Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: thepioneer op november 21, 2010, 15:38:14
maar hoe extreem is het dan, want als de bass strakker zou worden is natuurlijk niet erg, alhoewel ik absolut niet of de strakheid ontvreden ben :)

Behoorlijk extreem. Waar het laag bij STS CD's en bv Yello soms een beetje na trilde is het nu gewoon snel aanwezig maar ook snel weer weg. Vergelijk het een beetje met bv mijn Monolith sub een een muzikale sub zoals de BK van Xander (weet het type even niet uit mijn hoofd, de 400 nog wat) Ben nog aan het onderzoeken hoe het precies gaat met reguliere pop cd's maar dat moet vanavond gebeuren want nu hebben de kids beslag op de kamer en de set gelegd. nopompom :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Heb je al eens binnenin de usher's gekeken ????  Ik net wel, is ook erg mooi :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Succes met het verdere onderzoek Wim. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

weer een upgrade  :-D aan de speakers gedaan

wou het toen ook doen met men vorige DLS speakers zat ook zo,n compartiment in , maar mooi dat het zo,n vooruitgang is ( in mijn ogen wel )  byebye

WimPeu

Heb nou een uurtje of 3 lekker muziek gestreamd  :-D en het laag gaat me steeds beter bevallen. Bij gewone normale pop cd's is het laag onaangetast. Ik was daar nogal bang voor eigenlijk. Bij de Fritz opnames is het laag nu wel mooier onder controle...de stofzuiger kan voorlopig even in de kast blijven.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Mooi man: wat een paar euro aan zand je kan brengen he hello.

Sander.
Citaat van: WimPeu op november 21, 2010, 23:59:05
Heb nou een uurtje of 3 lekker muziek gestreamd  :-D en het laag gaat me steeds beter bevallen. Bij gewone normale pop cd's is het laag onaangetast. Ik was daar nogal bang voor eigenlijk. Bij de Fritz opnames is het laag nu wel mooier onder controle...de stofzuiger kan voorlopig even in de kast blijven.. :-D

jowa

Leuk om te lezen dat het een positief hoorbaar effect heeft. pompom
Veel luister en bij jouw natuurlijk ook kijkplezier gewenst.  hello

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op november 22, 2010, 09:20:29
Mooi man: wat een paar euro aan zand je kan brengen he hello.

Sander.

Nu nog de jongens van " FF Apeldoorn bellen"  je kruipruimte vol laten storten met beton   tot gewenste laagweergave   "er gaat meer in als je denkt"   :schater: :schater: notworthy

Ook hier het compartiment van de Kef`s destijds afgevuld met loodplakken  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

thepioneer

Citaat van: WimPeu op november 21, 2010, 23:59:05
Heb nou een uurtje of 3 lekker muziek gestreamd  :-D en het laag gaat me steeds beter bevallen. Bij gewone normale pop cd's is het laag onaangetast. Ik was daar nogal bang voor eigenlijk. Bij de Fritz opnames is het laag nu wel mooier onder controle...de stofzuiger kan voorlopig even in de kast blijven.. :-D


mmmmm interes zand ja
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

#984
Nieuwe power bak voor mijn filmpjes. Onkyo TX-NR808. Gekocht vanwege de HDMI 1.4 (7 in 2 uit  :-o)voor bij mijn TV en de inmiddels 3D ondersteunende PS3. Heb ook nog even de Marantz SR-6005 overwogen maar deze is 200 Euri goedkoper en leverd gewoon veel meer bang for the buck. Deze Onkyo is bijna 2 maal zo zwaar en ziet er gewoon indrukwekkend uit. De eerste film indrukken zijn net als zijn uiterlijk... HB Dat ie ietjes minder in stereo schijnt te zijn neem ik voor lief. Daar heb ik de CA set voor. :-D



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Weer helemaal back in business Wim pompom pompom
Ziet er niet verkeerd uit, zeker als die sneeuwschuifklep dicht is :-D
Veel plezier ervan en geniet met volle teugen. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Very nice  :-D hello

Die Onkyo's halen bij What Hifi bijna altijd de maximale score in HT. Inderdaad veel waar voor het geld.
Laag nog net zo indrukwekkend als met de Denon?  :-D

Veel luister en kijkplezier!

JohnWx

We zullen kijken of hij de kerst haalt  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: drees62 op december 04, 2010, 19:54:14
Very nice  :-D hello

Die Onkyo's halen bij What Hifi bijna altijd de maximale score in HT. Inderdaad veel waar voor het geld.
Laag nog net zo indrukwekkend als met de Denon?  :-D

Veel luister en kijkplezier!

Laag is zo mogelijknog indrukwekkender maar dat kan ook aan de nog prille afstelling liggen.

Ik heb een soort van "home coming"met deze Onkyo. Met een 575 is het zo'n 10 jaar geleden begonnen. Was daar altijd zeer content mee. De eerste receiver waar ik 5.1 mee draaide. Die liefde ben ik nooit vergeten.

Citaat van: jwx op december 04, 2010, 19:55:52
We zullen kijken of hij de kerst haalt  pompom

Dat werdt er ook gezegd toen ik met de CA set begon maar als alles klopt is er geen upgrade mogelijk. Ben wel altijd gevoelig voor nieuwe gimmick's. Nu heb ik een 3D TV en een PS3 die ermee om kan gaan dan gaat het bij mij jeuken en wil een receiver die er ook mee om kan gaan. Omdat ik stereo nu van surround heb gescheiden hoef ik met een receiver niet meer het onderste uit de kan. Maar vergis je niet in deze Onkyo, hij veegt de spreekwoordelijke vloer aan met vele duurdere receivers. Mijn Onkyo hart begon alfgelopen zomer weer te kloppen na een werkelijk verpletterende luister sessie bij Marco thuis. Wat ik daar uit een 604 hoorde komen had ik nog nooit uit welke Marantz ook gehoord... :kwijl:

Ben gewoon erg blij met de 808... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Je rijdt toch nog wel in een Peu, Wim?  :wink: