Vraag over Bluesound Vault 2

Gestart door Voorn, oktober 03, 2020, 10:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voorn

Hallo allemaal kan iemand mij helpen of advies geven?
Ik heb mijn Vault2 al een tijdje en hij werkt goed. Nu heb ik een aantal cd's er op staan waar niet automatisch een cover bij gevonden word en ook een aantal cd's die niet goed benoemd zijn. Ik weet dat je via een computer de vault kan benaderen om dit soort dingen te corrigeren, het probleem is dat ik geen pc heb en sta nu op het punt om iets aan te gaan schaffen, maar ik twijfel over wat ik wil.
Ik dacht aan een minipc, een laptop of een chromebook.
Eigenlijk heeft een chromebook mijn voorkeur vanwege de interessante prijs en omdat ik deze ook als tab kan gebruiken en dat is waar ik veel gebruik van maak. Het lijkt me ook makkelijk om foto's te verwerken en dat is eigenlijk zo'n beetje het enige wat ik ermee ga doen.
Weet iemand of je met een chromebook de vault kunt benaderen? Of kan dit echt alleen met een pc of laptop?
Wanneer een pc of laptop de enige optie is,  lijkt mij dat ik de laptop minimaal ga gebruiken en is de keuze voor een minipc misschien wel handiger vooral omdat je er volgens mij veel meer mee zou kunnen doen wanneer ik hem toevoegaan mijn set.
Heeft iemand ideeën of tips?


Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

jrm

In principe moet de Vault zichtbaar zijn in je netwerk als de Vault gekoppeld zit aan je modem via de bekabeling.

Dan kan je de Vault met elk ander gekoppeld netwerk apparaat (pc, laptop, iMac, macbook, iPad, iPhone, etc.) bedienen c.q. benaderen.  Album hoesjes overzetten kan echter wel moeilijk gaan....

The Good Son



Én als je hier geen antwoord vind dan kun je Bluesound support vragen, die hebben een prima service.

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/topics/200546948-General-Discussions

Voorn

Citaat van: jrm op oktober 05, 2020, 01:09:16
In principe moet de Vault zichtbaar zijn in je netwerk als de Vault gekoppeld zit aan je modem via de bekabeling.

Dan kan je de Vault met elk ander gekoppeld netwerk apparaat (pc, laptop, iMac, macbook, iPad, iPhone, etc.) bedienen c.q. benaderen.  Album hoesjes overzetten kan echter wel moeilijk gaan....
Dank voor je reactie!
De bediening is het probleem niet het werkt top, om informatie te veranderen,toevoegen of verwijderen heb ik nog niet eerder gedaan, maar met een tablet of telefoon lukt dat niet, ik ben bang dat het ook niet met een chromebook kan, maar alleen met een mac of Windows apparaat.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Citaat van: The Good Son op oktober 05, 2020, 18:42:57

Én als je hier geen antwoord vind dan kun je Bluesound support vragen, die hebben een prima service.

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/topics/200546948-General-Discussions
Ik had gehoopt dat iemand op het forum het zou weten, maar dit is helemaal geen gek idee ik ga het proberen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Hoewie Loewie

Interessante vraag. Wat ik zo lees over een Chromebook is dat je er internetapps uit de Chrome Web Store en Android apps uit de Google Play Store op kunt installeren. In de Google Play Store zit in ieder geval de app om die Bluesound aan te sturen. Dus logisch gevolg zou zijn dat je die Bluesound app dus op een Chromebook zou moeten kunnen installeren. Maar omdat je zegt dat je met een tablet of telefoon niet de gegevens kunt veranderen zoals je zou willen, dan vraag ik me af of dat met de Play Store app op een Chromebook wel kan. Hoe zou je eigenlijk de gegevens willen benaderen? Rechtstreeks in de Bluesound als een soort externe harde schijf?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

xander32

Is er niemand met een laptop in jouw omgeving die jou uit de brand kan helpen?

Voorn

Citaat van: xander32 op oktober 16, 2020, 06:55:27
Is er niemand met een laptop in jouw omgeving die jou uit de brand kan helpen?
Goede tip, ik heb op marktplaats een oude mini laptop gekocht om te testen.
Tot nog toe kan ik de bluesound niet vinden in mijn netwerk. Ik ben ook echt niet handig in computers, maar krijg eerdaags bezoek van iemand die er meer verstand van heeft ik hoop dat het hem wel gaat lukken.
Als het lukt laat ik het meteen weten.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Hoewie Loewie

Hoi. Als je hier het merk en type van de laptop vermeldt en welk besturingssysteem er op zit, dan kan ik eens voor je kijken. :yes:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl