Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polleke_cgc

Ze draaien zelfs weer LP's uit de oertijd, en dan zou een cd achterhaald zijn ;)...
Ik moest eigenlijk wel lachen : heb het begin van dit topic ook gelezen. Daar stelt er ene dat hij cd's ript naar mp3, die dan brandt op cd en dan stelt hij dat hij verschil hoort na er ook een labelke op te plakken...
Volgens mij heeft het verschil een andere oorzaak...

renes59

Citaat van: Paul op december 22, 2014, 21:24:49
Zelfs mijn Barber en Krall cd,s zijn origineel komt geen namaak in huis. denk dat ze daarom zo goed klinken.  :-D
Over de klank geen klachten maar die zoutloze, sfeerloze, emotieloze muziek, moet er niet aan denken om daar naar te luisteren. :-) Heb ze dan ook niet. Hoe weet je dan hoe het klinkt?, op shows worden ze "grijs" gedraaid daar is er geen ontkomen aan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op december 22, 2014, 21:36:08
Over de klank geen klachten maar die zoutloze, sfeerloze, emotieloze muziek, moet er niet aan denken om daar naar te luisteren. :-) Heb ze dan ook niet. Hoe weet je dan hoe het klinkt?, op shows worden ze "grijs" gedraaid daar is er geen ontkomen aan.

Wil ze 7 februari meenemen naar Veendendaal dan zie ik je daar toch. (lol)  Toch maar niet ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Heb ook een label op mijn harde schijf zitten, zou het daarom zo lekker klinken?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ik heb een Mabel op m'n hardestijve zitten. Ook fijn.  [emoji1]

renes59

Citaat van: Paul op december 22, 2014, 21:38:06
Wil ze 7 februari meenemen naar Veendendaal dan zie ik je daar toch. (lol)  Toch maar niet ?
Neem maar mee, klinken doen ze wel goed. Maak ik daar kennis met jou in levende wijze.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: marvin op december 22, 2014, 21:47:17
Ik heb een Mabel op m'n hardestijve zitten. Ook fijn.  [emoji1]

:schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: marvin op december 22, 2014, 21:47:17
Ik heb een Mabel op m'n hardestijve zitten. Ook fijn.  [emoji1]
Ook last van de plaklaag?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Ik ben ooit actief geweest op een forum, waar je een waarschuwing kreeg als je op een antiek topic reageerde. Zal toch eens kijken of ik die mod ook voor dit forum kan vinden  violent1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Maurice op december 22, 2014, 21:59:47
Ik ben ooit actief geweest op een forum, waar je een waarschuwing kreeg als je op een antiek topic reageerde. Zal toch eens kijken of ik die mod ook voor dit forum kan vinden  violent1
Niet nodig, functie zit standaard in de software, dus Cor moet deze gezien hebben  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Citaat van: Maurice op december 22, 2014, 21:59:47
Ik ben ooit actief geweest op een forum, waar je een waarschuwing kreeg als je op een antiek topic reageerde. Zal toch eens kijken of ik die mod ook voor dit forum kan vinden  violent1


Wat zou Cor dan een hoop waarschuwingen krijgen    :schater:   :angel:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op december 22, 2014, 22:46:41

Wat zou Cor dan een hoop waarschuwingen krijgen    :schater:   :angel:
Volgens mij gaan wij hier flink off-topic en komen wij er nooit meer uit als we hier op in gaan  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Mabel er vanaf gepeuterd. Ze vond het zelf achteraf ook geen toevoeging.  Excuus voor deze nutteloze noot Maurice. Heb er zelf overigens best om kunnen lachen.  [emoji1]

schieper

Uit mijn eigen ervaring kan ik nog toevoegen dat je stickers op oliebadis moet nemen. Niet normale dixon stickers op water basis. Die zorgen ervoor dat de metalen in het silicum schijfje coroderen waarder er ongewenste ruis signalen ontstaan en op den duur de cd onspeelbaar maken. Ten tweede is het essentieel dat di stickers exact centrisch geplakt worden en overal exact even dik zijn om oscillatie van je disk in je speler te voorkomwn. Oscilatie lijkt onschuldig maar zorgt er voor dat er als een harmonica, versnellingen en vertragingen in het geluidssignaal komen. De cd speler d/a werkt deze weer weg maar doet dit nooit 100pcnt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

schieper

Via een amerikaanse fabrikant kan ik goedkoop aan dese hifi materialen komen dus als je interesse hebt dan hoor ik het wel[emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110