"Blind testen" geluidskwaliteit Mp3 128, 160, 192, 320 kb/sec WAV, FLAC, AIFF.

Gestart door jwx, mei 30, 2013, 10:23:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Op mijn set en met de nummers/albums die ik vaak draai hoor ik zeker verschil tussen een MPtje en een CDtje/FLAC. Wel eens getest met Spotify en Cd's/Flac met hetzelfde nummer en dan schakelen A-B. Vaak vrij duidelijk, soms wat minder verschil.

In zo'n blinde test op andermans set, zonder A naar B schakeling, en met waarschijnlijk deels onbekende nummers betwijfel ik ook of ik het ga horen.


(maar zullen we de popcorn dit keer in de kast laten liggen  :-))
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 10:36:02
Op mijn set en met de nummers/albums die ik vaak draai hoor ik zeker verschil tussen een MPtje en een CDtje/FLAC. Wel eens getest met Spotify en Cd's/Flac met hetzelfde nummer en dan schakelen A-B. Vaak vrij duidelijk, soms wat minder verschil.

In zo'n blinde test op andermans set, zonder A naar B schakeling, en met waarschijnlijk deels onbekende nummers betwijfel ik ook of ik het ga horen.


(maar zullen we de popcorn dit keer in de kast laten liggen  :-))

was ook leesvoer en meningen en kijk van andere erop of van je zelf, koffie ook goed  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Het gaat volgens mij om de originele master van het bestand en niet zozeer om het soort. Ik heb echte puin opnamen gehoord in flac,mp3 320 die het gewoon moesten afleggen teggen een mp3 196kb!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maus

Probeer nu dezelfde opname en maak er een 320 en een 196 versie van. Of een 128 om het nog beter te horen.

:)

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 30, 2013, 20:30:07
Probeer nu dezelfde opname en maak er een 320 en een 196 versie van. Of een 128 om het nog beter te horen.

:)

128 hoor dat het laag en hoog is afgekapt t.o.v het origineel maar een zanger met een akoestisch gitaartje is lastiger

maar wat je niet weet hoor je ook niet  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

zelfs bezopen met mijn rug naar de set hoor ik en 8 vrienden van mij het verschil tussen spotify en gewoon CD. ik zeg: ga naar de KNO arts om je oren uit te laten spuiten voor 10.000 euro.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

Citaat van: Zoldar op mei 30, 2013, 23:20:50
zelfs bezopen met mijn rug naar de set hoor ik en 8 vrienden van mij het verschil tussen spotify en gewoon CD. ik zeg: ga naar de KNO arts om je oren uit te laten spuiten voor 10.000 euro.

Hahaha....ik had het niet mooier kunnen zeggen  notworthy
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Zoldar op mei 30, 2013, 23:20:50
zelfs bezopen met mijn rug naar de set hoor ik en 8 vrienden van mij het verschil tussen spotify en gewoon CD. ik zeg: ga naar de KNO arts om je oren uit te laten spuiten voor 10.000 euro.

Zelfs hier na vandaag kan ik in meegaan, punt 2 de bron.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 23:34:14
Zelfs hier na vandaag kan ik in meegaan, punt 2 de bron.

Stond punt 2 nou ook in je originele verhaal of was deze 10 minuten later toegevoegd met een wijziging (wellicht las ik er de eerste keer overheen hoor)?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 23:37:59
Stond punt 2 nou ook in je originele verhaal of was deze 10 minuten later toegevoegd met een wijziging (wellicht las ik er de eerste keer overheen hoor)?

Heel opmerkzaam, inderdaad later toegevoegd.
Toen ik de tekst zelf nagelezen had viel e op dat ik de bron vergeten was  redface
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 22:05:35
128 hoor dat het laag en hoog is afgekapt t.o.v het origineel maar een zanger met een akoestisch gitaartje is lastiger

maar wat je niet weet hoor je ook niet  HB
Maar wat dan als de 128 het orgineel is en je maakt er een 196,256 of 320 van? :roll:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 22:05:35
128 hoor dat het laag en hoog is afgekapt t.o.v het origineel maar een zanger met een akoestisch gitaartje is lastiger

Dan word het gitaartje heel slisperig en nep, de stem gaat ook heel gek doen vooral de S en T.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1