Set van Audiotic

Gestart door Audiotic, augustus 07, 2011, 20:56:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Tijd voor een introductie...
Al sinds eind jaren '70 ben ik verslaafd aan muziek, en de weergave daarvan is enorm belangrijk. Maar de "software", de muziek komt toch voor de "hardware". En omdat ik niet alleen thuis ben is de set altijd een compromis. Maar dat is niet per sé slecht. Soms integendeel. Ik heb alle CD's verbannen naar de zolder, en alles geripped. Een server (-parkje) verzorgt nu de verzameling. En eerlijk gezegd is dat meer dan modern gebruiksgemak: omdat je ze makkelijk door je verzameling heen gaat, en moderne software je helpt, zijn nieuwe dwarsverbanden zo gelegd, en je luistert helemaal nieuw naar je verzameling en gaat naarstig op zoek naar wat de links je aanbevelen.
Goed. De set...

De set bestaat uit:
1. Front Nubert NuVero 4, ondersteund in het laag door een R.E.L. R-528. REL subs sluit je (ook) aan over de speakeruitgangen, dus niet (enkel) over de sub-uitgang van de versterker. Met als enorme voordeel dat het geluid helemaal versmelt.
De Nuberts zijn enorm neutraal, gedetailleerd, ruimtelijk. Nogal onbekend in Nederland, een enorme HiFi-hit in Duitsland. Ik heb de sprong gewaagd, en ben er erg blij mee.
De speakers zijn met dubbele (elk 4 mm2) bedrading aangesloten, maar niet als bi-wire, ik heb de bruggen gewoon laten zitten. Idee is zo tot een dubbele diameter te komen.
2. Center en surround (het is een 7.1 set): NuVero 5's. De LFE wordt dan ook weer door de REL gedaan, als ik in surround luister.
3. De speakers worden aangedreven door de Marantz MM8003, 7 van de 8 kanalen worden dus gebruikt. Niet balanced maar gewoon conch aangesloten. Ik heb balanced getest, hoor geen verbetering, misschien zelf een verslectering. Bekabeling naar de voor: Siltech MXT. New York voor de fronts, Paris voor de rest (kosten...)
4. De voorversterker is een AV8003. Wordt digitaal van signaal voorzien van de videobronnen via HDMI, analoog van de bronnen.
5. Alle muziek die vanaf de server gestreamd word is op zijn minst CD kwaliteit, dus 44.1 kHz / 16 bit, of beter, tot 96 kHz / 24 bit. Die high-res files zijn (legale!) downloads van HDTracks, HighResAudio, B&W's Society of Sound, etc. De D/A conversie wordt gedaan door een SlimDevices Transporter, een werkelijk geweldig apparaat. Jammer dat Logitech, de huidige eigenaar, er niet verder mee gaat. Nu ja... ik heb er een, en doe 'm niet weg.
6. Alle muziek van schijfjes, zij het CD, DVD-A of SACD, en straks vast ook BluRay HD-Audio, wordt verzorgt door mijn geweldige Marantz UD9004. Ik heb al wel wat verleden in CD and ook SACD spelers, zie mijn oude site, maar deze overtreft alles wat ik heb gehoord. OK, het kan vast nog beter, maar ik weet niet of mijn set dit kan "vertalen".

Analoge bekabeling weer Siltech, MXT NY voor de stereo kanalen, Paris voor de rest. Idee hier is weer dat Siltech nogal analytisch is (zegt "men"), en Marantz eerder warm, een ideale balans dus. Hoe het ook zij, het resultaat is fantastisch, het beste geluid dat ik in de afgelopen 30+ jaar heb gehad.
Totaal niet opdringerig, echt - focus op de muziek.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Whoo mooie set. De AV heb ik ook nog gehad...doet het idd in stereo boven gemiddeld.

Een paar foto's nog en we zijn helemaal blij.


Happy posting... pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Prachtige set heb je staan  :yes:

uit welk land komen de speakers ?

Audiotic

#3
Citaat van: WimPeu op augustus 07, 2011, 21:01:34
Whoo mooie set. De AV heb ik ook nog gehad...doet het idd in stereo boven gemiddeld.

Een paar foto's nog en we zijn helemaal blij.


Happy posting... pompom

Zie onder!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: Marantz 81 op augustus 07, 2011, 21:01:40
Prachtige set heb je staan  :yes:

uit welk land komen de speakers ?

Duitsland (heb ik zelf 5+ jaar gewerkt, raak je besmet...  8-)  ). Maar in tegenstelling tot de algemene roeping die Duitse speakers hebben, en ook waargemaakt wordt door bijv. Magnat, zijn Nuberts erg neutraal. Net iets helderder / gedetailleerder dan typisch Engelse speakers, dat wel. Maar een beetje helderheid kan op mijn leeftijd geen kwaad  :oops:

Zie hier: http://www.nubert.de/index.php?id=19
De NuVero line wordt zeer geprezen. Hoop dat je geen problemen hebt het Duits te lezen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Marantz 81

Ik was gewoon benieuwd  :-) vindt het wel mooie speakers 

Zo,n heel verhaal in het duits lezen gaat niet lukken  :no:

Stadium III

Mooie set een een gave sub zon 528 !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Sparky

Citaat van: Audiotic op augustus 07, 2011, 20:56:59
Analoge bekabeling weer Siltech, MXT NY voor de stereo kanalen, Paris voor de rest. Idee hier is weer dat Siltech nogal analytisch is (zegt "men"), en Marantz eerder warm, een ideale balans dus. Hoe het ook zij, het resultaat is fantastisch, het beste geluid dat ik in de afgelopen 30+ jaar heb gehad.
Totaal niet opdringerig, echt - focus op de muziek.

Hele mooie set  :yes:
Bij mij functioneert de combi Marantz en Siltech MXT New York ook erg goed.

Veel luister en kijk plezier . . .

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Wekom, veel lees- en postplezier !
Nubert heeft al geruime tijd mijn aandacht. Voorheen vooral t.b.v. een ht-set, en specifiek de sub AW 880.

Echter de uitstraling heeft mij weerhouden destijds. De huidige NuVero`s zien er idd. al heel wat beter uit.


Sander.

Marantz 81

Ja das goed te lezen  :-D

Leuk verhaal maar das meestal dat elke fabrikant een mooi verhaal heeft ,luisteren is een betere optie ,maar ik ben een Dynaudio Fanaat  :wink: er zijn zoveel mooie speakers en merken  pompom

Audiotic

Citaat van: Marantz 81 op augustus 07, 2011, 21:40:54
... luisteren is een betere optie ,maar ik ben een Dynaudio Fanaat  :wink: er zijn zoveel mooie speakers en merken  pompom

Helemaal mee eens. Ik heb vele speakers gehad, van BNS (die schijnen nog steeds te bestaan), via B&W en Mission nu naar Nubert. Ik moet bekennen dat de WAF* factor ook wel een rol heeft gespeeld. Compromissen. Maar - ben dik tevreden.

*: http://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor   :schater:
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Helaas BNS bestaat niet meer van ome Frans (die er ook niet meer is)

Nubert is hier nagenoeg onbekend terwijl 100 km verder op te koop is

Word ook altijd goed getest in de bladen maar op een of andere manier willen de Hollanders het niet net zoals Teufel Hans Deutsch etc.etc.

jij bent ook een luisteraar met een korte afstand tussen de speakers en recht vooruit  :wink:


Kleine Rel heb je  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

auch Brennenstuhl stekkerdozen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: John Wx op augustus 07, 2011, 22:12:34
auch Brennenstuhl stekkerdozen

... als gezegd, heb 5 jaar in Duitsland gewerkt ... Deswegen viel deutsche qualität hier im Hause ... 8-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek