HD DAC1 aansluiten op het netwerk

Gestart door MarkII, december 01, 2020, 12:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkII

Vraagje, met de HD-DAC1 is het alleen mogelijk (als ik het goed heb) dat je een computer aansluit op de USB poort en vanaf die PC een NAS benaderd waar de muziek staat welke de HD-DAC1 vervolgens kan afspelen.
De HD-DAC1 fungeert dan als externe DAC van de PC.
Zou er een manier zijn om de PC er tussenuit te halen en de muziek rechtstreeks van de NAS te benaderen? Of moet je dan toch een ander apparaat gebruiken (bijv.NA series) dan de HD-DAC1.

Of zijn er andere slimigheden die je kan doen om niet nog een pc te moeten gebruiken in mijn audio setup (ik hou graag mijn Audio set zo eenvoudig mogelijk)




JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarkII

Goede link, iemand met dezelfde vraag. Het is blijkbaar niet mogelijk de Synology NAS als externe harde schijf aan te sluiten via USB met de HD-DAC1, desondanks je link geeft weer voldoende leesvoer voor onderzoek, thanx.
Hoe mooi was het geweest als de HD-DAC1 nog een netwerk aansluiting had gehad. Maar goed, die zit er niet op en met dromen en fantaseren komt hij er ook niet bij.

MarkII

ah, zo kom je nog eens achter apparaten waarbij je van het bestaan geen idee had:
netwerk naar USB unit

https://www.sonore.us/microRendu.html


JohnWx

Citaat van: MarkII op december 01, 2020, 16:29:01
ah, zo kom je nog eens achter apparaten waarbij je van het bestaan geen idee had:
netwerk naar USB unit

https://www.sonore.us/microRendu.html

Ik ook niet

Het zal vast wel kunnen met een NAS met een besturing systeem erop

Denk vaak op die USA sites maar dan is zo een NAS serieus geld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

De HD-DAC1 is een dac annex hoofdtelefoonversterker, het is geen streamer en heeft ook geen enkele mogelijkheid daartoe.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 02, 2020, 06:41:50
De HD-DAC1 is een dac annex hoofdtelefoonversterker, het is geen streamer en heeft ook geen enkele mogelijkheid daartoe.

Ik noem om heel eerlijk te zijn via mijn pc mijn cd collectie afspelen ook streamen het is fout u heeft gelijk

Maar welk woord moeten of mogen we daarvoor gebruiken ik kan ook via pc spotify afspelen


Word woord van de dag

Fijne dag vroege vogel  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarkII

Citaat van: xander32 op december 02, 2020, 06:41:50
De HD-DAC1 is een dac annex hoofdtelefoonversterker, het is geen streamer en heeft ook geen enkele mogelijkheid daartoe.

Feitelijk waar. Maar als je het zo benaderd dan houdt de zoektocht naar alternatieve opties en mogelijkheden al snel op. Een CD7 is een CD speler, maar je kan die ook prima als standalone DAC inzetten. Ook al is het apparaat niet geclassificeerd als DAC. Juist leuk als je extra mogelijkheden en functionaliteiten aan je bestaande set kan toe voegen zonder weer een apparaat te hoeven kopen.


xander32

Ik geef enkel aan dat de betreffende component niet over de functionaliteit beschikt welke jij deze wil gaan toedichten, daar zijn gewoon nul opties om deze zodanig in te zetten. Niet leuk, wel 100% waar.


Citaat van: MarkII op december 02, 2020, 13:40:09
Feitelijk waar. Maar als je het zo benaderd dan houdt de zoektocht naar alternatieve opties en mogelijkheden al snel op. Een CD7 is een CD speler, maar je kan die ook prima als standalone DAC inzetten. Ook al is het apparaat niet geclassificeerd als DAC. Juist leuk als je extra mogelijkheden en functionaliteiten aan je bestaande set kan toe voegen zonder weer een apparaat te hoeven kopen.

Maus

Het is mij wel gelukt om audio uit de usb van de nas te krijgen, maar dit bleek niet soepel te lopen. Zie je de marantz wel in de nas?

xander32

CiteerI just connect any Apple device (iPhone 4 or 6, iPad Mini 1, iPad 2) into the front USB slot which is Apple certified.

I usually run a 10 foot Lightning cable from the front USB slot of the Marantz HD DAC1 to my listening chair so that I can control whatever streaming app on the Apple device. With the Marantz's remote you can also control volume and skip tracks back and forwards and play/pause, so you don't need to have the device with you once you launch the streaming app. You can also play any music stored on your device. The front USB slot also charges your device.

I don't know if this works with Android devices.


Maar bovenstaande is m.i. een variant op het aansluiten van een pc/mac om vanaf daar te streamen via de HD-DAC1.

Maus

Het is mij gelukt met zowel een passieve als actieve dac, de Audioquest Dragonfly en de Ifi iDSD BL. Je moet hem selecteren in audio station. Rechts onderin waar de muis op staat.


Maus

Citaat van: xander32 op december 02, 2020, 06:41:50
De HD-DAC1 is een dac annex hoofdtelefoonversterker, het is geen streamer en heeft ook geen enkele mogelijkheid daartoe.

Hij zoekt ook geen streamer, want dat is de nas al. In dit geval heb je enkel een DAC nodig, met de software van de nas kun je bedienen.

xander32

Helder 👍🏻 Maar hoe bedien je het geheel dan?

Citaat van: Maus op december 02, 2020, 20:16:27
Hij zoekt ook geen streamer, want dat is de nas al. In dit geval heb je enkel een DAC nodig, met de software van de nas kun je bedienen.

Maus

#14
Met de web interface van de nas, en volgens mij kan het ook met de app.

Getest, kan ook met de app op een telefoon. Werkt dan ongeveer zoals spotify, je kunt aangeven waar je wilt luisteren. In mijn geval zie ik ook een internetradiootje staan.