Subwoofer instellen

Gestart door ArjenAH, april 29, 2024, 09:57:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenAH

#45
Ik zal niet de beste Sub hebben, omdat elke Sub zijn eigen kwaliteit/prijsklasse kent. Er zijn duurdere Sub die het misschien beter doen, maar ik ben zeer tevreden. Als ik het nummer 'S(EX)' draai, van Maeta hoor ik 20Hz) (probeer het zelf maar eens, maar pas op voor de buren!) maar dat is niet het belangrijkste. Ook de tussenliggende frequenties (20Hz-45Hz zijn belangrijk voor een mooie weergave voor vele Fronts. Ik Heb mijn Cross-over op 45Hz staan, wat naadloos aansluit. Als je alleen voor het hele lage zou gaan (±20Hz) zou het zonde zijn voor de investering, omdat er maar weinig muziek is, die zo laag gaat.
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

TurboMarco

Het allerbelangrijkste is wel dat je tevreden bent, wat een ander ervan vind is irrelevant.

 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emiel77

Citaat van: ArjenAH op mei 08, 2024, 07:20:45Ik zal niet de beste Sub hebben

Er is helemaal niets mis met een SVS sub.
Zoals Marco ook al aangeeft, jij moet er tevreden over zijn.

Ja het kan altijd beter, maar daar zit een prijskaartje aan.

20 Hz zou ook geen doel op zich moeten zijn, het gaat meer om de aanvulling van wat de fronts net niet bereiken.
Hier mag ook best een overlap zijn, mijn fronts komen tot 32 Hz bij ik gok -6 dB, de crossover van de sub heb ik nu op 60 Hz staan en dat bevalt me goed. Een lagere crossover is ook nog wel mogelijk, maar dit bevalt me op het moment gewoon het beste.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

ArjenAH

Ik heb andere luidsprekers gekocht... BOWERS & WILKINS 704 S3 worden mijn nieuwe. Geen grote luidsprekers maar wel fijn van geluid. Maximum 150 watt is ruim voldoende, dat verstook je nooit. Waarom zou je meer willen? Het is een premium kwaliteit klasse (volgens iEar), wat een stuk beter is, dan mijn budget Focal's die ik nu heb. (deze heb ik ooit gekocht voor 450,- euro per stuk) en kan deze inruilen. Meer budget heb ik er niet voor over. Ik moet het hiermee doen en volgens mij (voor het geld) heb ik een goede keuze gemaakt. Levertijd ± tweeweken. Ik ben benieuwd.  pompom
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

Emiel77

OK, je hebt niet thuis geluisterd met deze speakers gok ik even, hoop voor je dat iear een redelijk retour beleid heeft ook.

Leuk dat men het als "premium" benoemt, heb ik persoonlijk geen boodschap aan als ik even eerlijk ben.
Specs van de B&W's ook even gezien en heel eerlijk: ben niet onder de indruk eigenlijk.

Heb zelf ook advies gekregen van een audiozaak na het indienen van mijn bedachte set, geloof me, ben blij dat ik bij instapper quadrals gebleven ben ook.

Hoop dat het positief voor je uitvalt en zo niet dat iear een redelijk retour beleid heeft, en OK toegegeven, ken de specs van je Focals ook niet, lastig vergelijken dus :-D

Op papier kijkend naar deze B&W's: das een hoop geld voor zuiltjes die slechts tot 43 Hz komen (zonder -x dB correctie)
Toegegeven, Quadral geeft ook geen -x dB specs, maar mijn instappers doen 32 Hz (ik gok even bij -6 dB) groot gat (kan je SVS waarschijnlijk prima opvangen na wat instel werk).

Kort samengevat: hoop dat het goed voor je uitpakt, bevalt het niet, terug sturen die B&W's.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op mei 10, 2024, 20:30:01Ik heb andere luidsprekers gekocht... BOWERS & WILKINS 704 S3 worden mijn nieuwe. Geen grote luidsprekers maar wel fijn van geluid. Maximum 150 watt is ruim voldoende, dat verstook je nooit. Waarom zou je meer willen? Het is een premium kwaliteit klasse (volgens iEar), wat een stuk beter is, dan mijn budget Focal's die ik nu heb. (deze heb ik ooit gekocht voor 450,- euro per stuk) en kan deze inruilen. Meer budget heb ik er niet voor over. Ik moet het hiermee doen en volgens mij (voor het geld) heb ik een goede keuze gemaakt. Levertijd ± tweeweken. Ik ben benieuwd.  pompom

Een versterker heeft wattage een speaker doet niets als hij daar staat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Citaat van: ArjenAH op mei 10, 2024, 20:30:01Ik heb andere luidsprekers gekocht... BOWERS & WILKINS 704 S3 worden mijn nieuwe. Geen grote luidsprekers maar wel fijn van geluid. Maximum 150 watt is ruim voldoende, dat verstook je nooit. Waarom zou je meer willen? Het is een premium kwaliteit klasse (volgens iEar), wat een stuk beter is, dan mijn budget Focal's die ik nu heb. (deze heb ik ooit gekocht voor 450,- euro per stuk) en kan deze inruilen. Meer budget heb ik er niet voor over. Ik moet het hiermee doen en volgens mij (voor het geld) heb ik een goede keuze gemaakt. Levertijd ± tweeweken. Ik ben benieuwd.  pompom

Ik hoop dat ze je bevallen.
Als ze nieuw zijn moeten ze wel nog een tijdje inspelen. Veel luisterplezier.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Citaat van: ArjenAH op mei 10, 2024, 20:30:01Ik heb andere luidsprekers gekocht... BOWERS & WILKINS 704 S3 worden mijn nieuwe. Geen grote luidsprekers maar wel fijn van geluid. Maximum 150 watt is ruim voldoende, dat verstook je nooit. Waarom zou je meer willen? Het is een premium kwaliteit klasse (volgens iEar), wat een stuk beter is, dan mijn budget Focal's die ik nu heb. (deze heb ik ooit gekocht voor 450,- euro per stuk) en kan deze inruilen. Meer budget heb ik er niet voor over. Ik moet het hiermee doen en volgens mij (voor het geld) heb ik een goede keuze gemaakt. Levertijd ± tweeweken. Ik ben benieuwd.  pompom

Je Arcam is klasse A/B, heeft een goede DAC, dus het stereo luisteren zal prima klinken met deze B&W's, verwacht ik. In je profielomschrijving moet je de letter g even uit de naam van Bowers & Wilkins halen. 8-) Veel luisterplezier ermee!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

ArjenAH

#53
Citaat van: RHK op mei 12, 2024, 07:57:52Je Arcam is klasse A/B, heeft een goede DAC, dus het stereo luisteren zal prima klinken met deze B&W's, verwacht ik. In je profielomschrijving moet je de letter g even uit de naam van Bowers & Wilkins halen. 8-) Veel luisterplezier ermee!
Dankjewel,  Correctie: De Arcam is klasse G... Op de eerste 30 watt is het klasse A, daarna klasse A/B.
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

RHK

Citaat van: ArjenAH op mei 12, 2024, 15:49:31Dankjewel,  Correctie: De Arcam is klasse G... Op de eerste 30 watt is het klasse A, daarna klasse A/B.

Ja daar doelde ik eigenlijk op, die eerste 30 Watt klasse A. Daar kun je gerust wat grotere speakers mee aansturen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

ArjenAH

#55
Ja dat klopt mijn Focal's doen het er best goed op, maar toch voor wat meer kwalitatieve luidsprekers gekozen. De woofer's van de B&W's zijn een centimeter kleiner dan bij de Focal's. Ik denk dat het niet zo veel verschil uitmaakt. Kwalitatieve goede luidsprekers met echte grotere woofer's vallen buiten mijn budget. (grappig ik woon ook in Zaandam. :-D )
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

ArjenAH

Heb nog even de specificatie opgezocht van mijn Focal's maar het laag is 48Hz en hoog 28kHz, de B&W's scoren hier toch beter met resp. 43Hz en 33kHz iets beter maar zeker niet slechter.
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

ArjenAH

#57
Citaat van: Emiel77 op mei 10, 2024, 23:28:57OK, je hebt niet thuis geluisterd met deze speakers gok ik even, hoop voor je dat iear een redelijk retour beleid heeft ook.

Leuk dat men het als "premium" benoemt, heb ik persoonlijk geen boodschap aan als ik even eerlijk ben.
Specs van de B&W's ook even gezien en heel eerlijk: ben niet onder de indruk eigenlijk.

Heb zelf ook advies gekregen van een audiozaak na het indienen van mijn bedachte set, geloof me, ben blij dat ik bij instapper quadrals gebleven ben ook.

Hoop dat het positief voor je uitvalt en zo niet dat iear een redelijk retour beleid heeft, en OK toegegeven, ken de specs van je Focals ook niet, lastig vergelijken dus :-D

Op papier kijkend naar deze B&W's: das een hoop geld voor zuiltjes die slechts tot 43 Hz komen (zonder -x dB correctie)
Toegegeven, Quadral geeft ook geen -x dB specs, maar mijn instappers doen 32 Hz (ik gok even bij -6 dB) groot gat (kan je SVS waarschijnlijk prima opvangen na wat instel werk).

Kort samengevat: hoop dat het goed voor je uitpakt, bevalt het niet, terug sturen die B&W's.
Ik heb verschillende luidsprekers vergeleken en geen één onder of de zelfde prijs presteren beter. Ben ik wel uitgegaan van een gerenomeerd merk.  (Dit omdat ik alleen hun opgegeven specs geloofwaardig vind) En daar komt nog bij dat het voor mij allemaal niet zo hard hoeft.
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

Hoewie Loewie

Citaat van: ArjenAH op mei 13, 2024, 14:45:25Heb nog even de specificatie opgezocht van mijn Focal's maar het laag is 48Hz en hoog 28kHz, de B&W's scoren hier toch beter met resp. 43Hz en 33kHz iets beter maar zeker niet slechter.
Hoi. Ik vind het interessant en had daarom ook even de specs opgezocht van beide luidsprekers. Maar volgens mij zijn de specs van de Focal net iets beter. De frequency response is exact hetzelfde maar de Focal kan net effe iets lager. Maar of je dat hoort is een tweede. :-)

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

ArjenAH

Citaat van: Hoewie Loewie op mei 17, 2024, 16:42:00Hoi. Ik vind het interessant en had daarom ook even de specs opgezocht van beide luidsprekers. Maar volgens mij zijn de specs van de Focal net iets beter. De frequency response is exact hetzelfde maar de Focal kan net effe iets lager. Maar of je dat hoort is een tweede. :-)
Hoi ik kan het verschil niet zien, maar ik vertrouw op jouw technische kennis. Toch wel knap van die kleine B&W's dat ze praktisch gelijk presteren als de grote Focal's. Bedankt voor je onderzoek. En als de B&W's niet beter klinken, gaan ze retour, maar stilletjes hoop ik dat het goed komt. Nogmaals bedankt.
Arcam SA30
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus