Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

cz79 bel mijn maar ..is makelijker

Whisper.nl

Citaat van: jwx op november 01, 2010, 19:50:23
over heen gekeken sorry kwam omdat je quote op RENES59
maar ik snap nog niet wat je me wil duidelijk maken.
ik snap wat voor test je hebt uitgevoerd maar wat onderbouw of en ik heb zelf ook niet het gevoel dat je iets wilt opdringen

Dan hebben we mekaar verkeerd begrepen en heb ik het er verkeerd neergezet.
Excuus hiervoor.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op november 01, 2010, 20:47:53
Dan hebben we mekaar verkeerd begrepen en heb ik het er verkeerd neergezet.
Excuus hiervoor.

Groet Whisper

of ik heb het niet duidelijk verwoord kan ook

belangrijk is dat het erover kan gaan waarvoor dank
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#78
Citaat van: viceadmiraal61 op november 01, 2010, 20:16:17
aha rennes59...we zijn er uit....de een luisterd naar muziek en maakt het niets uit hoe dat klinkt...
hoort het toch niet .koopt een leuke set ,en that,s it.......................
wij horen bij die afdeling ,die ook muziek luisterd,maar met dit verschil ,dat er nu een hobby om de hoek
komt kijken.om het maximale uit een boven gemiddelde set te halen,met graag gebruik van tweaks.
ik vind dat zelf ook leuk..en ben zo ver gekomen dat live muziek ook echt live klinkt.
jij beste rennes59 hoort die verschillen niet,je bent een gezeggend mens in audio,hand kan op
de knip blijven..wij zullen altijd blijven bloeden voor een nog mooiere cd speler ect...
hoewel de tweaks van mij kosten niets tot wenig.
dan is er ook een groot verschil in muziek keuze.hard rock ect blinken niet uit in de beste opname,s
dus waarom zou je je druk maken ,terwijl klassiek toch het nodige vereist aan de app...
Ik geloof dat ik even iets recht moet zetten. Het lijkt net of ik niets geef om de weergave, fout dat doe ik wel. Ik geloof alleen niet in, in mijn ogen, tweaks die wel erg ver gezocht zijn. Voorbeelden?, groene stiften, alles aan de aarde, de laatste meter stroomkabel, plakkers op cd, klankschaaltjes, onderzetters , kabels, etc.
Ik geloof wel in de lay-out van apparatuur.
Ik geloof ook in goede opnames, daar begint alles bij.
Ik heb geen extreem dure set, wel één die met zorg is samengesteld, mbv mensen die er verstand van hebben. Natuurlijk is er ook geluisterd. Mijn set klinkt in vergelijking met anderen helemaal niet slecht, sterker nog ik vind van goed. Ik heb een set die ik kan betalen, toch wel belangrijk.
Lees veel op allerhande audiofora en ben goed op de hoogte van wat er speelt. Weet ook de verschillen tussen allerlei audiofora.
Wat mijn muzieksmaak betreft, dat is geen hardrock. Dat is muziek die goed gemaakt moet zijn, waar vakmanschap en emotie inzit. Dat is ook klassiek, maar ook man met gitaar. Als die cd dan speelt wil ik wel het idee hebben dat die man bij mij in de kamer speelt. Dat kan met klassiek niet, daar heb ik de kamer niet voor, wil er wel kippenvel van krijgen, dat lukt.
Wat wel waar is dat ik geen geld uitgeef aan tweaks. Als ik een apparaat koop vind ik dat goed, daar hoef ikzelf niets aan te veranderen. In de jaren dit ik hifi en muziek als hobby heb, heb ik ondertussen zoveel gehoord dat ik wel uit ervaring weet wat voor mij hoorbaar is of niet. Komt nog bij dat ons gehoor niet zo goed is. Een bezoek aan de audicien kan heel ontnuchterend werken. We kunnen gewoon alles niet horen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

HiFi gek

#79
tot mijn verbazing heeft er nog niemand hier rondgevraagd waarom je verschil hoord tussen een bestikkerde cd en een standaard versie hiervan .

Dat is heel begrijpelijk uit te leggen .

Je pakt een cd uit je collectie met zo'n doorzichtig zilverkleurig label , dat is dus waar het vooral om gaat , dat zilverkleurige doorzichtige label waar je zo doorheen kunt kijken , voelen jullie hem inmiddels al aankomen waar het op gebaseerd is ?

Wat denk je wat de laser dan doet van je cd speler , precies die schijnt er helaas dan ook dwars doorheen en reflecteerd niet 100% op de achterzijde van het doorzichtige label .
Er gaat dus heel wat verloren op die manier , de laser moet de info op de cd voor de volle 100% uit kunnen lezen en dan uiteraard ook weer terug kunnen ontvangen  , en daar gaat het dus mis .
Als je daar dan 2 labelstikkers boven op elkaar opplakt kun je er opeens niet meer doorheen kijken en reflecteerd je laser wel tegen de 100% aan zoals het hoord .

Als je maar 1 stikker plakt heb je minder resultaat dan als je er 2 op elkaar plakt , dit betekend dan dat 1 stikker ook de laser nog niet voldoende reflecteerd en er dan nog steeds enigszins doorheen schijnt .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heel belangrijk om te weten voor die gene die gaan testen hiermee .

Neem vooral de cd's met zo'n zilverkleurig label waar je dus doorheen kunt kijken .
Een cd waar je absoluut niet doorheen kunt kijken als je hem voor een felle gloeilamp houd heeft geen enkel zin om die te gaan beplakken , op deze cd's reflecteerd de laser naar behoren zoals het moet .
Op deze cd's zal je of helemaal geen verschil kunnen waarnemen of maar een zeer klein verschil .
Dus cd's met een matte label van welke kleur dan ook daar kun je 9 van de 10 keer niet doorheen kijken , plak hier dus geen stikkers op .


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Gelukkig zijn de meeste producenten van cd's zo wijs om er standaard een niet doorzichtig matte label op te plakken .
Helaas zijn er ook een aantal die die wijsheid niet schijnen te hebben , onbegrijpelijk zoiets in mijn ogen .
Ook diverse High End cd's van de bekende labels begaan regelmatig die fout , vooral het bekende label ECM records gebruikt enkel zilverkleurige doorzichtige plaklabels .
Dit doet de ECM cd's dan ook niet bepaald goed , al zijn het wel degelijk muzikale hoogstandjes , plak er 2 plaklabels op en je hoort meteen de geluids kwaliteit een flink niveau toenemen op ECM records cd's .


Ook cd's die standaard wel beplakt zijn met een zwart label (of welke kleur dan ook )  , daar kun je soms toch nog doorheen kijken als je die tegen een felle lamp in houd .
Dan dus weer wel zelf beplakken met 2 plaklabels op elkaar .


En hou ook in je gedachte dat de opname op de betreffende cd die je wilt gaan beplakken wel van goede tot uitstekende opname kwaliteit is .
Het spreekt voor zich dat als je klote cd's hiervoor neemt die zo plat als een dubbeltje klinken je dan ook geen verschil zal kunnen waarnemen .

En zo is dus ook de kwaliteit van je installatie belangrijk of je grote of kleine of totaal geen verschil zult waarnemen .
Fritz zijn installatie is een mooi voorbeeld van uiterste perfectie , hier hoor je werkelijk alles op , als je een set neemt van een paar 1000 euro zul je heel veel meer moeite hebben om het vast te kunnen stellen .
Ook je gehoor speelt natuurlijk een belangrijke rol , iemand die hierop getraind / gefocusd is zal het hoogstwaarschijnlijk een stuk makkelijker waarnemen dan zomaar een willekeurig iemand  .




Groeten  EDWIN  B 

renes59

Mooi verhaal, maar waar haal jij de wetenschap vandaan om dit te kunnen beweren? Heb jij de competentie, de opleiding om dit te kunnen beweren. Jij denkt dat dit de verklaring is, meer niet. Als ik dit zo lees heb ik het gevoel dat jij de ontwikkelaars van de cd in twijfel neemt, ze hadden het beter kunnen doen. Alleen luisteren en denken te kunnen waarnemen en het hebben van een bovengemiddelde set is niet genoeg.
En dat getrainde luisteren. Ik heb wel meegemaakt dat een getrainde luisteraar niet hoorde dat links en rechts niet goed aangesloten waren. Wel praten over zwart tussen de instrumenten, diepte, hoogte, ruimte, maar niet horen dat links en rechts verwisseld waren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

viceadmiraal61

#81
ja rennes en waar haal jij dan de wetenschap vandaan om het tegen deel te beweren ?
jij hoorde geen verschil in het stekker blok van siltech ,bij whisper ,maar hij wel....
kijk en nu ga ik even op mijn strepen staan als opname man,heb dan toch even meer ervaring
dan de gemiddelde hifi luisteraar...dan kan ik zeggen dat het verhaal van hifi gek klopt...
al onze cd sacd zijn donker geprint....en dat doen wij niet voorniets.....
jij hoord dat niet ...oke.wij wel ....zo heb ik ook een discussie gevoerd op het ht forum
met de papieren tijgers de hoog gestoomde heren van dat forum  h h anton en h h erik van der voorst
ze schrijven heel wat af,alles wat hun niet bevalt wordt afgeserveerd....maar mij kregen ze niet klein..
het doordrukken van DAT WERKT NIET ect is dood vermoeiend.....nou rennes heb je overgens na veel
aandrang,de moeite genomen om te gaan luisteren,uitkomst nul je hoorde geen verschil.......
hoe mag ik jou dan nu inschalen,? zeker is dat je geen lid zou kunnen zijn van het gouden oren
team.en hifigek is dat wel.
willem duys zij altijd; het maakt mij niet uit wat ze schrijven over mij als ze maar schrijven.

a

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op november 02, 2010, 07:49:10
ja rennes en waar haal jij dan de wetenschap vandaan om het tegen deel te beweren ?
jij hoorde geen verschil in het stekker blok van siltech ,bij whisper ,maar hij wel....
kijk en nu ga ik even op mijn strepen staan als opname man,heb dan toch even meer ervaring
dan de gemiddelde hifi luisteraar...dan kan ik zeggen dat het verhaal van hifi gek klopt...
al onze cd sacd zijn donker geprint....en dat doen wij niet voorniets.....
jij hoord dat niet ...oke.wij wel ....zo heb ik ook een discussie gevoerd op het ht forum
met de papieren tijgers de hoog gestoomde heren van dat forum  h h anton en h h erik van der voorst
ze schrijven heel wat af,alles wat hun niet bevalt wordt afgeserveerd....maar mij kregen ze niet klein..
het doordrukken van DAT WERKT NIET ect is dood vermoeiend.....nou rennes heb je overgens na veel
aandrang,de moeite genomen om te gaan luisteren,uitkomst nul je hoorde geen verschil.......
hoe mag ik jou dan nu inschalen,? zeker is dat je geen lid zou kunnen zijn van het gouden oren
team.en hifigek is dat wel.
willem duis zij altijd; het maakt mij niet uit wat ze schrijven over mij als ze maar schrijven.

a


Beste voor de vuist weg Fritz



Geld het alleen voor SACD eigenlijk waar de meeste winst valt uit te halen of ook uit een normale cd aangezien STS toch alleen hybride distribueert oftewel SACD

En is het dan verstandig om de labels eerst zwart te printen ivm zwarte cd's die jullie gebruiken ?


deze vragen zijn puur en alleen uit interesse en niet om wat dan ook uit te lokken of weet ik veel wat daar word ik alleen maar moe van



John


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#83
Admiraal,
Ik beweer helemaal niets, zeg alleen het niet te horen, hoef daarom geen wetenschap te hebben. Stel alleen vragen hoe en waarom, krijg alleen geen antwoorden die steek houden. Beweringen of gedachten die bij iemand opborrelen zijn wel te lezen maar bewijzen, nee.
Omdat ik het niet hoorde bij Whisper heb ik geen gouden oortjes? Met andere woorden, ik word niet serieus genomen door jou. Ja, daar kan ik mee leven.
Jij begint over andere fora, weleens nagedacht over het feit dat je alleen hier serieus wordt genomen. Bij andere fora prikken ze door je heen, daar zit wat meer wetenschappelijke kennis. Dat telt hier niet zo mee want er zit tenslotte meer tussen hemel en aarde wat niet te bewijzen valt, toch. Je komt daar dan ook niet, dat is te begrijpen. Hier heb je mensen die het met je eens zijn. ( ook die het niet met je eens zijn)
Je kunt me inschalen als iemand die heel goed in de gaten heeft wat goed gemaakte muziek is en wat goed klinkt. Hier zul jij natuurlijk je bedenkingen bij hebben, de gouden oortje zijn niet aanwezig. Wie kent die toe?
Dat je goed muziek kunt opnemen geloof ik,  er wordt volgens mij aandacht aan besteed, dan klinkt het al gauw beter dan het gemiddelde. Al las ik ergens dat er weleens teveel bas in zit?
Je bent een goed en gewiekst zakenman, anders verkoop je geen 70.000 cd's aan een audioblad en verkoop je geen
houten stekkerblokken. Je weet ook heel goed waar je voet aan de grond kunt krijgen en waar niet maar je zult mij toch niet kwalijk nemen dat ik sommige dingen die jij zegt met een ( groot)korreltje zout neem.
Willem Duys zij altijd; het maakt mij niet uit wat ze schrijven over mij, als ze maar schrijven. Deze zin zegt genoeg, een goed zakenman met gevoel voor reclame. Maar volgens mij niet iemand met een gedegen wetenschappelijke kennis van electronica.


Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: HiFi gek op november 02, 2010, 01:17:57

En hou ook in je gedachte dat de opname op de betreffende cd die je wilt gaan beplakken wel van goede tot uitstekende opname kwaliteit is .
Het spreekt voor zich dat als je klote cd's hiervoor neemt die zo plat als een dubbeltje klinken je dan ook geen verschil zal kunnen waarnemen .






Nu ga je mijn inziens wel onderuit want volgens jouw betoog zou er iets veranderen in technisch opzicht ,als dat het geval zou zijn zou het geen moer uit mogen maken hoe die cd opgenomen is .

groet Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

viceadmiraal61

neem eens en vooraltijd eens de moeite net als die andere papieren tijgers van het ht forum om hier
te komen en dan te luisteren..maar ook de meer dan 200 emails te lezen uit duitsland alleen..die
zeer lovend zijn over mijn opname..maar ik zie jou niet anton niet erik niet waarom?????? dan valt
hun des//kunde door de mand...het is heel gemakelijk erudiet de toetsen op het bord te drukken
in des//kunde letters op elk forum.maar ach ik weet zolangzamerhand waar het steekt......
ik ben een goede zakenman,maar even voor de duidelijkheid het blad audio heeft mij benaderd.
dan ben ik een heel gewone jongenman van 60,sta nog steeds niet naast maar in mijn schoenen.
wordt wel ziek van dat geneuzel op menig forum,met name de papieren tijgers.
jan hoort wat en piet hoort niets dus is het WETENSCHAPPELIJK niet te bewijzen............
blijf in het kleine dorp aan de haven...uitvaren zul je nooit,het zit niet in je aard om de wereld
te verkennen,omdat je alleen de reis mee maakt van WETENSCHAPPELIJK gemaakte verslagen
van derde.....ik ben blij dat einstein ,pasteur,darwin,philips,ect zich niet lieten weerhouden door
lieden die al op voorhand riepen ,dat het niet kon,niet kan,en vooral WETENSCHAPPELIJK ,,bewezen zal

joep

De "papieren tijgers" heb je op elk forum Fritz. Daar doe je niets aan. Gelukkig bestaat het forum hier voor de overgrote meerderheid uit fijne mensen die hun hobby hoog in het vaandel hebben staan. Een discussie is gezond en mag best hard gaan maar aan komen met drogredenen en luisteren met oorkappen op ja dan denk ik aan stoken of gewoon jaloezie. Maar zoals ik al zei is de overgrote meerderheid hier opbouwend bezig. Fritz, verlaag je niet tot het niveau van enkele maar geniet van het niveau van vele echte muziekliefhebbers!

renes59

Citaat van: joep op november 02, 2010, 09:49:52
De "papieren tijgers" heb je op elk forum Fritz. Daar doe je niets aan. Gelukkig bestaat het forum hier voor de overgrote meerderheid uit fijne mensen die hun hobby hoog in het vaandel hebben staan. Een discussie is gezond en mag best hard gaan maar aan komen met drogredenen en luisteren met oorkappen op ja dan denk ik aan stoken of gewoon jaloezie. Maar zoals ik al zei is de overgrote meerderheid hier opbouwend bezig. Fritz, verlaag je niet tot het niveau van enkele maar geniet van het niveau van vele echte muziekliefhebbers!
Ik heb oorkappen op en hoor het niet, oké. Hoor ik daarom ook al bij de niet fijne mensen die hun hobby niet hoog in de vaandel hebben en ben niet opbouwend bezig? Wat zijn de drogredenen? Stoken en jaloezie, waar? Ik verlaag mij omdat ik het niet eens ben met sommige opmerkingen? Je hebt wel een grote dunk van jezelf Joep, als echte muziekliefhebber.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Admiraal,
Waar moet ik dan naar luisteren?, een boven gemiddelde set, dat heb ik al vaak gedaan alleen niet bij jou. Er waren sets bij die meer bovengemiddeld waren dan die van jouw, wat prijs betreft dan. En ja die sets klinken fantastisch, zal die van jouw ook.
Ik hoef niet naar een stekkerblok te luisteren. Heb ik gedaan op de set van Whisper, ik hoor het niet. Hoor wel dat dat ook een goede set is die goed klinkt. Dat doet mijn set ook.
Voor zover ik weet hebben Einstein ,Pasteur en Darwin wel wetenschappelijke bewijzen geleverd. Zij zijn een stuk van de wetenschap. Philips weet ik niet.
Ik geloof niet, dus het hele stuk tussen hemel en aarde is niet aan mij besteed.
Dat jij ziek wordt van het geneuzel op andere fora begrijp ik wel, daar kom je niet tussen, men prikt er doorheen. Jouw You Tube filmpjes over aarde,  stekkers met koperen huls, lade van de cd-speler 2x open laten gaan, gewichten op een cd-speler van +/-€ 7000, etc worden daar met de bekende korrel zout genomen en bespot. Vind het trouwens geen beste reclame voor een speler van €7000 die pas z'n topprestatie laat horen nadat er gewichten op liggen, de lade 2x open moet en van een koperen huls moet worden voorzien.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Gisteren heerlijk genoten van oa circle percussion, Dali CD volume 2, de 13e editie van Fritz, en nog een paar...

Gouden oortjes of niet, zwarte zilveren groen of bruine labels of niet, monster interlink of accuphase interlink, gezin op de achtergrond of niet.

Man wat heb ik een mooie hobby.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.