hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: Damhooligan op maart 22, 2015, 12:26:17
Ja,  alles kan  pompom
Is vrij eenvoudig,  de chromecast heeft wifi.
Met andere woorden toegang tot het internet.
Met een andere apparaat mobieltje of computer communiceer je met chromecast en je zegt dat wat je wilt.
Dan haalt de chromecast het direct van het internet.

Dus als ik het goed begrijp kan hij ook bij de bestanden die op mijn NAS staan?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Damhooligan

Citaat van: KayaRahnee op maart 25, 2015, 22:51:00
Dus als ik het goed begrijp kan hij ook bij de bestanden die op mijn NAS staan?

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar het moet kunnen.

Het hangt er wel af wat voor video format je gebruikt zodat de  chromcast het kan afspelen.
En hangt af wat voor nas je hebt.
Maat je zou met de hulp van  bijvoorbeeld  'plex'  beide apparaatjes met elkaar kunnen laten communiceren.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

KayaRahnee

Citaat van: Damhooligan op maart 26, 2015, 08:45:12
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar het moet kunnen.
Het hangt er wel af wat voor video format je gebruikt zodat de  chromcast het kan afspelen.
En hangt af wat voor nas je hebt.
Maat je zou met de hulp van  bijvoorbeeld  'plex'  beide apparaatjes met elkaar kunnen laten communiceren.

Weer wat wijzer geworden waarvoor dank....... de Chromecast word steeds interessanter, heb een Synology NAS.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sjoek

Citaat van: KayaRahnee op maart 26, 2015, 09:05:14
Weer wat wijzer geworden waarvoor dank....... de Chromecast word steeds interessanter, heb een Synology NAS.

het gaat er om dat je de nas kan benaderen via een android,ios of bijvoorbeeld laptop kan benaderen en dingen kunt afspelen en dan vervolgens doorsturen naar de chromecast. Dan maakt bestandsformaat niks uit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

moggio

Al verschillende settingen gehad. oa Logitech Media Server > Squeezebox > glas> V-dac. Nu weer met Foobar vanaf een NAS> via kernel streaming 24bit > USB > V-dacII.
Overweeg een Bluesound Node maar wet niet of dit ook met Foobar is aan te sturen. Iemand?

waslanderjan

Wat bij dit onderwerp van groot belang is is volgens mij de geluidskwaliteit. Ik heb zelf een NAS via ADSL kabel aangesloten op de NA 7004. Via BubbleUPNP op mijn smartphone stuur ik de flac bestanden op de NAS naar de NA die op zijn beurt weer met tulp kabels verbonden is met de Sonneteer. Ik heb het geluid vergeleken met CD en ik vind beide zeer goed. Grootste kwalititeitsverschil zit in de flac bestanden zelf. Maar dat had je vroeger ook met LP/CD. Dezelfde flac bestanden die op de NAS staan heb ik ook op de HD van mijn laptop gezet. Als ik deze bestanden (dus via het lokale wifi netwerk) naar de de NA stuur vind ik het geluid veel slechter. Rommelig en minder strak. Ik denk dus dat streamen via wifi slecht is voor het geluid. Wat vinden jullie van deze stelling.
Sonneteer Campion Versterker. Alon L''il Rascal Luidsprekers. Marantz NA7004 media player. Synology NAS DE214se

Zep

Citaat van: waslanderjan op februari 02, 2016, 20:10:32
Ik denk dus dat streamen via wifi slecht is voor het geluid. Wat vinden jullie van deze stelling.

Ja, vooral bij hi-res bestanden. Hier dus alles bekabeld of rechtstreeks op de usb uitgang.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

waslanderjan

Dat dacht ik al ja. Dat brengt me op het volgende. Mijn NAS en NA zijn verbonden met ADSL kabel. Binnen  de audio wereld is kwaliteit van kabel nogal belangrijk. Dus hoe zit het met de kwaliteit van die ADSL bekabeling. Misschien is dit iets voor een nieuw topic.
Sonneteer Campion Versterker. Alon L''il Rascal Luidsprekers. Marantz NA7004 media player. Synology NAS DE214se

polleke_cgc

ADSL kabel ? Ik vermoed dat je netwerkkabel (ethernet) bedoelt ? Want ADSL is een manier om internet-signalen via de telefoonlijn te verzenden (vandaag is dat gewoonlijk VDSL2, doch dit terzijde).

Voor de huidige gibabit-netwerken heb je minimum cat 5e nodig.

Muziek (zelfs een 192/24 HD) file zorgt niet voor een grote belasting van je netwerk.
Een file in Cd-kwaliteit is 1.4 Mb/s (een deftige MP3 0.256 Mb/s), zo'n 192/24 in flac formaat ook maar een goeie 5 Mb/s.

Een beetje Wifi haalt zonder problemen 10 keer meer. Als je via Wifi een verschil hoort ten opzichte van bedraad ethernet, dan moet je toch een behoorlijk zwak wifi-signaal hebben, en is het zaak om dat aan te pakken.

Normaal mag er helemaal geen klankkwaliteit zijn. Zolang je in het "digitaal" gebied blijft en alle nullen en eentjes doorkomen (en op het juiste moment...), dan is de klank ook hetzelfde. Of dat gebeurt langs een koperdraad of via de lucht heeft daar geen invloed op.

Zep

Iedere UTP kabel kan de bandbreedte van de muziek makkelijk aan, lager dan cat5 is volgens mij sowieso niet verkrijgbaar.  En zoals polleke_cgc al aangaf, het zijn alleen nullen en enen die door de kabel gaan, heeft geen invloed op klank-kwaliteit.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

waslanderjan

Bedankt voor jullie reacties. Dit is wel een nieuw inzicht voor mij. En ik bedoelde idd netwerkabel. Gaan de enen en nullen die vanuit de NAS binnenkomen in de ethernetpoort van de NA naar de ingebouwde DAC van de NA? Ik zal nog eens een keer een luistertest doen tussen NAS (kabel) en PC (wifi).
Sonneteer Campion Versterker. Alon L''il Rascal Luidsprekers. Marantz NA7004 media player. Synology NAS DE214se

xander32

Op het buurforum zijn er een aantal streaming enthousiasten van het eerste uur, die toch echt het tegendeel beweren; streamen middels wifi doet op geen enkel front onder voor het streamen via een kabel ... Zelf beschik ik over beide mogelijkheden en hoor ook geen verschil.

WimPeu

Bekabelt is vaak wat stabieler maar bij mij speelde het bij de SBT altijd goed via wifi dus heb er zelf geen slechte ervaring mee.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RHK

Ik stream zowel audio als video via wifi, merk qua geluid en beeldkwaliteit ook geen verschil met bekabeld. Inderdaad is bekabeld wel wat stabieler. Ik sluit bij de meningen hierin gegeven, aan.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Zep

Een mp3-tje zal minder moeite geven dan een hi-res audio bestand, afhankelijk van je router en internetverbinding uiteraard. Maar draadloos kan altijd zomaar ff "inkakken" door interferentie (bv met je buren) en moeten er wat enen en nullen opnieuw gecodeerd worden. Bij grotere bestanden is via de kabel altijd stabieler.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*