hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Wifi valt of staat met goede hardware (router) en instellingen. Ik heb hier continu 100% bereik op de SBT. Daarnaast zelfs op mijn Ipad een up- en download van zo'n 95 kb (100/100 abbo).

sjoek

Citaat van: WimPeu op februari 03, 2016, 20:41:14
Bekabelt is vaak wat stabieler maar bij mij speelde het bij de SBT altijd goed via wifi dus heb er zelf geen slechte ervaring mee.

:gp:
Hier ook geen verschil in wifi of kabel te horen. Als tip zou ik ook altijd geven sluit daar waar het makkelijk te doen is alles bekabeld aan zodat de wifi zo weinig mogelijk belast word.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

AkTeVox

#107
Citaat van: xander32 op februari 03, 2016, 21:38:58
Wifi valt of staat met goede hardware (router) en instellingen. Ik heb hier continu 100% bereik op de SBT. Daarnaast zelfs op mijn Ipad een up- en download van zo'n 95 kb (100/100 abbo).

Damn dat is traag. Hier 81Mb down & 10.40Mb up via wifi, via kabel een down van 200Mb.
Hier eveneens geen verschil te horen tussen Wifi & Cat 5.


Edit: nieuwe test.

xander32

 :-D

Ik ben 's morgens vroeg niet op mijn best; uiteraard 95 Mb  :yes:.



Citaat van: AkTeVox op februari 04, 2016, 18:42:49
Damn dat is traag. Hier 81Mb down & 10.40Mb up via wifi, via kabel een down van 200Mb.
Hier eveneens geen verschil te horen tussen Wifi & Cat 5.


Edit: nieuwe test.

AkTeVox

Citaat van: xander32 op februari 04, 2016, 19:41:31
:-D

Ik ben 's morgens vroeg niet op mijn best; uiteraard 95 Mb  :yes:.

Dacht het al.  :wink:

Barre72

Hier staat alles op een zelfbouw NAS (HP Microserver, CentOS 7, 4x WD RED 3TB in Raid 5, wordt gebruikt voor alles van audio, video, foto's en backups van de laptops), gigabit bekabeld netwerk, maar voor de laptops is ook alles via wifi toegangkelijk.
Streamen van audio doe ik via de NA7004 die aan een PM7004 hangt.  Luister dan vooral naar FLAC's op de NAS, stream via Qobuz of luister naar internetradio.
Voor op zolder ga ik streamen via een Raspberry PI met Volumio, DAC moet ik nog kiezen (HifiBerry op de RPI, of misschien een MF V90 DAC, ...).
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

renes59

Ik heb een bluetooth sitckje in de laptop en een bluetooth dingetje in de vv en dat gaat wonderwel goed. Totale kosten waren €35. Muziek opslaan op een schijf doe ik niet.
Ik gebruik Spotify om muziek te ontdekken, is het mooi koop ik het of leen een cd bij Muziekweb.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Mooie oplossing als het voor jou zo luisterplezier brengt  :yes:.

Citaat van: renes59 op februari 07, 2016, 10:57:22
Ik heb een bluetooth sitckje in de laptop en een bluetooth dingetje in de vv en dat gaat wonderwel goed. Totale kosten waren €35. Muziek opslaan op een schijf doe ik niet.
Ik gebruik Spotify om muziek te ontdekken, is het mooi koop ik het of leen een cd bij Muziekweb.

Cornelis1921

"Ik stream niet, ik draai." ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Citaat van: Cornelis1921 op februari 07, 2016, 13:45:12
"Ik stream niet, ik draai." ;-)
Dat komt mij bekend voor. Als ik ga luisteren draai ik een cd. Echt streamen doe ik ook niet, zonder cd speler zou ik erg ongelukkig zijn. Wat vroeger de radio voor mij was, nieuwe dingen ontdekken, is nu YT en Spotify.
Als ik luister bij anderen die streamen en dat vergelijk bij mij, klinkt het bij mij lang niet verkeerd, gewoon goed. Het begint met de opname en daarna kun je er niet zo heel veel meer aan doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

AkTeVox

Aan gezien de NA7004 de deur uit is moet ik voorlopig nog even geduld hebben vooraleer de nieuwe er is maar het zal er als volgt uitzien.

NAS Synology 4TB  >>
NAS WD Twonky 3TB   >>>>> NA11s1 -> PM11s3 -> Quadral  Vulkan VI                   
Tidal Laptop usb      >>         

Alle bestanden op de Synology zijn wav of flac.

Damn, wachten kan lang duren........ frusty frusty

xander32

... hopelijk blijkt het - het wachten waard  :-D.

AkTeVox


Vinyl_Fuchs

HEOS/ Tidal wireless via Marantz ND8006.  hello
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Mooie aanwinst. :yes:

Leuk om in dit topic terug te lezen hoe het de afgelopen 3-4 jaar ontwikkeld is qua streaming bij de posters.

Zelf gegaan van een opzet met een Synology DS-212+ icm met een Squeezebox Touch naar een HP Microserver met 6TB opslag, waarvan 1TB muziek, en een Auralic Aries Mini icm een Spotify abonnement.

Films gaan tegenwoordig meestal via Netflix, Videoland of aanbod van XS4ALL.
Daarnaast sporadisch een bluray/dvd via de UD-5005.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk