De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dex

Citaat van: Marantz 81 op mei 15, 2011, 22:45:14
ik heb nog erg zitten twijfelen om een HT set te bouwen ik vindt het allemaal wel mooi maar wil geen 5 speakers en zo,n HT versterker is verder mijn ding ook niet de technieken zijn wel erg mooi maar ik ben meer van het ouderwetse simpele en 2 kanalen  :-) kan wel goed overweg ermee maar heb nu af en toe al dat ik me irriteer aan de UD5005  violent1 het ding kan zoveel en als je op een verkeerd knopje drukt heb je de manual nodig  :gaap:  die heb ik ook nog niet gelezen  :schater: binnenkort maar eens doen want kan hem nu niet meer bedienen via de afstandbediening wat ik ook doe hij geeft alleen maar BD2 aan in het display even uitzoeken en gelijk kijken wat er allemaal mee mogelijk is ,ik ben meer van het schijfje erin en op play drukken :-D


Dit had ik geschreven kunnen hebben..... :-D

Marantz 81

#751
 byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 17, 2011, 17:27:26
Huiskamerset  byebye

ik vind die diffusers daar boven helemaal niet gek staan


als je er 3 chinese tekens op elk ding doet heet het kunst  :yes:


misschien een idee om MA RAN TZ in het chinees  er op te zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

(Laten) beschilderen is inderdaad een goed idee, vind ik.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Niber

Mooi hoor, 2 leuke setjes zo hoor!!

Over de diffusers, lekker zo laten. Ik vind dat zwarte erg mooi zo.
Maar je weet zelf natuurlijk het beste wat jijzelf mooi vindt en wat goed lijkt in de woonkamer.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Dex

Zo hé, dat staat gewoon heel mooi man die diffusors!
Niks aan doen hoor, het is precies goed zo.  :yes:
Enneuh mooie setup ook natuurlijk.

Marantz 81

thnx :-) de panelen blijven zoals ze zijn  :yes:

het gaat prima met de PM5004 de Dali,s aansturen ,gisteren avond muziek DVD gekeken ,muziek luisteren op deze set heb ik gisteren ook gedaan maar dan zit ik wel  nopompom zo op de bank ,maar daar is het ook niet voor puur voor dvd/film/radio en daarvoor voldoet het prima en klinkt best goed ook  :-)

daar is de Hifi set voor vanavond weer aangesloten en even geluisterd ( ruimte nog niet klaar ) tsja das wel even andere koek  pompom

Marantz 81

luisterkamer vandaag afgemaakt helaas is het een grote teleurstelling  nopompom hoe het klinkt in de ruimte  :no:

dan maar geen 2de set  shutup  alles gaat weer terug zoals het was in de woonkamer en Dali,s + PM5004 weer in de verkoop  :-o heb vanmiddag ook nog even weer de Dali,s aangesloten op de PM15S1 en SA7001KI ,maar de Dynaudio,s stelen nog steeds men hart  :-D

groeten Arjan  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2011, 20:42:21
luisterkamer vandaag afgemaakt helaas is het een grote teleurstelling  nopompom hoe het klinkt in de ruimte  :no:

dan maar geen 2de set  shutup  alles gaat weer terug zoals het was in de woonkamer en Dali,s + PM5004 weer in de verkoop  :-o heb vanmiddag ook nog even weer de Dali,s aangesloten op de PM15S1 en SA7001KI ,maar de Dynaudio,s stelen nog steeds men hart  :-D

groeten Arjan  byebye


Heerlijk verhaal you are my man (goed bedoelt hoor)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#759
zet alles rustig te koop op een paar sites en het hoeft niet voor een knikker en een appel en een ananas weg

hier alvast een mooie verkoop foto




en toch is het een mooi setje voor erbij  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik denk wel mee hoor of de schakelkast van Caridax kopen voor 100 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ik schakel met de afstandsbediening  :wink: :schater:


drees62

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2011, 20:42:21
luisterkamer vandaag afgemaakt helaas is het een grote teleurstelling  nopompom hoe het klinkt in de ruimte  :no:


Wat klinkt er niet dan? En kun je dat zo snel beoordelen?
Laat het anders mooi een tijdje staan en ga eens wat experimenteren met bijv. de opstelling (als dat kan).
Vertel eens wat over je luisterkamer, hoe groot is tie en wat is de afwerking.
Heb jezelf enig idee waar het aan kan liggen?

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2011, 22:16:53
ik schakel met de afstandsbediening  :wink: :schater:

is wel een optie voor uitbreiding van je speaker imperium :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

#764
in zijn geheel klinkt het gewoon een stuk minder als in men woonkamer ,details plaatsing ,laag is weg en rommelig

ruimte is 5 meter lang 3 meter breed in de lengte opgesteld,vloerbedekking voor de rest staat er bijna niks in ,aan 1 zijde geheel gordijnen in lengte ,andere zijde is van de 5 meter 3 meter muur en 2 meter een gordijn omdat het een L vormige ruimte is

ik weet wat men set kan weergeven  :wink: heb wel de tijd genomen om het rustig te beluisteren en div afstanden te proberen ,tussen speakers van zij en achterwand en luisterafstand