NR1200 vervormt bij hoog volume

Gestart door theedge33, september 29, 2023, 15:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: CBdicX op september 30, 2023, 19:23:11Ohhh, vandaar die vreemde en onsamenhangend antwoorden  L :-D L
Louter met de juiste intenties, slaap lekker allemaal.  :-D

Hoewie Loewie

Citaat van: JohnDavids op september 30, 2023, 17:41:51Het is een stereo receiver  8-)
Met een aparte subwoofer-uitgang (2 zelfs). :wink:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

#62
Citaat van: Hoewie Loewie op september 30, 2023, 21:43:57Met een aparte subwoofer-uitgang (2 zelfs). :wink:

Is (helaas) slechts een veredelde Y-splitter.
En een subwoofer uitgang zonder Sub EQ en bass management is...... :no:

Lijkt mij toch lastig een sub goed geïntegreerd te krijgen zonder "hulp middelen", tenminste, ik vond het altijd lastig zonder iets als Audyssey of vergelijkbare software.

Marvin

Zo, moge....
Zijn we weer!  frusty

Laten we eens rustig wat antwoorden afwachten, er is zolangzamerhand een hele hoop gezegd zonder echte feedback, denk ik.

CBdicX

Ik denk dat het wel duidelijk is dat er iets niet in orde is met deze NR1200, maar wat ?
Nog meer antwoorden en omzwervingen zal niets meer opleveren dus denk niet dat "wij" eruit gaan komen.

Frits Denon

Volgens mij met de NR niks mis, behalve dat de TS meer power wil dan dat de receiver leveren kan. Met een gewicht van 8 KG kun je ook niet verwachten dat er een flinke voeding in zit (Geen hypex).
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op oktober 01, 2023, 13:54:27Volgens mij met de NR niks mis, behalve dat de TS meer power wil dan dat de receiver leveren kan. Met een gewicht van 8 KG kun je ook niet verwachten dat er een flinke voeding in zit (Geen hypex).


Jij hebt ook maar 90 watt  8-)  :-D


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnDavids op oktober 01, 2023, 14:01:12Jij hebt ook maar 90 watt  8-)  :-D




Denk niet dat het in de Wattjes zit, een buizenverserker stuurt probleemloos speakers aan met 25 watt per kanaal.
In een receiver (sorry.....) wordt er "gemiddeld" maar 10 watt per kanaal gebruikt om de boel goed te laten spelen, maar kan natuurlijk behoorlijk pieken waar nodig.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Citaat van: theedge33 op september 29, 2023, 15:56:52Ik heb sinds een tijdje een marantz nr1200 met daarbij monitor audio rx8 luidsprekers en jamo d12 sub. De rx8 luidprekers hebben een impedantie van 4 ohm en dat is ook waar ik de nr1200 op heb ingesteld. Echter als het volume voorbij 70 komt begint het geluid te vervormen. Inmiddels al de receiver omgeruild voor een nieuwe maar nog steeds de vervorming. Ook met dali spektor2 boekenplank speaker t zelfde probleem. Hebben jullie nog tips of verwacht ik teveel van de nr1200?
Wat bedoel je precies met voorbij 70 ? is dat 70 db spl?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

theedge33

Citaat van: ReneAP op september 30, 2023, 09:31:16Goedemorgen, ook ik heb een NR1200 en herken dit probleem niet. Op de versterker zijn 2 Dali Oberon 3 speakers aangesloten (geen subwoofer) en ook bij hoge volumes (als de buren niet thuis zijn) blijft het geluid prima. Gebruik wel dikkere kabels en de afstand ervan is ongeveer 3 meter. Ook heeft de NR1200 voldoende koeling.

Toch vreemd dat ik 2 nr1200 heb gehad en beide boven volumestand 70 beginnen te vervormen. Dus jij kan moeiteloos tot volumestand 80 gaan zonder vervorming? Terugkomende op de andere vragen in dit forum. Mijn opstelling heeft dus 2 monitor rx8 speakers aangesloten met Canare 4S11 speakerkabel met aan beide kanten Nakamichi Banaanstekkers. De speakers staan ongeveer 30 cm vanaf de muur. De sub staat in de hoek van de kamer 4 meter verderop. De sub staat ingesteld vanaf 80hz. Impedantie instelling op de marantz naar 8 ohm ipv 4 ohm levert nog steeds vervorming op boven volumestand 70. Ik speel in stereo modus. Alles is aangesloten op een gezekerd stekkerblok. De andere suggestie om de  LFE+Main instelling te checken kan ik niet vinden in mn settings menu.

Marvin

Tot hoever gaat die volume schaal?

JohnWx

Citaat van: CBdicX op oktober 01, 2023, 14:07:17Denk niet dat het in de Wattjes zit, een buizenverserker stuurt probleemloos speakers aan met 25 watt per kanaal.
In een receiver (sorry.....) wordt er "gemiddeld" maar 10 watt per kanaal gebruikt om de boel goed te laten spelen, maar kan natuurlijk behoorlijk pieken waar nodig.

Was grapje loop al een tijdje mee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AudioPhillie

#73
Hoi
Ik heb nog nooit een combinatie gehad waarbij ik m'n amp tot 100% kan open draaien.
In jouw setup is 70 gewoon het max.
Als je harder wil zal je een amp met meer vermogen moeten hebben.

Of ... probeer je RX8 eens in bi-amp configuratie aan te sluiten. Dat zou nog wel eens een interessant resultaat op kunnen leveren.

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

JohnWx

Citaat van: AudioPhillie op oktober 02, 2023, 10:08:21Hoi
Ik heb nog nooit een combinatie gehad waarbij ik m'n amp tot 100% kan open draaien.
In jouw setup is 70 gewoon het max.
Als je harder wil zal je een amp met meer vermogen moeten hebben.

Of ... probeer je RX8 eens in in bi-amp configuratie aan te sluiten. Dat zou nog wel eens een interessant resultaat op kunnen leveren.



Hoe ga je dat doen met een NR1200


Heb je het dan over aktief of passief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.