De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Sander

Leuke foto's 

Alleen jammer van die SA7001 KI .....zooooo 2010  :roll:

grtz
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

gerard

Mooi zo,  :yes:
alleen jammer dat die serie's zo verschillend zijn qua uiterlijk, komt later nog wel eens denk ik  :angel:

Je luidsprekers staam zeer ruim van de wand  notworthy geen medebewoner die daar "last" van heeft?  HLP
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Nee hoor anders heb je zo een setje  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Die Arjan zeg , hij is bijna niet meer bij te houden met zijn aankopen  notworthy

We moeten maar weer eens gauw een afspraak maken , ik ben benieuwd naar je subwoofer en je PM15-s1 .





Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ben helemaal weg van de PM15S1  wat een verschil zeg  notworthy tegenover de yamaha en de pm7001 die ik daarvoor had

wel zullen zien wat de toekomst brengt m.b.t upgrade,s voorlopig blijft die KI nog wel  :yes:

Ik heb de subwoofer weer terug gebracht vandaag, ondanks dat het een zeer goede subwoofer is kan ik er niet aan wennen vindt het veels te overheersend heel men stereo beeld wordt verstoord , ik heb veel geschoven met de sub instellingen gewijzigd enzv ,maar het is niet mijn cup of tea  :no:  en ja heb het genoeg tijd gegeven want ik ben in het verleden dagen/weken bezig geweest om installatie,s met sub en composet in de auto af te stellen en toen ging het ook nog om  HB maar nu gaat het mij om zo,n mooi mogelijk geluid en dat ga ik zo niet bereiken helaas pindakaas  :schater:

edwin zie je zaterdag   byebye

HiFi gek

Helaas dan dat de subwoofer niet bevalt .

Tot zaterdag Arjan  byebye   , dan kunnen we er uitgebreid over praten .


Groeten  EDWIN  B

still life

#517
Citaat van: Marantz 81 op februari 01, 2011, 21:11:00

Ik heb de subwoofer weer terug gebracht vandaag, ondanks dat het een zeer goede subwoofer is kan ik er niet aan wennen vindt het veels te overheersend heel men stereo beeld wordt verstoord ,

mja..subs, leuk voor even maar verder zeer vermoeiend, moeilijk te intergreren in de set als kritische luisteraar
mijn x-over moest zo laag dat de sub meestal zat te slapen bij muziek weergave  clown1

maar 8-) dat hij retour mocht, op naar mooie zuilen dan maar.. :evil:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Het valt mij wel op dat de Dyn sub ook te weinig integratie mogelijkheden bezit ,zo mis ik een parametrische equalizer die je echt wel nodig hebt als het om volledige integratie gaat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

drees62

#519
Citaat van: still life op februari 02, 2011, 10:55:15
mja..subs, leuk voor even maar verder zeer vermoeiend, moeilijk te intergreren in de set als kritische luisteraar



Neem aan dat je hier op persoonlijke titel spreekt? Er zijn namelijk genoeg voorbeelden dat een sub wel goed (high-level) is te integreren in een stereoset en dan zelfs wat zal toevoegen
Als je het nl. goed doet gaat niet alleen je laag maar ook je mid en hoog in kwaliteit omhoog en ervaar je ook meer ruimtelijkheid. Neem bijv. de BK's en REL ST III series.

still life

#520
natuurlijk spreek ik voor mezelf, het probleem hier aan de orde kwam me bekend voor..

ik schreef dan ook
Citeermoeilijk te intergreren
niet onmogelijk.. :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 02, 2011, 11:51:24
natuurlijk spreek ik voor mezelf, het probleem hier aan de orde kwam me bekend voor..

ik schreef dan ook  niet onmogelijk.. :wink:

Persoonlijk vind ik een sub ook een bepaalde onrust geven

Zeg altijd maar wat er niet is kan er ook niet zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Citaat van: drees62 op februari 02, 2011, 11:28:43
Neem aan dat je hier op persoonlijke titel spreekt? Er zijn namelijk genoeg voorbeelden dat een sub wel goed (high-level) is te integreren in een stereoset en dan zelfs wat zal toevoegen
Als je het nl. goed doet gaat niet alleen je laag maar ook je mid en hoog in kwaliteit omhoog en ervaar je ook meer ruimtelijkheid. Neem bijv. de BK's en REL ST III series.

stupid stupid   dit zouden de stereo mensen meer moeten proberen  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

VANZOMERENG

Een actieve sub moet wel zeer goed te integreren zijn, vereist wellicht wat meer kennis
en geduld.   Verder kan je ook kiezen i.p.v. 1 grote sub, 2 kleine te nemen !

Voor vele is in een stereo-setting een subwoofer een taboe maar als ik zo op alle fora
de sets van leden bekijk en zie hoe erbarmelijk hun luidsprekers (staanders) zijn opgesteld
- te dicht bij een zijmuur
- te dicht tegen de achterwand
- te dicht tegen de achtermuur
- en vooral te grote speakers voor een te kleine ruimte

Voor velen zou kleinere speakers (monitoren) eventueel aangevuld met een sub
een betere oplossing zijn.  Al hoewel je monitoren ook niet ongestraft maar overal kunt
neerzetten, is het met monitoren minder kritisch

Er zijn zeer fraai resultaten te bereiken met bijvoorbeeld
- geintr.versterker met DSP en/of laaffilter (b.v Harmon Kardon HK990) + monitoren + actieve sub(s)
- voorversterker met actieve monitoren + actieve sub(s)

De monitoren laat je veel stressvrijer spelen door deze geen signaal aan te bieden met extra laag
(filteren op/tussen  ca. 100hz -  70hz), hierdoor neemt ook de belasterbaarheid aanzienlijk toe
De subs nemen het "lage deel" voor hun rekening 




TurboMarco

Yep! dan creĆ«er je namelijk een 3 weg systeem ,dat heeft zeer zeker voordelen tov een 2 weg systeem  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)