aanschaf cd 6003

Gestart door remco28, september 06, 2010, 00:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco28

Ik heb de cd6003 id. besteld denk dat ik hem morgen of zaterdag in huis heb,meteen een monsterkabel eribij gekocht.

remco28

O,ik zag later dat ik een dubbel post heb gedaan.
Hoe krijg je er 1 weg?

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Xplod

Citaat van: WimPeu op september 16, 2010, 22:46:55
OK, maar die ATT is toch voor om mp3tjes wat op te leuken?

Nee hoor ... ATT staat voor Attenuator ... een schakeling die het ingangssignaal afzwakt zodat de ingangstrap niet overstuurd wordt.

quote vanaf WiKi:

CiteerAn attenuator is an electronic device that reduces the amplitude or power of a signal without appreciably distorting its waveform.

An attenuator is effectively the opposite of an amplifier, though the two work by different methods. While an amplifier provides gain, an attenuator provides loss, or gain less than 1.

Attenuators are usually passive devices made from simple voltage divider networks. Switching between different resistances forms adjustable stepped attenuators and continuously adjustable ones using potentiometers. For higher frequencies precisely matched low VSWR resistance networks are used.

Mp3's opsmukken doe je met M-DAX en dat doet zijn werk echt wel goed hoor  :wink:
De uitleg in de manual:

CiteerM-DAX (Marantz Dynamic Audio Expander)
Deze functie compenseert tijdens de weergave van MP3- en AAC-bestanden het verloren gegaan materiaal als gevolg van de gebruikte compressie 
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

WimPeu

Je hebt idd helemaal gelijk. Ik heb al een tijdje geen Marantz reciever meer dus was ik even abuis... :-D Heb die dingen (ATT & M-DAX) ook nooit echt gebruikt. Wel eens geprobeerd maar voor mij had het geen toegevoede waarde.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

remco28

Inmiddels mijn cd 6003 aangesloten,en kan niks anders zeggen dan geweldig.
Ik geloofde nooit dat een cd speler nou zoveel beter klonk als een dvd speler,maar inmiddels kom ik daarop terug.
Wat een mooi spul maakt marantz eigenlijk zeg. HB hello

Xplod

#21
Ik ben aan het wachten op een setje Rothwell attenuators om van het "PEAK" probleem af te zijn op m'n SR5004  :wink:

http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1574
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

Ondertussen zijn de Rothwell attenuators hier zo'n 2-tal weken in gebruik en ze zijn echt een aanrader.
Geen last meer van het peak-probleem ... het geluid is gewoon top nu  :angel:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

still life

#23
wel vreemd te lezen dat de cd6003 niet zo goed samenwerkt met zijn eigen versterkers..

heeft deze player geen output regeling om het peak probleem te omzeilen?
mss doet de headphone regeling iets dergelijks?

edit:
bij deze een vraagje aan cd6003 bezitters: verandert het volume als je hieraan draait?
uiteraard zonder headphones aangesloten..

bij mijn yamaha werkt dit nl uitstekend, had ook peak's met deze regeling op max
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#24
Citeerbij deze een vraagje aan cd6003 bezitters: verandert het volume als je hieraan draait?

niemand?
dit bepaalt toch min of meer of mijn volgende aanschaf de cd6003 wordt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Xplod

#25
Ik heb het net effe getest ... met of zonder de headphones aangesloten ...  het veranderd niets aan de line-output ... alleen het headphones volume wordt geregeld.

Ik moet wel zeggen dat de headphones uitgang op mijn Beyerdynamic DT990 PRO mega klinkt gewoon ... WAUW ! Volume zat  !
Ik had het nog niet eerder uitgeprobeerd ... ik moet zeggen dat ik zéér aangenaam verrast ben.

Los van dit alles blijft de CD6003 een héél goede CD-speler.
Samen met een paar Rothwell attenuators is het een prima combinatie.
Vooral de usb-ingang vind ik echt wel superhandig. Wel jammer dat er geen FLAC ondersteunig is maar dat kan in een mum van tijd opgelost worden door bvb. het gratis programma FLAC Frontend te gebruiken om alles te decoderen naar .wmv ;)
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

WimPeu

#26
Citaat van: Xplod op november 13, 2010, 01:11:12
Vooral de usb-ingang vind ik echt wel superhandig. Wel jammer dat er geen FLAc ondersteunig is maar dat kan in een mum van tijd opgelost worden door bvb. het gratis programma FLAC Frontend te gebruiken om alles te decoderen naar .wmv ;)

Daar heb ik me deze week bij thepioneer thuis ook over verbaasd. Hij heeft een SA-8003 en je zou verwachten dat marantz met een speler van bijna E1000,- toch Flac over de USB ondersteund maar nee hoor. Je moet aan die niet gangbare Windows formaten.  nopompom

Mijn Denon receiver speelt alle audioformaten af via USB. Je zou eerder andersom verwachten. een receiver die het er een beetje als leuk bij heeft en een CD speler die voor geluids kwaliteit gaat.

Ach ja, Marantz is kwa geluid en bouw kwaliteit altijd wel top maar ik verbaas me nogal eens over hun 'achter de feiten aanhol' reputatie als het om de moderne snufjes gaat.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

#27
CiteerIk heb het net effe getest ... met of zonder de headphones aangesloten ...  het veranderd niets aan de line-output ... alleen het headphones volume wordt geregeld.
jammer, alvast bedankt voor de test

CiteerLos van dit alles blijft de CD6003 een héél goede CD-speler.
yep, zit net onder de SA7003 en zowat idem daaraan gewoon zonder SACD
heb geen SAcd's dus geen nood aan dat toestel..

bedoeling is mijn set uit te breiden met een degelijke cd player voor intensievere luistersessies,
en analoog aangesloten om source/pure direct te kunnen draaien, momenteel klinkt dat brak op mijn yamaha
maar las dat jouw situatie niet veel beter is? ook niet met de cd6003?

CiteerSamen met een paar Rothwell attenuators is het een prima combinatie.
loop niet direct warm voor het steken van verzwakkers in mijn signaalpad
het zal ongetwijfeld goed werken, maar waarom niet gewoon de ATT functie op de SR?

CiteerVooral de usb-ingang vind ik echt wel superhandig.
die zit ook op mijn SR6004, nu weet ik niet of die wel flac pakt
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Niet twijfelen maar dat ding gewoon halen,ben er erg tevreden over.Zelfs gehoord dat sr6003 dezelfde decoders aan boord heeft als de 7 serie.

Xplod

Citaat van: still life op november 13, 2010, 14:06:03
bedoeling is mijn set uit te breiden met een degelijke cd player voor intensievere luistersessies,
en analoog aangesloten om source/pure direct te kunnen draaien, momenteel klinkt dat brak op mijn yamaha
maar las dat jouw situatie niet veel beter is? ook niet met de cd6003?
loop niet direct warm voor het steken van verzwakkers in mijn signaalpad
het zal ongetwijfeld goed werken, maar waarom niet gewoon de ATT functie op de SR?

Het feit dat er bij de hedendaagse CD-spelers wel eens 2 Volt aan de ingang van een versterker aangeboden wordt terwijl die meestal maar voor zo'n 0,775 Volt geconfigureerd zijn heeft me overtuigd om voor signaalverzwakkers te kiezen in het signaalpad en de verzwakking niet te laten uitvoeren door de DSP van de versterker.
Ook zit je op die manier niet meteen met de volume knop op een kwart aan een te hoog volume. Nu heeft de volume terug wat ademruimte en heus ... de klank is er op vooruit gegaan. Dat wordt ook bevestigd in reviews van deze attenuators.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable