Vintage b&o platenspeler

Gestart door erik62, januari 24, 2014, 19:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,
Zoals zovelen onder ons had ik nog een verzameling platen voorradig die niet meer gedraaid konden worden daar ik lange tijd geleden mijn platenspeler heb verkocht.Na lang zoeken heb ik een beogram 1200 op de kop weten te tikken. Ik heb deze niet gekocht voor de absolute geluidskwaliteit maar enkel voor de looks. Tegelijkertijd heb ik op ebay een tweede exemplaar gekocht met de bedoeling van deze twee spelers een mooi exemplaar te maken. Bij aankomst van de twee spelers bleek diegene die als defect verkocht werd optisch in absolute mintstaat te verkeren. De andere heeft duidelijke gebruikerssporen.aangesloten middels een voorversterker( bij accuphase dient men een apartheid phonoversterker te kopen) en spelen maar. Klinkt absoluut niet als mijn accuphase cd speler maar toch erg herkenbaar. Zo klonk het vroeger !! Zelf vind ik de 1200 een pracht speler om te zien. Hij is zelfs  zo mooi bevonden dat hij is opgenomen in het museum van modern art. in New York? Hij staat in ieder geval erg mooi boven op mijn cd.speler en blijft gegarandeerd hier wonen.

pietjepc

Mooi dat je tevreden bent! Heeft Accuphase ook niet een soort van insteek phonoboard(o.i.d)?
Daarbij ben ik ook wel nieuwsgierig naar de foto's :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

erik62

Als ik wist hoe dat moest had ik allang een foto gemaakt. Ziet top uit de platenspeler op mijn cd speler.

Gr.

Erik

erik62

Dag,

Accuphase heeft inderdaad een insteek phono board. Ik wil enkel af en toe een plaatje draaien en ga daar echt niet zulks hoge bedragen voor uitgeven. Ik had dit wel gedaan als ik voor een echte audiofiele platenspeler had gekozen. Met name is het mij gegaan om de looks. 44 jaar oud en nog zulks een mooi design alsof hij gisteren ontworpen is. Chapeau voor b&o ( Jensen)

pietjepc

Meende inderdaad al eens ergens gelezen te hebben dat ze behoorlijk aan de prijs zijn en als je nu al het geluid van vroeger hebt... Lekker genieten! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

100%Marantz

Citaat van: erik62 op januari 24, 2014, 19:47:27
Als ik wist hoe dat moest had ik allang een foto gemaakt. Ziet top uit de platenspeler op mijn cd speler.

Gr.

Erik

Bedoel je foto's trekken, of ze op het forum zetten?
Je hebt een fototoestel toch?
marantz, what else?

erik62

Foto's maken is natuurlijk niet het probleem, plaatsen wel.......

Erik

100%Marantz

Dacht ik wel.

Wel dan is het heel eenvoudig.

Als je een bericht schrijft in een topic heb je net onder het Kader "bijlagen en andere opties"
Je klikt erop
Daaronder heb je dan "bijlage"
Je "browse" naar je foto en stuur op.

Let wel dat de foto max 300KB mag zijn, dat in een boodschap max 4 foto's mogen gestuurd worden en dat deze samen niet meer dan 600 KB mogen zijn.

Allez, hop, aan het werk  :yes: :-D :-D
marantz, what else?

Whisper.nl

En mocht de foto te groot zijn en je weet niet hoe je 'm kleiner moet krijgen probeer dit tooltje dan eens.

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik62

bij deze....... hoop dat het gelukt is. Bedankt nog voor de tip.
ikzelf vind het mooi uitzien.

erik62

en dan nog een......

pietjepc

Dat ziet er inderdaad 'gelikt' uit!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

marantz, what else?

erik62

Ja hoor. Hij speelt prima. Niet te vergelijken met de cd speler maar wel erg leuk om te hebben. Hij is 44 jaar oud en ik heb een instap voorversterker erop aangesloten. Vergelijk met mijn cd speler is in mijn geval dan ook niet eerlijk. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen de lp mooier vinden dan de cd. Alleen het uitpakken, controleren, schoonmaken is een ritueel op zichzelf en doet me erg aan mijn jeugdjaren denken.
Leuk om te hebben en mooi om te zien. Ik laat hem in ieder geval staan.

Erik