De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: xander32 op november 24, 2011, 12:17:08
Ach, het is zoals het is. In een huiskamersetting heb je nou eenmaal vaak van doen met beperkingen betreft opstelling. Al denk ik dat er nog wel de nodige winst is te behalen;

Met jouw relatief forse zuilen kan ik het mij niet voorstellen dat 10 cm. van de (achter)wand de meest optimale positie is. Ik ga er van uit dat 10cm. de minimale afstand is. Bijna iedere speaker gaat opbloeien wanneer die rondom enige ruimte heeft.

Dat wetende denk ik dat, indien jij ervoor zorgdraagt dat de front van de speakers minimaal gelijk met de voorkant van het meubel (liefst er nog iets voor) staat, daar een behoorlijke positieve verandering zal zijn betreft het geluidsbeeld :yes:.

En aan de rechterzijde allicht ook de sub met de speaker omwisselen van positie.


Sander.

Ik heb dit weekend weer wat zitten spelen. De fronts terug meer naar voren, tot zelfs voorbij het meubel, maar ik vond het terug minder. Dan maar de moeite genomen om de oorspronkelijke handleiding uit te kast te halen van de Wharfedale Opus 2 en niet die van de Opus2 2. Daar wordt gesproken van ideaal 20 cm en minstens 75 cm uit de hoeken. Nu dat laatste is niet mogelijk tenzij ik de rechter zuil switch met de sub. Dat dan maar geprobeerd, echter de rechter zuil komt dan reeds een stukje voorbij het kader van de plasma. Als in het zo wil, moet ik de plasma beugel verhangen, maar daar heb ik geen zin. Dan de sub aan de rechter zijkant geplaatst naast de zetel maar dat was niet mooi in de woonkamer.
Enige optie is nog de linker muur, maar dan heb in een heel lange sub kabel nodig en kan ik de netfilter niet gebruiken voor de sub. Of ik moet onder de tegelvloer kabels trekken maar ik denk dat ook dat niet haalbaar is.
Uiteindelijk alles terug geplaatst maar op 20cm van de muur en dat klinkt fantastisch. Het laag komt meer tot zijn recht, niet alleen in stereo maar ook in surround. Nu merk ik nog meer wat voor een monster die SVS sub is. Ik moet echt niet hard gaan om de buren te laten mee genieten.
Voorlopig is de drang naar een bijkomende stereo versterker of een dedicated CD speler niet langer aanwezig. Al vind ik die PM11 en PM15 schitterend om te zien alleen daarvoor wil in er één.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Goed dat je de moeite hebt genomen om even te gaan schuiven en dat het jou ook nog weer winst heeft gegeven :yes:.


Sander.

jrm

Citaat van: xander32 op november 29, 2011, 10:17:24
Goed dat je de moeite hebt genomen om even te gaan schuiven en dat het jou ook nog weer winst heeft gegeven :yes:.


Sander.

:yes:

Yepp, het is gelukkig een van de goedkoopste tweaks die je kan doen, nog afgezien van je rugspieren :-D

still life

CiteerUiteindelijk alles terug geplaatst maar op 20cm van de muur en dat klinkt fantastisch.
Het laag komt meer tot zijn recht, niet alleen in stereo maar ook in surround.

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep


Al vind ik die PM11 en PM15 schitterend om te zien alleen daarvoor wil in er één.
[/quote]



Laat ik nu precies hetzelfde kriebelende gevoel hebben met een SR7005. Zeker nu er een xbox 360 in huis moet komen. Verdikkeme Nogantoe!

JohnWx

Citaat van: joep op december 24, 2011, 10:50:21

Al vind ik die PM11 en PM15 schitterend om te zien alleen daarvoor wil in er één.



Laat ik nu precies hetzelfde kriebelende gevoel hebben met een SR7005. Zeker nu er een xbox 360 in huis moet komen. Verdikkeme Nogantoe!
[/quote]

je hebt hem alleen voor Air play Joep toch jij als stereo man
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jakob

Nog niet gezien dat je toch voor een SR7005 gegaan bent. Heb je hierover even gesproken op de zaak(Oudenaarde)  :-)

dmeerpa

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik dit topic nog aanvulde.
In de set is er niets meer verandert, al komt daar deze week verandering in. De SR7008 is besteld en als alles goed gaat heb ik hem woensdag. Uiteraard zal ik mijn bevindingen met jullie delen.

Toch is er een wijziging geweest die invloed heeft gehad op het geluid van de set .
In april heb ik mijn enkel glas en de aluminium ramen laten vervangen door hoogrendementsglas met PVC ramen. En dit heeft niet alleen een positieve invloed gehad op het laag maar ook op de weergave wanneer Audyssey werd gebruikt dus (surround en stereo weergave).
Waar ik vroeger bij muziek resoluut voor de pure direct weergave koos is het nu moeilijker kiezen.
Toch is er een wereld van verschil tussen stereo en pure direct. Pure direct is vooral warmer dan stereo. Maar stereo geeft dan weer een betere 3D weergave van het geluid, en doordat de sub dan ook meespeelt gaat het laag ook veel lager.

Nu ik ben ondertussen heel benieuwd hoe de SR7008 met de Audyssey XT32 het zal doen.
Ik verwacht een nog beter laag bij muziek en film en een nog betere 3D weergave bij stereo.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

ValentinoA

Erg benieuwd naar je bevindingen en of er groot verschil is met je 7005. ik ben zelf overgestapt van de serie 5 naar serie 7. Waar ik aanvankelijk teleurgesteld was dat de 5004 zo vroeg de geest gegeven had en ik een nieuwe receiver moest kopen, ben ik nu blij dat de receiver de geest gegeven had. Het verschil tussen de 5004 en 7007 is immens! Kan enkel vergelijken met film overigens, voor stereo gebruik ik de PM7003 icm Rega DAC
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

dmeerpa

Citaat van: ValentinoA op september 03, 2013, 17:45:22
ben ik nu blij dat de receiver de geest gegeven had. Het verschil tussen de 5004 en 7007 is immens! Kan enkel vergelijken met film overigens, voor stereo gebruik ik de PM7003 icm Rega DAC

Speelt de PM7003 beter stereo dan de SR7007 ? Ik heb er mijn bedenkingen bij, beter dan de 5004 wil ik nog geloven.
Ook het extra vermogen die de SR7007 zou een voordeel moeten zijn.
Ik had vroeger een SR8002, en die liet al enkele stereo receivers in een prijsklasse van 1500€ achter zich. De SR7005 was nog gedetailleerder, al heb ik wel moeite had met afkicken van de warmere klank van de SR8002 die mijn voorkeur had. Ik hoop lichtjes dat de SR7008 terug een wat warmere klank heeft.

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

ValentinoA

eerlijk? ik heb de vergelijkingstest nog niet gedaan. Ik wou eerst een aantal maanden de SR7007 gebruiken voor films om dat de finetunen, hetzelfde had ik gedaan met m'n stereogedeelte.

als ik tijd heb, ga ik m'n stereospeakers aansluiten op de SR7007 en kijken wat dat geeft. ik neem aan dat een surround van receiver die 1699 eur kostte oorspronkelijk beter is dan een versterker van 499€,zeker van hetzelfde merk, maar goed...je weet maar nooit natuurlijk
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

dmeerpa

Vandaag na een ritje met tussenstop in Aachen (Duitsland) de SR7008 opgehaald bij H&C Hifi in Oostrum(lb).
De hoofdreden dat de SR7005 plaats moet maken voor de SR7008 is de mogelijkheid om in de hoofdzone 7.1 te hebben en ook een 2e zone in stereo te kunnen aansturen. Het is daarbij mooi meegenomen dat nu ook digitale bronnen kunnen beluisterd worden in de 2e zone. Nu uiteindelijk ook een koppeltje Boston Acoustics A25 meegebracht. Na wat ik bij de buren had gelezen over die A25's en gezien Marantz samenwerkt met Boston Acoustics kan het geen verkeerde keuze zijn voor dat geld. Uiteindelijk is het maar voor wat muziek te hebben in de keuken.
Toch even in de winkel gevraagd om ze te mogen horen. En ik moet zeggen ik was onder de indruk van wat een kracht uit die kleine luidsprekers komt.
Thuisgekomen kon ik niet wachten en de receiver werd snel uitgepakt en als 2.1 aangesloten. Vlug wat muziek van mijn NAS afgespeeld. De eerste indruk is goed. Ik herinner me dat ik het moeilijker had met de geluidskleur van de SR7005 toen ik overstapte van de SR8002. Mijn eerste indruk was dat de SR7008 terug iets warmer klinkt. Ik heb ook even de Boston Acoustics aangesloten op de receiver en die klinken zeker niet slecht. Als je de sub ook inschakelt staan ze zeker hun mannetje. Ik durf met zekerheid zeggen dat ze toch beter klinken dan dat ik mijn Wharfedale Diamond 9.5 ooit hoorde spelen. De Wharfedale Opus is natuurlijk een heel andere categorie.
Momenteel is hij bezig met de firmware update, en die neemt best wel veel tijd in beslag.

Nu morgen zal ik starten met een review te maken, en proberen om hem 1 op 1 te vergelijken met de SR7005 die waarschijnlijk zaterdag het huis hier zal verlaten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Cornelis1921

Citaat van: dmeerpa op september 05, 2013, 23:06:22
Vandaag na een ritje met tussenstop in Aachen (Duitsland) de SR7008 opgehaald bij H&C Hifi in Oostrum(lb).
De hoofdreden dat de SR7005 plaats moet maken voor de SR7008 is de mogelijkheid om in de hoofdzone 7.1 te hebben en ook een 2e zone in stereo te kunnen aansturen. Het is daarbij mooi meegenomen dat nu ook digitale bronnen kunnen beluisterd worden in de 2e zone. Nu uiteindelijk ook een koppeltje Boston Acoustics A25 meegebracht. Na wat ik bij de buren had gelezen over die A25's en gezien Marantz samenwerkt met Boston Acoustics kan het geen verkeerde keuze zijn voor dat geld. Uiteindelijk is het maar voor wat muziek te hebben in de keuken.
Toch even in de winkel gevraagd om ze te mogen horen. En ik moet zeggen ik was onder de indruk van wat een kracht uit die kleine luidsprekers komt.
Thuisgekomen kon ik niet wachten en de receiver werd snel uitgepakt en als 2.1 aangesloten. Vlug wat muziek van mijn NAS afgespeeld. De eerste indruk is goed. Ik herinner me dat ik het moeilijker had met de geluidskleur van de SR7005 toen ik overstapte van de SR8002. Mijn eerste indruk was dat de SR7008 terug iets warmer klinkt. Ik heb ook even de Boston Acoustics aangesloten op de receiver en die klinken zeker niet slecht. Als je de sub ook inschakelt staan ze zeker hun mannetje. Ik durf met zekerheid zeggen dat ze toch beter klinken dan dat ik mijn Wharfedale Diamond 9.5 ooit hoorde spelen. De Wharfedale Opus is natuurlijk een heel andere categorie.
Momenteel is hij bezig met de firmware update, en die neemt best wel veel tijd in beslag.

Nu morgen zal ik starten met een review te maken, en proberen om hem 1 op 1 te vergelijken met de SR7005 die waarschijnlijk zaterdag het huis hier zal verlaten.
Je bent toch ooit eens diep Duitsland in gereden om wat op te halen? Dus verre  reizen maken t.b.v. van de audiohobby is jou niet vreemd.  :-D byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Paul, is de kleur van je UD7006 (die alleen als zilver-goud te krijgen is) nu exact hetzelfde als de SR7005 die je had? Ik heb een zilver-gouden UD7006 op het oog, maar weet niet of die qua kleur matcht, zodoende!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

dmeerpa

Citaat van: pameijer op september 06, 2013, 11:44:17
Paul, is de kleur van je UD7006 (die alleen als zilver-goud te krijgen is) nu exact hetzelfde als de SR7005 die je had? Ik heb een zilver-gouden UD7006 op het oog, maar weet niet of die qua kleur matcht, zodoende!

De SR7005 en SR7008 zijn exact hetzelfde van kleur. En die zijn beide hetzelfde zilvergoud als de UD7006.
Zal je de komende dagen (hopelijks morgen) zijn op de foto's die ik zal posten bij men verslagje SR7005 vs 7008.  :kwijl:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25