welke interlink

Gestart door T.Neut, april 22, 2014, 01:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: SB_Marantz op mei 02, 2014, 18:23:37
In jou perceptie en dat mag.......

:yes: Ook mijn perceptie.  pompom

byebye Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: SB_Marantz op mei 02, 2014, 18:23:37
In jou perceptie en dat mag.......
Wat heeft perceptie hiermee van doen?

Marvin

Alles, jouw perceptie is het enige wat er toe doet.
Jouw beleving is de enige waarheid, voor jou. 
Dat geldt natuurlijk ook andersom. 
Maar het niet horen, willen horen, van verschillen brengt wel heel veel rust. 
Kijk naar mijn geval, die echo in de bar ga ik echt niet oplossen met een kabeltje.
Sterker nog, ook niet direct met een extra kleedje.
Maar ook niet met een equalizer, maar je zal mij niet bezig zien dat wél te proberen op te lossen met een kabeltje. 
Dan eerder nog lopen etteren met m'n equalizer.
Jij bent iemand van de basis die moet kloppen, daarna eventueel finetunen met een draadje.
Dat eerste ga ik helemaal in mee, dat tweede vind ik waanzin.
Dat is mijn perceptie, en daar kan jij helemaal niets mee. 

Jaja, ik heb geleerd van 7jaar forummen. 
Mijn beleving, perceptie, is de jouwe niet. 

Cornelis1921

stupid Er is niets mis met iemands (audio) beleving c.q. perceptie, maar dat is helaas niet te generaliseren. Er zijn echter genoeg audiologen die dat wel doen of althans proberen, en dat is volkomen kansloos èn tevens hachelijk.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: marvin op mei 03, 2014, 03:20:36
...
Jij bent iemand van de basis die moet kloppen, daarna eventueel finetunen met een draadje.
Dat eerste ga ik helemaal in mee, dat tweede vind ik waanzin.
Dat is mijn perceptie, en daar kan jij helemaal niets mee. 

Jaja, ik heb geleerd van 7jaar forummen. 
Mijn beleving, perceptie, is de jouwe niet.
Hoeze waanzin?

Hier heb ik een vijftal ic's voorhanden, vier daarvan liggen er al zeker drie jaar op zolder. De huidige ic gaf een goede match in voorgaande set. Nu met m'n nieuwe speakers wil ik idd. eerst de basis geheel goed hebben (opstelling en een kleed). Maar daarna haal ik toch ook de andere ic's, iig. de Furutech en Slinky Links, van zolder om opnieuw uit te zoeken welke de beste match geeft in mijn huidige set. De VdH blijven waar ze liggen.

De verschillen tussen de huidige Kimber en de Slinky Links waren in voorgaande set zo fors, dat die ook zeker meetbaar zijn (zoals bij Zoldar). Alleen vind ik dat laatste nou juist waanzin; ik vertrouw op mijn eigen, onbetrouwbare (?) oren, mijn perceptie. De uitkomst van een meting voegt daaraan niets bruikbaars toe voor mij.

T.Neut

Mede muziek liefhebbers.

Ik lees heel veel over wel of geen hoorbare verschillen.
Koper of geen koper en diverse andere kabels die ik niet heb genoemd in mijn vraag.

Ik vind de discussie interessant dat wel maar heb nog geen antwoord op de vraag welke interlinkt.

Ik hoop dat iemand kan aan geven wat de karakeritstieken zijn van de kabels

Oehlbachnf2
Oehlbachnf214
Xindakac-03
Preffermgk226

En welke zou passen bij mijn set.

Dus komt u maar ik sta er voor open.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Cornelis1921

Citaat van: T.Neut op mei 03, 2014, 23:57:43
Mede muziek liefhebbers.

Ik lees heel veel over wel of geen hoorbare verschillen.
Koper of geen koper en diverse andere kabels die ik niet heb genoemd in mijn vraag.

Ik vind de discussie interessant dat wel maar heb nog geen antwoord op de vraag welke interlinkt.

Ik hoop dat iemand kan aan geven wat de karakeritstieken zijn van de kabels

Oehlbachnf2
Oehlbachnf214
Xindakac-03
Preffermgk226

En welke zou passen bij mijn set.

Dus komt u maar ik sta er voor open.
Er zit niets anders op dan zelf luisteren welke en of je verschillen hoort. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op mei 04, 2014, 04:46:22
Er zit niets anders op dan zelf luisteren welke en of je verschillen hoort. 8-)

stupid

cz79

Zilver is vloeiend en zijdezacht, verzilverd of koper en zilver kan wat scheller/scherper zijn.
Als je een mooie (puur zilveren, of 99,9...) zilveren kabel hebt klinkt dat niet schel of scherp

renes59

Citaat van: T.Neut op mei 03, 2014, 23:57:43
Ik lees heel veel over wel of geen hoorbare verschillen.....Dus komt u maar ik sta er voor open.
Zelf gaan luisteren, wat een ander zegt is in de Hifi wereld niet zo belangrijk want geen enkel paar oren is gelijk. Ik hoor geen verschil in kabels maar heb er geen dropveters tussen hangen, ik heb kameraadbouw kabels. Waar de kabels van gemaakt zijn is dezelfde kabel die in de buizenversterker is gebruikt. Waarom?, geeft mij een goed gevoel en zijn op lengte gemaakt. Bij blind luisteren hoor ik geen verschil met dropveters.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: T.Neut op mei 03, 2014, 23:57:43
Mede muziek liefhebbers.

Ik lees heel veel over wel of geen hoorbare verschillen.
Koper of geen koper en diverse andere kabels die ik niet heb genoemd in mijn vraag.

Ik vind de discussie interessant dat wel maar heb nog geen antwoord op de vraag welke interlinkt.

Ik hoop dat iemand kan aan geven wat de karakeritstieken zijn van de kabels

Oehlbachnf2
Oehlbachnf214
Xindakac-03
Preffermgk226

En welke zou passen bij mijn set.

Dus komt u maar ik sta er voor open.

Beste T.Neut, dat is nu het lastige in dit verhaal.

Ik wil veel details horen maar met een set die "warm" klinkt.

Wat wil jij graag horen ? 

Het kan zijn dat ik genoemde interlinks op jouw set prachtig vind klinken.

Maar ik heb jouw oren niet en weet je smaak niet. Misschien vind je het helemaal niks klinken.

Ik heb nog een diy interlink liggen van zuiver koper (oei wat zeg ik nu  redface ) die je kunt uitproberen. ?

Het is dus, wat anderen ook al schreven, een kwestie van uitproberen.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

... ik heb er drie behoorlijk verschillende liggen waarmee ik altijd uit de voeten kan. Een relatief neutrale Furutech, een wat warme Kimber en een zeer open, vloeiende Slinky Link. Echter hebben deze allen één voornaam ding gemeen; het specifieke karakter gaat niet ten koste van de detaillering.

(Ik laat de twee VdH ic's buiten beschouwing)

SB_Marantz

Citaat van: T.Neut op mei 03, 2014, 23:57:43

Ik vind de discussie interessant dat wel maar heb nog geen antwoord op de vraag welke interlinkt.


Niet?
Dan zou ik het e.e.a. nog eens goed lezen, ik heb een keurige uitleg gegeven.

Citeer

Ik hoop dat iemand kan aan geven wat de karakeritstieken zijn van de kabels

Geen, elke kabel geeft elektrische pulsjes door of anders gezegd: sinusjes van verschillende amplitude verhoudingen. (sterkte)
Geen enkele kabel kan iets toevoegen.

Citeer


En welke zou passen bij mijn set.




ELKE
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

contour

Probeer bij een dealer een aantal interlinks op proef: dat hoeven helemaal geen exoten te zijn, neem bijv een vdHull 102 (duf laag) en een audioquest mee(pittige interlink) gegarandeerd dat je verschillen tussen deze twee hoort!! :yes:een enkeling hoort helemaal geen verschil.....mooi, dan naar de Gamma!
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Cornelis1921

#59
Citaat van: contour op mei 04, 2014, 16:17:37...een enkeling hoort helemaal geen verschil.....mooi, dan naar de Gamma!
@Rob,
Die groep enkelingen, die jij bedoeld, is groter dan jij denkt. Neem nu alleen al de Noord-Hollanders, Friezen, Groningers en Drenthen, dat zijn allemaal nuchtere èn weldenkende mensen die niet graag weggezet willen worden onder het mom: "Die horen toch geen verschil...". Nee, Rob, als geboren en getogen Noord-Hollander voel ik mij door jou op audiogebied dusdanig gedegradeerd dat ik ernstig en serieus overweeg om voorgoed en altijd mijn geliefde Marantzforum te moeten gaan verlaten omdat ik ook toch ook geen verschil hoor. :|
Vaarwel, Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *