aan hebben want ik heb jouw oren niet.

Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat ik Marantz wel een hele mooie en ook goede versterker vind, maar dat bij toeval iets anders heb gehoord (in mijn geval Electrocompaniet) wat in mijn oren vele malen beter klonk dan mijn toenmalige PM KI-Pearl (ook niet de minste).

Ik had het voordeel om deze twee tegen elkaar te testen en dat verschil was behoorlijk, natuurlijk ook weer in de voorkeur van wat MIJN OREN graag willen horen.

En natuurlijk het feit dat alles valt of staat in de perfecte combinatie/match van de gebruikte onderdelen. Dat kan een zoektocht zijn of een toevalstreffer maar dat is wel bepalend voor het eind resultaat.

Het heeft bij mij even geduurd voordat het zover was, maar ik heb nu wel mijn geluid zoals ik dat heel graag hoor en daar zit ook nog Marantz bij alleen niet in het versterker gedeelte.

Geef andere merken ook een kans, doe je dat niet, dan is dat een gemiste kans!

Succes,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Ik denk dat voor de meesten, zeker diegenen die instappen in deze/in een nieuwe hobby, het budget het vertrekpunt is. Voorts gaat men zich dan oriënteren op waar men 'veel voor weinig' kan krijgen.

Een voorkeur ga je/kan je m.i. pas ontwikkelen, wanneer je enig vergelijkingsmateriaal hebt. In het geval van onze hobby; dat je al het e.e.a. hebt kunnen beluisteren en/of zelf in bezit hebt gehad. En ja, je kan ook een voorkeur gaan ontwikkelen op basis van hetgeen anderen zeggen, maar als je op die basis een product waarbij persoonlijke smaak en voorkeur een grote rol speelt gaat aanschaffen, is de kans op een teleurstelling aanzienlijk.

themaestro

Eigenlijk nog niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar ik leer wel veel hier. Bij mij is er nog steeds twijfel tussen een PM17 MK2 M KI en de PM 15 S1. Ik heb inmiddels begrepen dat de 15S2 een stuk beter is, maar die is ook duurder. De 17 en de  15 verschillen ook in leeftijd maar zijn momenteel voor ongeveer dezelfde prijs te vinden. Kan het zijn dat de 17 met al zijn upgrades van ome Ken net zo goed of misschien beter klinkt dan een jongere 15.
Ik begrijp dat de CD spelers die bij deze modellen horen wel goed zijn, bij de 17 zoek ik dan ook evt.  de full upgraded KI versie. Het gaat voor mij effe puur tussen deze 2 dus effe geen andere suggesties a.u.b.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

pameijer

#57
Als er een antwoord is waar je op hoopt hoef je het aan anderen niet meer te vragen toch? Dan is dat antwoord jouw waarheid. Koop gewoon de versterker die je het goedkoopste kun krijgen en kijk of het bevalt. Of koop ze beide voor een scherpe prijs en verkoop de mindere. Verschillen tussen versterkers zijn minimaal onder de voorwaarde dat ze voldoende prik kunnen leveren. Dat is mijn waarheid.

Kijk anders eens ook hier: https://www.hifishark.com/model/marantz-pm-15-s-2 en maak een zoekopdracht aan bij hifishark voor de gewenste versterkers. O ja, weet dat de vraagprijzen van apparatuur vaak veel te hoog zijn dus aarzel niet om een flink lager eerste bod uit te brengen.

En nu aan de bak maestro!  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

themaestro

Citaat van: pameijer op juli 26, 2019, 20:56:36
Als er een antwoord is waar je op hoopt hoef je het aan anderen niet meer te vragen toch? Dan is dat antwoord jouw waarheid. Koop gewoon de versterker die je het goedkoopste kun krijgen en kijk of het bevalt. Of koop ze beide voor een scherpe prijs en verkoop de mindere. Verschillen tussen versterkers zijn minimaal onder de voorwaarde dat ze voldoende prik kunnen leveren. Dat is mijn waarheid.

Kijk anders eens ook hier: https://www.hifishark.com/model/marantz-pm-15-s-2 en maak een zoekopdracht aan bij hifishark voor de gewenste versterkers. O ja, weet dat de vraagprijzen van apparatuur vaak veel te hoog zijn dus aarzel niet om een flink lager eerste bod uit te brengen.

En nu aan de bak maestro!  pompom

Ga ik doen, heb op MP een set pm15s2 gezien met een sa15 s2 en....... een Musical Fidelity versterker met cd speler A3.5. Ik neig erg naar de MF set
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

Waarom neig je naar de MF set?

Waar overigens weinig mis mee is want MF maakt ook mooie spullen, al gaat dat m.n. over hun verserkers.
Betreft bronnen is het allemaal op z'n hoogst middelmaat. En het zit al in de naam ingesloten; 'bronnen', zijnde het vertrekpunt. Alles wat je daar laat liggen ben je kwijt. Ongeacht welk een beul van versterking of hoogwaardige ls je er voorts hebt staan.

Citaat van: themaestro op juli 27, 2019, 09:45:12
Ga ik doen, heb op MP een set pm15s2 gezien met een sa15 s2 en....... een Musical Fidelity versterker met cd speler A3.5. Ik neig erg naar de MF set