vergelijk*** SA-1 *** CD-14 *** DV7001*** DV7600

Gestart door bonbon, februari 03, 2010, 01:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bonbon



1e bevindingen

het is nog maar een begin maar heb vanavond met open mond van verbazing zitten luisteren.

DE SA-1 is zo'n andere orde  in vergelijk met de DV 7001
Tuurlijk verwachte ik verschil maar dit.................

Heb 2 CD's in zowel CD als SACD versie.

eerst de SACD in de DV7-7001 en de CD in de SA-1

Ik dacht eerst dat ik een fout had gemaakt,
SA-1 is veeeel mooier met de gewone CD dan de DV 7001 met de SACD
Ik krijg bijna het gevoel dat de 7001 niet goed is, zo'n verschil is het.
Ik ga morgen  nog een keer mijn DV 7600 aansluiten ipv de tuner zodat ik snel kan switchen
In mijn herinnering was de SACD weergave daar geweldig van.......

Ben heel benieuwd ..

overmorgen komt dan de CD 14 ipv de DV 7600  , nog spannender,
Ik hou jullie geinformeerd.
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: bonbon op februari 03, 2010, 01:23:13

1e bevindingen

het is nog maar een begin maar heb vanavond met open mond van verbazing zitten luisteren.

DE SA-1 is zo'n andere orde  in vergelijk met de DV 7001
Tuurlijk verwachte ik verschil maar dit.................

Heb 2 CD's in zowel CD als SACD versie.

eerst de SACD in de DV7-7001 en de CD in de SA-1

Ik dacht eerst dat ik een fout had gemaakt,
SA-1 is veeeel mooier met de gewone CD dan de DV 7001 met de SACD
Ik krijg bijna het gevoel dat de 7001 niet goed is, zo'n verschil is het.
Ik ga morgen  nog een keer mijn DV 7600 aansluiten ipv de tuner zodat ik snel kan switchen
In mijn herinnering was de SACD weergave daar geweldig van.......

Ben heel benieuwd ..

overmorgen komt dan de CD 14 ipv de DV 7600  , nog spannender,
Ik hou jullie geinformeerd.

wat heb jij een moeilijk hifi leven zo behelpen met 4 spelertjes  pompom

ben benieuwd naar het vervolg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bonbon

#3
2e waarnemingen..

vanochtend uitgebreid de 2 dvd spelers getest.  (alleen op audio )

In 1e instantie was het verschil zo groot dat ik begreep dat er iets niet klopte.... redface :roll:
heb nog ff de kabeltjes gecontroleerd en bleek ik achter op de 7100 een kabeltje op de front speaker te hebben aangesloten... :-D

hoe dom kun je zijn.......  frusty


Ze zijn allebei heel mooi , Ik vind de DV7100 iets mooier in de cd modus en de DV 7600 iets mooier in de SACD modus.verder doen ze niet echt voor elkaar onder qua geluid

het verschil met de SA-1 is nog steeds erg goed hoorbaar maar nu ook wel  wat meer aannemelijk
Ik heb zojuist de CD14 aangesloten ipv de DV 7600 en ga weer opnieuw testen. ( zie foto , de super decadente set met 3 bronnen  ...tijdelijk))

ik hou jullie op de hoogte
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

MadVillain

Je zult het wel vaker horen. Maar hoe zit het met de ventilatie voor de pm14? Lijkt erop dat hij niet/nauwelijks kan ademen.

Ik ben benieuwd hoe de cd14 zich verhoudt tov de sa1

HiFi gek

Dat je een duidelijk verschil waarneemt tussen de SA1 en de DV7001 en DV7600 is volkomen logisch .

Ik ben erg benieuwd naar het vergelijk tussen de SA1 en de CD14 , ook daar zal de SA1 het winnen , alleen zal het verschil veel kleiner zijn dan met beide DV spelers .



Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

Citaat van: bonbon op februari 03, 2010, 17:20:23


In 1e instantie was het verschil zo groot dat ik begreep dat er iets niet klopte.... redface :roll:
heb nog ff de kabeltjes gecontroleerd en bleek ik achter op de 7100 een kabeltje op de front speaker te hebben aangesloten... :-D


:-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bonbon

Citaat van: MadVillain op februari 03, 2010, 17:46:55
Je zult het wel vaker horen. Maar hoe zit het met de ventilatie voor de pm14? Lijkt erop dat hij niet/nauwelijks kan ademen.


is dik in orde,
de achterkant is ook voor 50% open ener is nu zo'n 8 cm boven de PM 14 open,
Ik voel ook nog regelmatig maar wordt nieteens echt lauw, ook niet als het volume omhoog gaat voor een tijdje,

maar thanks voor gede tip , als straks alles is gekozen en opnieuw geplaatst  wil ik ook iets meer ruimte boven de 14 al is dat meer voor de visual dan dat ik het gevoel heb dat het nodig is....
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

bonbon

heb al een uur geluisterd en tot nu toe is de uitkomst tuseen de CD14 en SA-1 toch weer verassend.

Ben alleen snot verkouden dus wil nog even verder luisteren en wachten tot de oortjes weer helemaal open zijn voordat ik echte oordelen ga geven........

buren waren net weg dus heb eens ff heerlijk kunnen blazen en vergelijken met volume op 12 uur ......
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Lekker hè :-D :-D pompom
Wordt snel beter en geniet er van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Leuke vergelijking bonbon!
Trouwens ook eerlijk dat je toegeeft over de verkeerde aansluiting, TOP!

Ben ook benieuwd naar je ervaring tussen de 14 en de 1.

Hoe vind echter het loopwerk van de 1?

mahansz

Leuk om te lezen! Ben benieuwd wat de uitkomsten zijn!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Wijnand

Ja, ik ben ook benieuwd naar de vergelijk met de cd 14. ik heb de CD 14 en ben daar erg tevreden over.

bonbon

#13
eindelijk dan maar weer wat bevindingen omtrent het duel tussen   SA-1 en CD -14

Ik moet zeggen ze maken het erg gezellig en spannend samen...
Ik heb nu toch al heel wat uurtjes geluisterd en het is erg interessant,

de globale tussen stand is dat ik de SA-1 helderder en minder gekleurd vind dan de CD14 ( bv de CD 17 is echt gekleurd alsof je een snoezel ruimte instapt) het is net alsof  de normale cd weergave op de SA-1 toch al een beetje het SACD gevoel geeft..........

Ik moet ook bekennen dat ik het verschil tussen CD en SACD nu weer minder groot vind dan aanvankelijk bij het luisteren op de DV7600.
Al was de luistertechniek heel anders.

toen luisterde ik eerst een stukje  cd en daarna omswitchen naar SACD en opnieuw luisteren,
daar zat natuurlijk n aantal seconden tussen . ook ben je toch al een beetje bevooroordeeld omdat je weet; nu komt de sacd laag...


ik denk nog altijd dat de enige echt eerlijke manier van vergelijken is 2 identieke omstandigheden...
en dan blind door iemand anders de knoppen laten bedienen,

ik denk dat ook veel upgrades van kabels en blokjes en veel andere dure upgrades dan door de mand zouden vallen........





maar goed ik heb dus nu identiek geluisterd maar nog wel zelf de knoppen bediend. nog steeds niet helemaal eerlijk omdat ik weet  , nu  is het de SA-1 en nu de CD-14
maar wel 2 identieke  cd's precies dezelfde start  en switch alleen het line kanaal.

de kans op voorkeuren wordt al een stk minder

Ook heb ik de SAcd in de CD14 gedaan en de gewone (zelfde cd) in de SA-1....

nog steeds vind ik dan de SA-1 helderder ruimtelijker  beter doortekend , vooral in het middengebied.


Ik ga de beide spelers houden tot ik mijn speakers heb gerepareerd en daarna in duitland heb laten transformeren.....

maar ziet er wel naar uit dat er binnen n maand of zo een  champagne CD-14 op de markt gaat komen  pompom
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

ll0ll

Citaat van: bonbon op februari 07, 2010, 23:33:17
maar ziet er wel naar uit dat er binnen n maand of zo een  champagne CD-14 op de markt gaat komen  pompom

Ik had niet anders verwacht ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen