welke interlink

Gestart door T.Neut, april 22, 2014, 01:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

contour

ach enkeling.... meerdere...maakt niet zoveel uit.....voor en tegenstanders blijven er altijd.
Maar laat mensen het zelf ondervinden, dat is iets wat onze hobby nu zo interessant maakt en houdt!
en ik ben ook absoluut geen topbeliever hoor!
ik heb behoorlijk wat kabels van de betere merken thuis gehad en meerdere keren ook gezeten van..huh??
kost dit nu 600 euri's????
maar heb ook wel verschillen opgemerkt de laatste jaren........en ik kom niet uit Noordholland, friesland, Drenthe of Groningen....dus ben waarschijnlijk geen nuchter weldenkend mens....en wordt nu door een Noordhollander gedegradeerd omdat ik wel verschillen waarneem??(zoals er velen met mij zijn)
dag Cor
byebye
Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

renes59

Citaat van: contour op mei 04, 2014, 16:17:37
een enkeling hoort helemaal geen verschil.....mooi, dan naar de Gamma!
Een enkeling, je laat me lachen. :-D
Ik denk dat het merendeel geen verschil hoort. Ja als je van te voren zegt wat er aanhangt wordt er direct verschil gehoord.
Het is al zo vaak getest. Stiekem de kabels verwisselen en niemand hoort het, zeggen wat er gebeurt direct is het verschil waarneembaar. Kabels moeten alleen het signaal doorgeven ze zijn geen toonregeling. Als je de toon wilt regelen moet je een versterker kopen met toonregeling.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Een parametrische EQ zou een betere investering kunnen zijn.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

contour

Citaat van: renes59 op mei 04, 2014, 17:01:50
Een enkeling, je laat me lachen. :-D
Ik denk dat het merendeel geen verschil hoort. Ja als je van te voren zegt wat er aanhangt wordt er direct verschil gehoord.
Het is al zo vaak getest. Stiekem de kabels verwisselen en niemand hoort het, zeggen wat er gebeurt direct is het verschil waarneembaar. Kabels moeten alleen het signaal doorgeven ze zijn geen toonregeling. Als je de toon wilt regelen moet je een versterker kopen met toonregeling.

dan laat ik jou toch lekker lachen......een versterker met toonregeling...nu moet ik lachen.
al zo vaak getest...ja die je hoor je ook vaak.......
en ik heb nooit gezegd dat ze als toonregeling dienen te werken..je laat me wederom lachen
Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

contour

Maar nogmaals...laat iedereen die het wil het gewoon uit proberen.......dat is een deel van de lol!!
interlinks, speakerkabel powerkabel, aparte stroomgroep, stekkers omdraaien, ontkoppelen of juist koppelen, speciale platen voor onder de apparatuur, etc lekker uitproberen......

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

jrm

Waarom zou je wel of geen verschil kunnen horen?
Als je de interlinks doormeet geeft dat meet technisch geen verschil, maar je hoort wel een verschil? Nogmaals onze oren zijn geen standaard producten, deze geven elke keer weer een andere indruk van het aangeboden muziekstuk.

Ik ben bij testen geweest met meerdere forumleden en op basis van abx-testen bleek niemand ook maar in staat om de interlinks uit elkaar te halen, maar ook bij wel of niet wisselen, sloeg het overgrote merendeel van de aanwezigen de plank mis.

Thuis denk ik ook verschil te horen, of het komt omdat ik de exotische kabel gewoon mooi vindt, ach, de topic starter moet gewoon met zijn eigen oren en set een mening vormen of het wat voor hem is, mijn mening zegt alleen voor mijn eigen oren en set wat.....

xander32

#66
Citaat van: xander32 op mei 04, 2014, 11:52:44
... ik heb er drie behoorlijk verschillende liggen waarmee ik altijd uit de voeten kan. Een relatief neutrale Furutech, een wat warme Kimber en een zeer open, vloeiende Slinky Link. Echter hebben deze allen één voornaam ding gemeen; het specifieke karakter gaat niet ten koste van de detaillering.

(Ik laat de twee VdH ic's buiten beschouwing)
Vanmiddag ff een kabelwissel gedaan; de Kimber KS1010 en de Slinky Links RS1 afgewisseld. De Kimber is duidelijk een stuk voller, alles krijgt meer body, echter ten koste van een stukje gelaagdheid in het laag. De Slinky deed dat laatste beter, de bass werd ook droger, strakker. Echter zit er nu toch weer de Kimber tussen. Die geeft de beste match in de set en sluit het beste aan op mijn voorkeuren.

Desondanks ga ik t.z.t. de Slinky nog wel een keer voor langere duur terugplaatsen. Die zal ook weer eerst moeten inspelen na bijna drie jaar ongemoeid op het zolder te hebben gelegen 8-).

contour

dat zeg ik dus ook... de t.s moet het zelf ondervinden, en het moet niet perse een exoot zijn. ook in het betaalbare segment vind je mooie dingen.
ook hier in het verleden best wel veel gewisseld met andere liefhebbers erbij. ook regelmatig geen verschillen waargenomen, maar ook wel verschillen, waarbij soms duurdere expemplaren behoorlijk tegenvielen hoor!
ooit een Nordost red dawn, samen met vdHull en audioquest steeds omgewisseld...de audioquest(echt zonder dat wij het wisten) werd steeds als de meest prettig klinkende aangewezen. en laat die audioquest nu eens de goedkoopste geweest zijn.......

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

WilliamB

Citaat van: Cornelis1921 op mei 04, 2014, 16:29:49
@Rob,
Die groep enkelingen, die jij bedoeld, is groter dan jij denkt. Neem nu alleen al de Noord-Hollanders, Friezen, Groningers en Drenthen, dat zijn allemaal nuchtere èn weldenkende mensen die niet graag weggezet willen worden onder het mom: "Die horen toch geen verschil...". Nee, Rob, als geboren en getogen Noord-Hollander voel ik mij door jou op audiogebied dusdanig gedegradeerd dat ik ernstig en serieus overweeg om voorgoed en altijd mijn geliefde Marantzforum te moeten gaan verlaten omdat ik ook toch ook geen verschil hoor. :|
Vaarwel, Cor. byebye
Brabanders horen ook verschil  clown1
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

TUSSEN WORSTENBROODJES WEL JA! :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

schieper

Citaat van: T.Neut op april 22, 2014, 01:05:19
Marantz sr7005
Marantz cd7300
KEF IQ70

Ik ben op zoek naar een gedetaieerd helder ruimtelijk en krachtig geluid.

Persoonlijk vind ik de Kef IQ een mooie speaker die erg lekker klinkt maar voor mij niet super gedetailleerd. Dat zelfde geld voor  mij voor de sr7005. De CD 7300 ken ik niet.

Ik denk dat geen interlink deze problemen voor je gaat oplossen. Als je meer detail en een krachtiger geluid wil, dan vermoed ik dat je beter kunt kijken naar of je degelijke speakerkabels hebt. Eventueel een extra stereo eindversterker?

Ze zeggen dat buizenversterkers een betere ruimtelijkheid geven omdat ... en toen kwam er een reden iets met de aansturing van de kanalen maar die clou ben ik vergeten.

Ik geloof niet zo in de magische krachten van interlink. Ondanks dat meende ikzelf ook vaak verschil te horen tussen een dropveter kabel en eentje die ik eens voor 30-40 gekocht heb. Ik gebruik ze nog steeds alle twee (1 voor de radio en 1 voor de cd) en heb ze al vaker omgedraaid. Het lijkt of de duurdere beter is maar als ik heel eerlijk ben en kritisch luister; geen verschil. En ik heb het getest. Hetzelfde geld voor mij speaker kabels. Heb nu 2 verschillende diktes maar eerlijk geen verschil.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 


Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

renes59

#71
Citaat van: contour op mei 04, 2014, 17:08:30
een versterker met toonregeling...nu moet ik lachen.
maar wel verschil horen in kabels?, ja hoor dat kan. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op mei 04, 2014, 17:03:38
Een parametrische EQ zou een betere investering kunnen zijn.  :wink:
stupid
Meetmicrofoon kan dan ook geen kwaad .
Je ruimte optimaliseren laat veel meer horen dan een ander kabeltje .

Citaat van: contour op mei 04, 2014, 17:12:57
Maar nogmaals...laat iedereen die het wil het gewoon uit proberen.......dat is een deel van de lol!!
interlinks, speakerkabel powerkabel, aparte stroomgroep, stekkers omdraaien, ontkoppelen of juist koppelen, speciale platen voor onder de apparatuur, etc lekker uitproberen......

Rob
Aparte stroomgroep zeer zeker , ik lift nu mee op de keuken als de vaatwasmachine zijn werk doet is dat goed te zien op tv en ik vermoed soms zelfs te horen.
Het zijn spanningsvallen met een aparte stroomgroep denk ik dat het tot de verleden tijd behoort 

contour

aparte stroomgroep heeft zeker zijn meerwaarde.
vaak, in moderne woningen zijn er keukenapparaten die ook op de woonkamergroep staan... nonono alleen dan al heb je profijt.
ook hier geld weer: uitproberen, zoveel kost een extra groep niet(geen exotische kabel nemen).
ik heb mijn stereo apart van alle andere apparatuur( theater spul).

het probleem van de topicstarter ga je uiteraard niet oplossen met een interlink van 30 euro, en nee ook niet met eentje van 1000(om maar een bedrag te noemen) de reciever zou wel eens de boosdoener kunnen zijn...die vallen vaak wat minder positief op als we het over alleen stereo hebben.....
maar het is allemaal gokken van afstand, ben met geen enkel apparaat uit de keten bekend.

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site