Marantz Cinema 40 vs Cinema 30

Gestart door Smeagol, maart 30, 2024, 14:33:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Smeagol

.

CBdicX

#1
Citaat van: Smeagol op maart 30, 2024, 14:33:52Beste leden,

Ik heb ooit een Cinema 40 kort gehad, maar deze gaf enorme hickups in het geluid over e-ARC. Elke paar seconde viel het geluid een halve seconde weg.
Nu heb ik nooit kunnen achterhalen of dit aan de Cinema 40 lag of aan mijn Samsung tv, want heb de Cinema 40 teruggestuurd.

In de nabije toekomst zou ik toch mijn SR-8015 willen vervangen voor de Cinema 30.
Nu ben ik alleen bang dat de Cinema 30 hetzelfde probleem heeft als de Cinema 40.

Gewoon bestellen en eventueel terugsturen vind ik zelf niet zo netjes, maar eigenlijk zal dit wel moeten.

Zijn er mensen die bekend zijn met de hickup problemen met de Cinema 40 en of daar mogelijk een oplossing voor was?

Het blijft een probleem met Arc en eArc.
Vaker gemeld is dat Arc een "open" norm is en dat iedere fabrikant daar zijn eigen draai aan geeft.
En dat is nu net het probleem, Sony doet het zo, Samsung, LG, Philips doen het zo, en een receiver moet dat allemaal in goede banen leiden.

Daar gaat het zeer vaak verkeerd met de nodige geluid of beeld synchronisatie stotters.
Is nagenoeg niets aan te doen, zit het alleen in geluid dan kan je overwegen om een Optische kabel te gaan gebruiken.
Dan verlies je wel het gebruik van Atmos (TreuHD) en DTSX (DTS-HD), maar daar hoef je niet wakker van te leggen, dat corrigeert DSU en NeuralX in beperkte mate via Optisch.

Smeagol

#2
.

CBdicX

#3
Citaat van: Smeagol op maart 31, 2024, 10:39:16Bedankt voor je reactie.
Ik heb (van vrienden) een Denon X8500HA en een Onkyo TX-RZ70 geprobeerd en geen klachten. Mijn huidige SR-8015 ook geen probleem.
Alleen de Cinema 40 gaf dit probleem. Vandaar mijn terughoudendheid om te Cinema 30 aan te schaffen.

Bovendien ga ik natuurlijk niet 'compenseren' en mezelf beperken als ik een apparaat in die prijsklasse ga kopen.
Ik koop überhaupt geen apparaat waarbij ik mezelf op voorhand al moet beperken. Dan houdt Marantz gewoon op na de SR-8015.

Ik gebruik zelf de C40 via eArc met een Sony Oled, totaal geen problemen.
Alle hdmi apparatuur zit aan de Sony.
Ik vermoed dat het in die C40 zat.

Dat jij je niet wil beperken snap ik heel goed, zeker als je de poen gaat neerleggen voor een C30.
Verder heb ik nog geen klachten gelezen over de 40 en 30 betreft Arc op de internationale audio forums.

Maar hoe dan ook, welk merk dan ook, Arc blijft ...... :-o

Ps. Geld alleen als je werkelijk Arc wil, of moet gebruiken, rechtstreeks aansluiten is altijd 100%

dmeerpa

Je hebt dus een SR8015, en hebt kort de Cinema 40 gehad.
Wat is jou ervaring tussen beide spelers?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Smeagol

#5
.

CBdicX

#6
140 watt vs 125 watt (bij 2 kanalen) ga je in de praktijk niets van merken.
Dat iets meer vermogen is omdat de 8015 11 kanalen is, en de C40 9 kanalen.

Van die maximale watt opgaves blijft meestal een bescheiden hoeveelheid watts over bij gebruik alle kanalen, maar dat is meer dan voldoende bij speakers met een gemiddelde gevoeligheid.
De meeste receivers draaien op reference volume level op of onder de 10 watt per kanaal, als alle kanalen tegelijk werken op het zelfde volume niveau, wat zelden of nooit gebeurd.

Harder moeten zetten heeft weinig met wattage te maken.
Een 25 watt buizenversterker bijvoorbeeld, blaast je de kamer uit.....😉

Smeagol

#7
.

CBdicX

#8
Citaat van: Smeagol op maart 31, 2024, 21:37:32Ik schrijf ook dat ik het gevoel had....... We hoeven niet wiskundig te gaan lopen doen of elkaar een lesje te leren.
Ik weet ook best hoe het allemaal werkt.

Heb er nu al spijt van dat ik op een vraag reageerde over verschil van prestaties.

Ik reageerde op jou opmerkingen en wat ik lees, en was zeker niet de bedoeling iemand, wie dan ook, een lesje te leren.
Jammer dat je dit zo ervaart.

Ik hou mijn reacties voor me, suc6 met je verdere beslissing.

Emiel77

Lief leuk en aardig allemaal...

De 8015 bevalt goed blijkbaar, lekker houden dus.
een vergelijking van een (2 kanaals) buizen versterker met heen HT versterker gaat altijd fout, het doel van meerkanaals wordt domweg niet bereikt.

TS heeft de 8015 vergeleken met de Cinema 40, iets meer of minder kanalen is totaal niet boeiend als we het gebruik niet kennen, vermogen discussie is dan ook totaal zinloos.

De C 30 ken ik persoonlijk niet, mede omdat ik 2.1 liefheber ben gok ik... Maar...

Als de 8015 goed bevalt, waarom zogenaamd upgraden?
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#10
Ik vind het jammer dat er niet goed gelezen wordt, of de strekking van een opmerking of antwoord niet correct wordt begrepen.

Er wordt voor mijn gevoel vaak te negatief gereageerd op goed bedoelde opmerkingen of suggesties, en niet alleen van mij.
Dat is helaas al een tijdje gaande dat goedbedoelde hulp, door hulp behoevende als betutteling of betweterig wordt ervaren  :no:


Ik knijp em er een tijd tussenuit,
geeft meteen voor ieder die zich aan mij stoort wat rust.

 byebye

Emiel77

#11
ach CB
als dit al een storing voor je is.... do not get me started
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

RHK

#12
Citaat van: CBdicX op maart 31, 2024, 23:27:10Ik vind het jammer dat er niet goed gelezen wordt, of de strekking van een opmerking of antwoord niet correct wordt begrepen.

Er wordt voor mijn gevoel vaak te negatief gereageerd op goed bedoelde opmerkingen of suggesties, en niet alleen van mij.
Dat is helaas al een tijdje gaande dat goedbedoelde hulp, door hulp behoevende als betutteling of betweterig wordt ervaren  :no:


Ik knijp em er een tijd tussenuit,
geeft meteen voor ieder die zich aan mij stoort wat rust.

 byebye

Ben het wel met je eens, gewoon blijven doen wat jij altijd doet, niks mis mee en vaak prima uitleg over verschillende HT opstellingen. Bedenk wel dat TS Smeagol hier ogenschijnlijk nog niet zo regelmatig op  dit forum zit (6 berichten) en de goedbedoelde hulp hier nog niet wat vaker heeft ervaren. Hij moet denk ik nog even de gelegenheid hebben om dat juist in te schatten.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JohnWx

Een volume knop verder opendraaien zegt niet zoveel als je niet weet wat de uitsturing is


De ene regelaar gaat om negen uur al veel geven de ander pas om 12 uur en sommige om 2 uur
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Smeagol

#14
.