Stekker omgedraaid, krijg nou tandjes...

Gestart door Zweef, januari 07, 2012, 15:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sprint88

Zonder spanning heb je nu eenmaal geen stroom ;-)
Thanks voor het welkom ik zal mij nog netjes voorstellen in het topic dat daar voor bedoelt is.


Grt Rogier.

Cornelis1921

#181
:angel: Niet alles wat er met zoveel stelligheid geroepen of beweerd wordt is waar. Dat geeft niet, maar er zijn altijd gelovigen en ongelovigen, die een stevige discussie niet uit de weg gaan. Zoöok op fora zoals deze. Deze hanengevechten zijn meestal (ogenschijnlijk) zinloos omdat er nooit een echte winnaar uit voort komt, die het absolute gelijk misschien wel heeft, maar het nooit unaniem zal krijgen. En de strijdbijl over een aantal zeker gevoelige onderwerpen begraven lijkt nog onmogelijker. Such is life. :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

ernst56

Citaat van: thanatos op januari 08, 2014, 12:36:04
12 pagina's over om te draaien stekkertjes..  :-D


De vraag is of je dit fenomeen invloed heeft en zo ja of het te horen valt.

Zoals alles met voodoo, biostabielen of andere stenen geneeswijzen. Als men het wil geloven kan het een placebo effect geven. En ja.. daar zijn de wetenschappers het wel over eens. Dat fenomeen valt niet te onderschatten  :wink:

Maw werkt het voor jou. Dan is het volledig gerechtvaardigd.  :-D

Maw: hier in Belgi*e wordt dan niet aan stekker-omdraaien gedaan, simpel omdat het niet gaat.
Bij ons zijn de aaardestekkers met een centrale aardepin in het midden van de stekker, dus... clown1

Ernst
Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...

bas focal marantz

Citaat van: ernst56 op januari 09, 2014, 09:31:11
Maw: hier in Belgi*e wordt dan niet aan stekker-omdraaien gedaan, simpel omdat het niet gaat.
Bij ons zijn de aaardestekkers met een centrale aardepin in het midden van de stekker, dus... clown1

Ernst
Dan zit ie bij jullie dus altijd verkeerd  clown1

ernst56

Vindt het toch nog altijd een beetje hi-end voodoo...
Denk niet dat de vintage-bakken daar veel last van zouden hebben.
Mijn oude Luxen en Marantzen klinken toch nog altijd geweldig goed, hoewel ze toch de respectabele leeftijd van 40jaar hebben...

Gr,
Ernst
Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...

audiof. zonder budget

Citaat van: sprint88 op januari 08, 2014, 20:49:51
Zonder spanning heb je nu eenmaal geen stroom ;-)
Thanks voor het welkom ik zal mij nog netjes voorstellen in het topic dat daar voor bedoelt is.


Grt Rogier.

Dat geldt allen voor spoelen, voor condensators geldt dat niet aangezien daar de stroom voorijlt en daar dan juist geldt: zonder stroom is er geen spanning  clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

211

#186
Citaat van: sprint88 op januari 06, 2014, 19:46:54
Hey Marantz freaks.
Zou iemand mij dan eens uit kunnen leggen waarom de componenten die ons lieve audio geluidje transporteren en versterken en allemaal op zuivere gelijkspanningen werken en met de aangeboden sinus van 50hertz niks te maken hebben,
in de gaten moeten hebben hoe een stekker in het stopcontact zit ? En dus hun transport aan moeten passen op onze oren.
Pdf wat een zin ik kom er bijna zelf niet meer uit ;-)

Grt Rogier.

Indien de voeding volstrekt "100% zwevend" is, met andere woorden geen enkele koppeling heeft met de behuizing als ook niet met de "0" van het versterkerdeel en dat ook geldt voor de aangesloten apparaten (CD spelers,...) maakt het inderdaad geen drol uit. In het andere geval kan het mogelijk/theoretisch wel...

Overigens zou het heel fijn zijn als het versterkerdeel daadwerkelijk kon beschikken over " zuivere gelijkspanningen"... Helaas is dat niet zo...

Groet
Zolang je maar geniet....

renes59

Citaat van: 211 op januari 27, 2014, 17:23:17
Overigens zou het heel fijn zijn als het versterkerdeel daadwerkelijk kon beschikken over " zuivere gelijkspanningen"... Helaas is dat niet zo...
Groet
Wat is het onzuivere eraan?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

211

Citaat van: renes59 op januari 27, 2014, 18:10:33
Wat is het onzuivere eraan?

heeel veel... Fluctuaties, stoorpulsen, rimpelspanning,.....
Zolang je maar geniet....

renes59

#189
Blijkbaar kunnen de audiospullen daar goed mee omgaan, ze komen er volgens mij niet door in de problemen. Bij alle spullen die ik heb gehad was het stekker in het stopcontact en spelen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

erik62

Heb de stekkers van mijn versterker en cd speler omgedraaid en moet mijn kamer gaan uitbreiden. Er is ECHT geen ruimte meer voor het geluid. Zoveel meer breedte, hoogte en diepte ervaar ik.
Ga de fabrikant eens aanschrijven. Kunnen ze geld mee verdienen. :-D :-D

bas focal marantz

Citaat van: 211 op januari 27, 2014, 18:34:02
heeel veel... Fluctuaties, stoorpulsen, rimpelspanning,.....
Thel audioworld zijn het daarmee eens , zei leveren vanalles voor de zelfbouwer om zelfs een voorversterker te bouwen die tijdens het luisteren niet aan het stroomnet hangt .
Oja het werkt met gelijkspanning dus dat stekker verhaal gaat niet op , wat wil je nog meer .

Hier lik ik me vingers bij af  notworthy

AkTeVox

Citaat van: erik62 op februari 27, 2014, 07:35:44
Heb de stekkers van mijn versterker en cd speler omgedraaid en moet mijn kamer gaan uitbreiden. Er is ECHT geen ruimte meer voor het geluid. Zoveel meer breedte, hoogte en diepte ervaar ik.
Ga de fabrikant eens aanschrijven. Kunnen ze geld mee verdienen. :-D :-D


Stekkers omdraaien ??  :schater: :schater: :schater: :schater:


Wens me alvast veel succes toe.  :wink:

Whisper.nl

Citaat van: AkTeVox op februari 27, 2014, 19:15:24

Stekkers omdraaien ??  :schater: :schater: :schater: :schater:


Wens me alvast veel succes toe.  :wink:

Bij deze dan veel Succes  pompom :schater: pompom
Groet Whisper

ps wanneer ga je andere stekkers kopen ?
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

AkTeVox

Citaat van: Whisper.nl op februari 27, 2014, 20:45:53
Bij deze dan veel Succes  pompom :schater: pompom
Groet Whisper

ps wanneer ga je andere stekkers kopen ?

Als de fabrikant het omdraaien van de stekker niet mogelijk maakt geloven ze er zelf niet in en is het voor mij pure onzin.  :wink: