Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 02, 2010, 10:55:43
Waarom zou een correctiesysteem dat overuren maakt omdat er leesfouten zijn, geen invloed kunnen hebben op het geluid? Ik ben geen techneut, maar ik kan me zo voorstellen dat het invloed heeft...
Zou iemand met verstand van zaken hier een antwoord op kunnen geven? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er in het het tijddomein afwijkingen ontstaan door de correctie.

JohnWx

zat al hele dunne reepjes te knippen voor op de tape
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 04, 2010, 12:07:02
Zou iemand met verstand van zaken hier een antwoord op kunnen geven? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er in het het tijddomein afwijkingen ontstaan door de correctie.

Dit is misschien wel interessant:

http://www.thefreelibrary.com/What+Really+Matters+in+CD/DVD+Player+Performance,+Part+III:+Does...-a076953879
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Om de tweak met het plakken van stikkes op CD-R en of CD-RW schijven te omzeilen heb ik misschien nog wel een goede optie:
Een tijd geleden de volgende CD-R's gekocht. (Had mijn dochter nodig voor het maken van back-ups en zojuist viel mij oog er weer op  redface)

http://www.verbatim.com/products/detail.cfm?product_id=426DF5C5-BFFE-449E-8D150DA8A2B31511&cat_id=980D3EE0-28C3-4134-B728BAE68C3BC40D

CD's met een "grammofoonplaat" look en volledig lichtdicht. Zelf vind ik ze er wel cool uit zien en je hebt geen sticker set meer nodig. volgens mij zijn ze niet duurder dan de normale standaard CD's.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: Maurice op november 03, 2010, 20:39:24
Er is overigens geen haar op mijn hoofd die er over denkt om mijn cd's te beplakken, hoeveel effect dit ook mag hebben. Ik ga toch mijn mooie cd's niet afdekken met een saaie sticker? En wie weet wat de lijm met mijn cd doet  nonono


Als het goed is doet die lijm niks nadeligs met je cd's , altans - dat mag je hopelijk wel verwachten .

Je mag toch verwachten van de plaklabel fabrikanten dat ze lijm gebruiken die het originele label niet aantast , dit zal waarschijnlijk eerst uitvoerig getest worden vermoed ik .

Het is eigenlijk hetzelfde als met de alom bekende speciale cd-r stiften , die zijn specifiek ontworpen om de cd-r niet aan te tasten .
Een normale stift schijnt de cd-r wel aan te tasten .

De hechting van de plaklabels is i.i.g. heftig te noemen , ik heb er eens 1 verwijderd en dat ging met heel veel moeite , je hoeft dus niet bang te zijn dat het label opeens in je loopwerk achterblijft .


Ik kan natuurlijk niets konkreeds melden wat er met je cd gebeurd na een aantal jaar het plaklabel erop gehad te hebben .
Fritz kan dat wel , die doet dat al heeeeel veel jaren inmiddels en heeft nog geen nadelige neveneffecten opgemerkt zoals loslaten van het label of de cd aantasten door de lijmlaag .



Groeten  EDWIN B

Pjotr27

Citaat van: HiFi gek op november 04, 2010, 15:50:50

Als het goed is doet die lijm niks nadeligs met je cd's , altans - dat mag je hopelijk wel verwachten .

Je mag toch verwachten van de plaklabel fabrikanten dat ze lijm gebruiken die het originele label niet aantast , dit zal waarschijnlijk eerst uitvoerig getest worden vermoed ik .

Het is eigenlijk hetzelfde als met de alom bekende speciale cd-r stiften , die zijn specifiek ontworpen om de cd-r niet aan te tasten .
Een normale stift schijnt de cd-r wel aan te tasten .

De hechting van de plaklabels is i.i.g. heftig te noemen , ik heb er eens 1 verwijderd en dat ging met heel veel moeite , je hoeft dus niet bang te zijn dat het label opeens in je loopwerk achterblijft .


Ik kan natuurlijk niets konkreeds melden wat er met je cd gebeurd na een aantal jaar het plaklabel erop gehad te hebben .
Fritz kan dat wel , die doet dat al heeeeel veel jaren inmiddels en heeft nog geen nadelige neveneffecten opgemerkt zoals loslaten van het label of de cd aantasten door de lijmlaag .



Groeten  EDWIN B

er is maar een groot nadeel aan het bestickeren zoals Fritz dat doet, je kan niet meer zien van wie de cd is....
Ik heb er nu 2 die hij beplakt heeft en iedere keer zit de verkeerde in het doosje...

lo

Citaat van: HiFi gek op november 04, 2010, 15:50:50
Fritz kan dat wel , die doet dat al heeeeel veel jaren inmiddels en heeft nog geen nadelige neveneffecten opgemerkt zoals loslaten van het label of de cd aantasten door de lijmlaag .



Groeten  EDWIN B

Helaas heeft Wimpeu wel slechte ervaringen met CD labels op CD-r cq CD-rw.  nopompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: Marco op november 02, 2010, 09:22:31
Nu ga je mijn inziens wel onderuit want volgens jouw betoog zou er iets veranderen in technisch opzicht ,als dat het geval zou zijn zou het geen moer uit mogen maken hoe die cd opgenomen is .

groet Marco


Daar heb je natuurlijk wel voor een deel gelijk in wat je daar aanhaald .

Al gebruik je inderdaad een slecht gemasterde cd hiervoor die zo plat als een dubbeltje klinkt  , dan zul je desondanks toch ook nog wel enigszins verschil gaan bemerken met het plakken van een label erop , het verschil zal alleen nauwelijks te horen zijn .
Want als een opname van huis uit al bedroevend slecht is gemasterd dan valt er ook niet echt veel meer uit te halen , de opname heeft het gewoon niet in zich .
Als er al totaal geen 3 D geluidsbeeld aanwezig is valt dit er niet opeens wel uit te halen met wat voor tweak , kabel of zeer dure high end set dan ook , dat is echt onmogelijk .

Als voorbeeld dat we allemaal kennen of wel eens hebben horen vertellen .
Wie kend het verschijnsel inmiddels niet dat hoe slechter de opname is hoe makkelijker je dit kunt laten horen naarmate de kwaliteit van de installatie toeneemt , zo'n cd klinkt dan nog beter op je tv speakertjes .
Dus met andere worden , ook de set speeld hierin een niet te onderschatten rol of je het heel goed , goed , een beedje , nauwelijks , of totaal niet kan horen .

Op de installaties die hier veelal door de diverse forumleden worden ingezet mag je toch wel verwachten dat die sets een 3 D geluidsbeeld neer kunnen zetten .
Van iemand die zich in verbinding steld met een hififorum mag je dat qua set toch wel verwachten lijkt mij .
MARCO , EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID , IK BEDOEL DUS NIET DAT JOUW SET DAT NIET IN ZICH HEEFT , IK KEN JOUW SET IMMERS NIET ( ik spreek hier enkel in het algemeen ) .

Daarom , als je dus een hoogwaardige opname gebruikt om mee te testen zul je de verschillen makkelijker kunnen waarnemen , dat is niet mijn eigen denkwijze , dat is zelfs een feit .
Je kunt namelijk wel een nog grootser 3 D beeld en ambiance uit een cd halen als het 3 D beeld en de ambiance al reeds aanwezig is omdat het een goede opname mastering betreft .

En even als opmerking .
Dit verhaal heeft dus betrekking op cd's met zo'n zilverkleurig label waar je zo doorheen kunt kijken .
Het enige feit waar het op gebaseerd is , is als je er zelf al doorheen kunt kijken dan schijnt de laser er ook doorheen .
En dat moet nou net voorkomen worden , de laser moet in het ideaal 100% gereflecteerd worden op de achterzijde van het label en niet zeg maar voor 50% .
Er zal daardoor denk ik informatie verloren gaan want waarom gaat het dan met een plaklabel beter klinken op desbetreffende doorzichtige cd's ( alleen kan ik dit stuk met de verloren informatie niet hard maken ) .

Het is ook totaal geen moeilijke onbegrijpbare materie , gewoon logisch nadenken , dat is alles .

Het verhaal is wel een heel stuk langer geworden als mijn bedoeling was , maar een gedegen uitleg kan natuurlijk nooit kwaad .



Groetenn   EDWIN  B





HiFi gek

#158
Citaat van: lo op november 04, 2010, 16:27:20
Helaas heeft Wimpeu wel slechte ervaringen met CD labels op CD-r cq CD-rw.  nopompom

groet,

lo


Dat ligt waarschijnlijk aan het branden van de CD-R(W) zelf i.p.v. aan de lijmlaag van de plaklabels .

Ik heb zelf ook in de loop der jaren al diverse door mij zelf met een Marantz DR6000  cd recorder bebrande CD-Rs weg kunnen gooien .
Af en toe zijn er exemplaren die het niet naar behoren meer doen , bij mij gaan ze dan overslaan of er ontbreken gewoon stukken uit de muziek .
En ik heb nog nooit een plaklabel op welke CD-R dan ook geplakt , ik beplak enkel de originele cd's .
De CD-R wordt dan gewoonweg niet diep genoeg ingebrand vermoed ik .

Het zijn alom bekende verschijnselen met gebrande CD-R ( ik heb die verschijnselen al zo vaak gehoord van andere mensen ) , en zijn dan meestal ook te wijten aan niet al te beste brand apparatuur zoals mijn eigen cd recorder dus .

Zeer goede branders voor de computer zijn o.a. van het merk Plextor .
Met dat merk schijn je een hoop ellende te voorkomen jaren later .



Groeten  EDWIN  B

renes59

#159
Citaat van: HiFi gek op november 04, 2010, 17:10:53

Af en toe zijn er exemplaren die het niet naar behoren meer doen , bij mij gaan ze dan overslaan of er ontbreken gewoon stukken uit de muziek .

Groeten  EDWIN  B
Dat gebeurt er nu als er informatie ontbreekt door een beschadiging, het geluidsplaatje anders wordt volgens mij niet anders. Mist er informatie door een beschadiging dan slaat de cd over of stop ermee. Als het geluidsplaatje anders wordt voegt er iemand 1'en en 0'en toe aan de opname, de opname bepaalt het plaatje. Een etiket doet dit niet.
Als er geluidsveranderingen zijn is dat volgens mijn mening een psychologisch effect. Daar is de één vatbaarder voor als de andere. De omstandigheden spelen ook grote rol. Zo is de één heel vaak blij met weer een geslaagde tweak en de ander is één keer heel blij dat het de eerste keer goed klinkt en zich verder geen zorgen hoeft te maken over de klank.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Kun je je stelling onderbouwen met relevante informatie, Rene59?

renes59

Nee.
Het mij zo uitgelegd door mensen die ervoor geleerd hebben. Ik kan hun niet controleren of het klopt daar reikt mijn kennis niet toe. Ik ga uit van het goede in de mens en geloof ze. Onder die mensen waren een ir ,  een drs en een dr electronica en natuurkunde.
Maak een kras op een cd, laklaag, heel vaak slaat deze dan over. Voor mij ook het verschil in dure en goedkope cdr's, de laklaag van dure zit er beter op. Dat je nu een sticker plakt om de cd te beschermen kan ik begrijpen maar het geluid zal er (volgens mij) niet door veranderen. ( centrale bieb Rotterdam plakt ook folie op de cd's)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Zojuist een aantal berichten verwijderd die mijns inziens ontoelaatbaar zijn. Deze worden in het moderatorgedeelte besproken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Barrett

Citaat van: viceadmiraal61 op november 01, 2010, 20:16:17
dan is er ook een groot verschil in muziek keuze.hard rock ect blinken niet uit in de beste opname,s
dus waarom zou je je druk maken ,terwijl klassiek toch het nodige vereist aan de app...

Al eens een cd of live opname van Opeth gehoord?

Maurice

Citaat van: HiFi gek op november 04, 2010, 16:57:35
En even als opmerking .
Dit verhaal heeft dus betrekking op cd's met zo'n zilverkleurig label waar je zo doorheen kunt kijken .
Het enige feit waar het op gebaseerd is , is als je er zelf al doorheen kunt kijken dan schijnt de laser er ook doorheen .
En dat moet nou net voorkomen worden , de laser moet in het ideaal 100% gereflecteerd worden op de achterzijde van het label en niet zeg maar voor 50% .
Er zal daardoor denk ik informatie verloren gaan want waarom gaat het dan met een plaklabel beter klinken op desbetreffende doorzichtige cd's ( alleen kan ik dit stuk met de verloren informatie niet hard maken ) .

Het is ook totaal geen moeilijke onbegrijpbare materie , gewoon logisch nadenken , dat is alles .

Het verhaal is wel een heel stuk langer geworden als mijn bedoeling was , maar een gedegen uitleg kan natuurlijk nooit kwaad .
Heb je mijn verhaal gelezen, met de links naar de werking van cd's?
Deze is strijdig met jouw uitleg.
Weet je misschien welke informatie verloren gaat indien maar 50% van de lichtintensiteit wordt gereflecteerd?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude