Mcintosh MA 352 (Pathos Kratos) stereo amp + Davone Solo speakers

Gestart door CBdicX, juni 30, 2020, 12:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

#15
Persoonlijk ken ik deze versterker niet en kan dus niets zeggen over de kwaliteit .
Ik las dat deze in brugschakeling staat.......tevens een hybride ontwerp.
Meer bass met een andere buis?
Dat zou betekenen dat deze niet lineair versterkt.
Met buizen kun je te maken krijgen met microfonie maar heb dat zelf nooit meegemaakt.

In mijn Marantz model 7c zitten dezelfde buizen maar dan van Telefunken....al jaren!
In de 8b was er ooit een stuurbuisje stuk en heb deze toen vervangen door 2 JJ's.

Over de TS buizen kan ik niets zeggen.
Wel over de ''geweldige'' golden dragon: Deze voldoen NIET aan specificatie en gaan snel stuk.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#16
Citaat van: SB_Marantz op juli 02, 2020, 11:22:30
Persoonlijk ken ik deze versterker niet en kan dus niets zeggen over de kwaliteit .
Ik las dat deze in brugschakeling staat.......tevens een hybride ontwerp.
Meer bass met een andere buis?
Dat zou betekenen dat deze niet lineair versterkt.
Met buizen kun je te maken krijgen met microfonie maar heb dat zelf nooit meegemaakt.

In mijn Marantz model 7c zitten dezelfde buizen maar dan van Telefunken....al jaren!
In de 8b was er ooit een stuurbuisje stuk en heb deze toen vervangen door 2 JJ's.

Over de TS buizen kan ik niets zeggen.
Wel over de ''geweldige'' golden dragon: Deze voldoen NIET aan specificatie en gaan snel stuk.

Bedankt voor je reactie :-)

Jij zegt: Dat zou betekenen dat deze niet lineair versterkt.
Houd dit dan in dat het wisselen van die buisjes niets zou uitmaken ?
Volgens Pathos kan wisselen met JJ maar die zeggen niet te weten of dit wat uit zal maken.

Het meer bass met bijvoorbeeld de JJ buis komt uit een test waar ze een aantal buizen getest hebben.
Daar spreken ze ook over dat de TS buis iets meer lawaai maakt, en JJ beter in het bass gebied is.

Hier de test:
http://www.audiodrom.net/en/special-edition-reviews/117-the-best-12ax7-tubes-for-almost-no-money

Die Golden Dragon buizen zijn ook wel heel goedkoop...........



SB_Marantz

#17
Heb de specs even opgezocht van jouw speakers en zag een dip in de impedantie naar 2,2 Ohm.
Gelukkig op 350 Hz.
Een in brugschakeling staande versterker houdt niet van lage imdedanties maar in dit geval zal het geen probleem vormen.

Kun je het klankkarakter van deze omschrijven?
Het gaat er natuurlijk om dat jij deze speakers geweldig vindt.
Mijn mening telt in deze totaal niet.
Smaak is persoonlijk.
Welke speaker kun je hiermee een beetje vergelijken?

Frequency response

30 – 30.000 Hz
Impedance

4 ohm, 2.2 ohm minimum at 350Hz @ 10 degrees
Sensitivity

89 dB/2.83V/m
Max power

150W (IEC 268-5)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op juli 02, 2020, 11:40:29
Heb de specs even opgezocht van jouw speakers en zag een dip in de impedantie naar 2,2 Ohm.
Gelukkig op 350 Hz.
Een in brugschakeling staande versterker houdt niet van lage imdedanties maar in dit geval zal het geen probleem vormen.

Kun je het klankkarakter van deze omschrijven?

Frequency response

30 – 30.000 Hz
Impedance

4 ohm, 2.2 ohm minimum at 350Hz @ 10 degrees
Sensitivity

89 dB/2.83V/m
Max power

150W (IEC 268-5)

Tja, klankkarakter............

Nu met de Denon 520 die er staat tot ik de Kratos ga ontvangen, is het een gebalanceerd geluid, geen aanzetten in hoog of laag, en een zeer "verstaanbaar" middengebied.
Omdat ik zonder subwoofer speel, en vaak Actie en SF films kijk, zou ik, mocht dat mogelijk zijn, een buisje willen die dan wat meer in het bass gebied doet.

Laat ik duidelijk zijn, ik ben geheel nieuw in dit buizen gebied, en nog zeer nat achter de oren  :-D
Nog nooit een buizen versterker gehad, wel gehoord, en mijn "kennis" is geheel afkomstig van wat ik lees.

MarkG

Citaat van: CBdicX op juli 01, 2020, 23:49:11
Ook een fraai familielid :-)
Dank !
Ik heb een tijdje met twee Classic One MK3's gedraaid in bridge. Dat was toch niet praktisch en je gebruikt dan slechts 1 buis omdat maar 1 kanaal van het voorversterker deel gebruikt wordt. Volume en input regeling met de AB moet dan altijd door beide versterkers goed opgevangen worden.
Daarnaast was er een lichte ruis te horen.
Ook niet onbelangrijk, de classic one is geleverd in rvs en chrome look, wat ik van de importeur begrepen heb, was dat niet bestelbaar, dus wat je krijgt moet je maar zien. Daar kwam ik pas achter nadat ik een tweede erbij gekocht had (2e hands) en naast de eerste zette...  :-(

Dus uiteindelijk weer eentje verkocht.

Citaat van: CBdicX op juli 01, 2020, 23:49:11
Ik heb gelezen dat de door Pathos gebruikte Tung Sol buizen vervangen kunnen worden door JJ, en wel specifiek de
JJ ECC803S / 12ax7 Gold Pin Balanced.
Schijnt in testen een betere bass te geven dan de Tung Sol.
heb jij dit wel eens geprobeerd ?

Wat buisjes betreft, dat is een compleet nieuwe wereld. Men zegt dat daar echt wel verschil in geluid "klank" zit. Dus dan zijn ze inderdaad niet 100% linear. De frequentie curve zal dan anders zijn, of anders reageren in een bepaalde schakeling.
In mijn eerste Classic One zaten ECC88 buisjes van JJ (ook 2e hands gekocht). Ooit wel eens Philips buisjes en Brimar buisjes erin gehad, maar kon niet echt veel verschil herkennen.

In de Classic One die ik nu heb, zitten Amperex ECC88 buisjes, matched pair specifiek voor de Classic One.
Deze zouden matched zijn op de Classic One, hoe weet ik niet meer. Heb die mail van de importeur niet bewaard.
Maar het zal iets te maken hebben met de gloeispanning of rasterspanning of zo iets.


Citaat van: CBdicX op juli 01, 2020, 23:49:11
Schijnt ook dat TUNG-SOL 12AX7/ECC83 GOLD PIN een wat lawaaiige buis is, waar JJ ECC803S geheel stil is.
Is dat jou opgevallen ?
Heb dit bij Pathos gevraagd, Tung Sol ECC83 kan vervangen worden door JJ ECC803S / 12ax7, alleen doet Pathos dit niet, die gebruiken alleen TS in deze serie.
Volgens Pathos vanwege kwaliteit en betrouwbaarheid van TS.
Ik denk dat het meer om geld te doen is.........  :wink:
Geen idee. Ik heb er dus andere buisjes in zitten. Kan me weinig voorstellen bij "lawaaiige buizen". Misschien zijn daarvoor die buis dempers interessant?  :-D

Citaat van: CBdicX op juli 01, 2020, 23:49:11
Hoe lang heb jij die Classic One al in gebruik, en misschien problemen mee gehad ?
Hoeveel uur per dag werkt deze, en hoe vaak heb jij de buizen vervangen ?
Bij mij zal de Kratos tussen de 8-10 uur per dag aan staan, op vakanties na dan  :-o
Bij mij staat de set erg (te :wink:) weinig aan... zonde om het aan te hebben voor achtergrond ruis/stilte vulling. Daarvoor heb ik een eenvoudige DAB+ radio in de keuken staan.
Buizen nog nooit vervangen. Heb deze nu een aantal jaar (1e verkocht, 2e gehouden).

Citaat van: CBdicX op juli 01, 2020, 23:49:11
Leuk om hier dan toch weer een "medestander" te vinden !!  :yes:
notworthy

CBdicX

#20
Hallo, vanwege dealer "inkoop problemen" heb ik de Pathos Kratos afgeblazen.
Deze deal liep niet lekker met wat verontrustende mails uit Italie over geen ondersteuning krijgen via deze leverancier, waarna de aankoop door pathos werd ontbonden.

Zeer vreemde situatie, wel gelukkig mijn aanbetaling probleemloos terug gekregen, dus wat dat betreft geen problemen, wel een nare ervaring voor zo'n pak geld.........

Maar goed, nu loopt de deal wel goed voor een Mcintosh MA 352 en de prachtige platenspeler MT2 :-)
Als DAC ga ik tijdelijk, tot Mc een opvolger heeft voor de D150, een Marantz HD DAC1 gebruiken.
Mooie deal gesloten met Poulissen uit Roermond, krijg mijn volledige DAC geld als inruil terug bij de aanschaf van een Mc DAC, hopelijk ergens eind dit jaar :-)
Verder niets dan goed over Poulissen !!

Als alles goed gaat komt de handel as Donderdag 30-7 binnen, ben benieuwd.
Nu speel ik met de Denon 520AE en een 30 (dertig) euro DAC.......... :-o

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Alhoewel ik qua design de Italianen prefereer boven de Amerikanen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 28, 2020, 00:48:23
Alhoewel ik qua design de Italianen prefereer boven de Amerikanen.

Wij hebben meer met "Steampunk" design, in deze een gelukje bij een ongelukje, ik had nooit eerder naar Mcintosh gekeken voor dit gedoe met Pathos....  :-D

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

#25
Mooi spul. Ben benieuwd naar de ervaringen met MCintosh.
Daar lees je niet zoveel over.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: Nb op juli 28, 2020, 11:28:59
Mooi spul. Ben benieuwd naar de ervaringen met MCintosh.
Daar lees je niet zoveel over.

Als ik het binnen heb laat ik wel wat weten...... :-)

CBdicX

#27
Na GSM storing via de buizen van de 352 heb ik nu een MA9000 staan en die doet het prima.
(de 352 werd zonder problemen retour genomen door Poulissen)

Meteen een DA2 DAC module erin genomen dus de losse Marantz DAC kon terug.






Hoewie Loewie

Hoi. Mooie spullen hoor  notworthy. Hoe zijn je eerste luisterervaringen?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl