SR8002

Gestart door xander32, maart 15, 2013, 10:25:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johand

Citaat van: marvin op maart 23, 2013, 16:47:20
Ik zou mooi voor die surround bak gaan, maar gelukkig hoef ik die keuze niet te maken.
die is ondertussen verkocht aan iemand anders, en blij dat ik eigenlijk niet in mijnauto ben gestapt omhem te gaan halen. terug naar stereo voor mij.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

Marvin

En dat jij tevreden bent is natuurlijk ook het belangrijkst.


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Citaat van: johand op maart 23, 2013, 17:26:46
die is ondertussen verkocht aan iemand anders, en blij dat ik eigenlijk niet in mijnauto ben gestapt omhem te gaan halen. terug naar stereo voor mij.
... ik verwacht dat het een keuze is waar je geen spijt van gaat krijgen  :-).

JohnWx

Citaat van: SmauG op maart 23, 2013, 14:37:01
De keuze voor jou is volgens mij heel simpel.

Wil je 2 of 7 speakers aansturen?
In het laatste geval is de sr het beste wat je voor je geld kunt krijgen. Dat is gewoon een waanzinnig goeie machine.

Wil je echter stereo en per-sé marantz, dan kun je voor een nieuwe of tweedehands pm700x gaan.
Ik zeg expres tweedehands omdat je dan geld overhoud voor een dedicated cd speler en een stel luidsprekers. Hier kun je dan op je gemak voor gaan shoppen.
Stereo zal langs deze route het meeste voldoening geven met muziek.

Optie één is slechts een compromis, zal wat meer te bieden hebben met film, maar je zult je geld over meerde speakers een center en een sub moeten verdelen, hetgeen ten kosten gaan van de kwaliteit per unit.

Bedenk dus goed wat je wil, en kies.

stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

#34
Moesten jullie me kunnen helpen naar een goeie stereo versterker (moet niet perse van Marantz zijn), graag. Liefst ook een vrij recent model indien 2dehands (geen entieke bak, want dan speel ik wel verder met mijn oude Technics - Die werkt nog perfect buiten de volumeregelaar waar iets mee scheelt, die gaat op het eerste kwartje al ongelofelijk luid, waardoor nog weinig regeling overblijft)
De pm-7004 in zwart die zou niet meer te koop zijn, maar er zullen wel alternatieven zijn...
Budget is 400-500€ - mag ook 350 zijn :-)

Als nieuw, dan denk ik aan
Yamaha A-S700
Pioneer A-50
Marantz PM6004/7004
denon PMA720AE
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

xander32

Citaat van: johand op maart 23, 2013, 20:47:45
Moesten jullie me kunnen helpen naar een goeie stereo versterker (moet niet perse van Marantz zijn), graag. Liefst ook een vrij recent model indien 2dehands (geen entieke bak, want dan speel ik wel verder met mijn oude Technics)
De pm-7004 in zwart die zou niet meer te koop zijn, maar er zullen wel alternatieven zijn...
... Wat is het budget?

Marantz 81

Citaat van: johand op maart 23, 2013, 20:47:45
Moesten jullie me kunnen helpen naar een goeie stereo versterker (moet niet perse van Marantz zijn), graag. Liefst ook een vrij recent model indien 2dehands (geen entieke bak, want dan speel ik wel verder met mijn oude Technics - Die werkt nog perfect buiten de volumeregelaar waar iets mee scheelt, die gaat op het eerste kwartje al ongelofelijk luid, waardoor nog weinig regeling overblijft)
De pm-7004 in zwart die zou niet meer te koop zijn, maar er zullen wel alternatieven zijn...
Budget is 400-500€ - mag ook 350 zijn :-)

Als nieuw, dan denk ik aan
Yamaha A-S700
Pioneer A-50
Marantz PM6004/7004
denon PMA720AE


Jawel hoor een Zwarte KLIKKERDEKLIK  dat is gewoon een hele mooie goede stereo versterker

RoGEK

Citaat van: johand op maart 23, 2013, 20:47:45
Moesten jullie me kunnen helpen naar een goeie stereo versterker (moet niet perse van Marantz zijn), graag. Liefst ook een vrij recent model indien 2dehands (geen entieke bak, want dan speel ik wel verder met mijn oude Technics - Die werkt nog perfect buiten de volumeregelaar waar iets mee scheelt, die gaat op het eerste kwartje al ongelofelijk luid, waardoor nog weinig regeling overblijft)
De pm-7004 in zwart die zou niet meer te koop zijn, maar er zullen wel alternatieven zijn...
Budget is 400-500€ - mag ook 350 zijn :-)

Als nieuw, dan denk ik aan
Yamaha A-S700
Pioneer A-50
Marantz PM6004/7004
denon PMA720AE

ik zou eens aanraden om dan eens te gaan luisteren.

uit dit rijtje zijn voor mijn smaak (ik heb ze beluisterd) de yamaha en de denon afgevallen, alleen de marantz bleef over.

de pioneer ken ik niet.

mijn mening over de yamaha is dat deze erg "plat" klinkt.
de denon naar mijn idee teveel mid heeft en de marantz het lekkerste klinkt.
maar dit is persoonlijke smaak.

dus zou echt aanraden om te luisteren en niet blind online te kopen.

succes met je keuze !
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

johand

Een marantz verdeler in Antwerpen die zondag open is?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: RoGEK op maart 24, 2013, 08:17:51
ik zou eens aanraden om dan eens te gaan luisteren.

uit dit rijtje zijn voor mijn smaak (ik heb ze beluisterd) de yamaha en de denon afgevallen, alleen de marantz bleef over.

de pioneer ken ik niet.

mijn mening over de yamaha is dat deze erg "plat" klinkt.
de denon naar mijn idee teveel mid heeft en de marantz het lekkerste klinkt.
maar dit is persoonlijke smaak.

dus zou echt aanraden om te luisteren en niet blind online te kopen.

succes met je keuze !

DM Holding aandelen zeker  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: John Wx op maart 24, 2013, 09:56:57
DM Holding aandelen zeker  :wink:

Nope, alles behalve..

Zoals ik sommige mensen al heb gezegd, ik heb jaren Yamaha gehad ( aankopen van 1995 t/m 2004 )

Na 8 jaar wilde ik me yamaha av-receiver vervangen door wat nieuws, uiteraard direct naar yamaha gaan luisteren maar twijfelde om misschien een denon te nemen prijs/specs waren bijna gelijk.

Bij het luisteren is dus bovenstaande eruit gekomen.
Was zeer teleurgesteld in yamaha.... lijkt nu wel plat commercieel spul tov het enthousiaste levendige van "vroeger"

Vandaar dat ik aanraad om te gaan luisteren ! en hierboven mijn PERSOONLIJKE mening heb neergezet.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: John Wx op maart 24, 2013, 14:36:02
Dacht meer aan jouw  shutup

tja, had al iemand geboden op die amp :P
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17