Bluetooth module op 2270

Gestart door lieven, augustus 07, 2020, 18:03:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lieven

Hallo iedereen,
Ik zal maar direct met de deur in huis vallen. Mijn marantz 2270 die ik had gekocht is binnen gekomen.  Beetje gepoetst nieuwe lampen in gestoken nieuwe voedingselco en de hele voeding gerecapped het beestje stroom gegeven en man wat een geluid dat daar uit kwam.  Zalig gewoon ... alleen dat vind de rest nu ook en ze vragen nu om de pc te verbinden met de versterker.  Allemaal goed en wel maar ik heb daar gene kabel voor. En als we dan toch bezig zijn waarom dan niet gewoon alles kunnen verbinden ermee. Dus kwam ik uit op het internet naar een bluetooth module die je aan je versterker kunt koppelen via tulpaansluitingen  en dan doet de versterker de rest. Nu heeft iemand al ervaringen met zo een module want het lijkt nogal te mooi om waar te zijn dat het geluid hetzelfde blijft. Of hebben jullie andere aanbevelingen voor dit. Ik moet op geen nas verbinden gewoon een pc en verschillende smartphones en ook altijd maar een tegelijkertijd. 
Alvast bedankt voor het lezen

TurboMarco

Wellicht is een chromecast een oplossing voor jou .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lieven

Ok zal ik eens opzoeken op vlak van draadloos ken ik enkel wiki.

lieven

Ik zie voorlopig de acemax m5 van chrome cast die een line in kabel heeft. (2270 heeft geen hdmi) goede ervaringen mee iemand?

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op augustus 07, 2020, 18:09:15
Wellicht is een chromecast een oplossing voor jou .

Heb een Chromecast audio PERFECT
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Citaat van: John Wx op augustus 07, 2020, 18:28:40
Heb een Chromecast audio PERFECT

Ok dank je ik bestel er nu ene.

lieven

Dinsdag is die hier ik hou jullie op de hoogte

Hoewie Loewie

Hoi. Een Chromecast (audio) is geen BlueTooth module maar werkt via Wifi. En topicstarter wilde een BlueTooth module hebben, aldus de titel van het topic.

Ik heb een tijd geleden dit kastje van marktplaats geplukt. FM ontvangst, DAB+ ontvangst en een BlueTooth ontvanger. Met analoge tulpkabels aan te sluiten op elke willekeurige receiver/versterker:

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,17080.msg335954.html#msg335954

BlueTooth ontvangers zijn er in alle soorten en maten. Vorige week zag ik er eentje die was net zo groot als een USB stick en kon niet alleen ontvangen maar ook zenden. Het dingetje had een 3,5 mm jack uitgang en een micro-usb aansluiting zodat ie vanaf een USB aansluiting van een computer opgeladen kon worden. Uiteraard kon daar ook een USB-lader op worden aangesloten.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Ik heb er wat betere foto's van:

Voorkant:


Achterkant met analoge uitgangen:


Aansluiting op de Superscope R-330 receiver:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

JohnWx

#9
Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 08, 2020, 14:48:44
Ik heb er wat betere foto's van:

Voorkant:


Achterkant met analoge uitgangen:


Aansluiting op de Superscope R-330 receiver:


Ja klopt maar zou toch voor WIFI gaan of het moet aptX Wireless Bluetooth zijn maar protocol van BT is uit 2009
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Alvast bedankt voor de vele reacties.  De chromecast die ik had besteld bleek een kopie te zijn door dropshipping (wat haat ik die gasten). Het was dus gewoon ene van Ali expres ik ga dus mijn geld terug vragen ik betaal geen 40 euro voor iets wat zij aan 20 inkopen. Ik heb een Chromecast refurbished besteld via ebay. Hopelijk is deze verkoper wel eerlijk...

jowa

Balen man.
Succes via eBay gewenst.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Sorry voor de late reactie was volop in herexamen modus dus even dit laten links liggen. De chromecast van eBay was een originele en werkte goed vier de smartphone alleen via laptop/pc werkte deze niet goed. Er was nogal wat ruis. Ik heb ondertussen een appartement gevonden die er voor zorgt dat het geluid beter is alleen is die nu met 30 seconden vertraagd.  Maar liever vertraagd dan helemaal vol ruis. Dus tot zover dit verhaal. Als iemand een betere manier vind om te casten naar de chromecast audio via pc/laptop mag je dit altijd zeggen.

xander32

Een rigoureuze stap om tot een meer stabiele en ruisvrije bt connectie te komen, maar als het werkt dan werkt 't. En je bent er schijnbaar tevreden mee 😄

Citaat van: lieven op september 09, 2020, 01:31:48
Sorry voor de late reactie was volop in herexamen modus dus even dit laten links liggen. De chromecast van eBay was een originele en werkte goed vier de smartphone alleen via laptop/pc werkte deze niet goed. Er was nogal wat ruis. Ik heb ondertussen een appartement gevonden die er voor zorgt dat het geluid beter is alleen is die nu met 30 seconden vertraagd.  Maar liever vertraagd dan helemaal vol ruis. Dus tot zover dit verhaal. Als iemand een betere manier vind om te casten naar de chromecast audio via pc/laptop mag je dit altijd zeggen.