Advies: low budget Blu-ray speler

Gestart door duplo, september 06, 2016, 14:30:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duplo

Mijn eenvoudige maar vertrouwde Marantz DVD-speler geeft er de brui aan.  Leest moeilijk Dvd's en heeft een lange opstarttijd nodig.
Loont het volgens jullie de moeite om een Blu-ray in hetzelfde gamma te zoeken (voorkeur tweedehands)?  Aangezien we die niet zo vaak gebruiken, mag het niet teveel geld kosten.  Marantz heeft mijn voorkeur omwille van de looks, maar ik weet niet hoe kwalitatief deze low-budget spelers tegenwoordig zijn.
Alternatieve merken kunnen éventueel ook, maar dan zit ik op't verkeerde forum  :wink:
(Of ga ik mee met m'n tijd en schakel ik naar Netflix oid over?  :?)

TurboMarco

Ik heb nog een prima Sony BD speler over ,deze doet niets onder voor de veel duurdere Onkyo BD 809 die ik ook heb .
Deze heeft geen 3D functie ,maar volgens mij zit je daar ook niet op te wachten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Qua beeld zal je sowiezo waarschijnlijk geen verschil zien. Tussen verschillende blu ray spelers. En soms gaan de goedkopere langer mee dan de extreem dure. Dus mijn advies is als je per se marantz wilt zoek naar een bd 7004 of ud 5005 2e hands. ( word meestal rond 200 voor gevraagd op mp) maakt marantz je dan toch wat minder uit is de sony van turbomarco mischien wel een super keus. Sony schijnt hele goede blu rays te maken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

De Sony zou voor 40,- weg mogen ,ik zoek het type nr nog even op ,hij staat namelijk al jaren in de opslag .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rexp

De oudere BD's van Marantz staan niet bekend om hun snelle opstarttijden, integendeel. Dus van de X004 reeks zou ik zeker wegblijven.

duplo

TurboMarco, bedankt voor het voorstel, maar ik ga daar toch voor passen.  Voorkeur gaat nog steeds uit naar een zilverkleurig Marantz-toestel.  Zoniet wordt het een nieuwe (budget).
Ik heb ondertussen via andere reviews ook gelezen dat de Marantz-spelers niet bepaald snel zijn en daar stoor ik me best wel aan.  Ben er dus nog niet meteen aan uit.

Brutus

Pak gewoon een Panasonic, prima spelers voor een nette prijs!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: duplo op september 07, 2016, 09:37:54
Ik heb ondertussen via andere reviews ook gelezen dat de Marantz-spelers niet bepaald snel zijn en daar stoor ik me best wel aan.

De laatste generatie UD start lekker vlot op, dat was voorheen een minpunt die ze hebben weggewerkt.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

duplo

Die richting zal het inderdaad uitgaan.  Bedankt voor de input allen!