De set van Gerrald

Gestart door Gerrald, juni 17, 2016, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrald

Hallo,

Ik wilde me even voorstellen, ik ben Gerrald en woon in het mooie Zwolle.
Lang geleden ben ik ook lid geweest van dit leuke forum maar door mijn rond dwalen in hifi land ben ik van Marantz afgeraakt....  violent1

Naar het een en ander beluisterd/gekocht en verkocht te hebben ben ik bij het engelse merk Naim beland.
Hiervan was ik nu een jaar of twee tot drie heel erg blij bezitter:
Naim Nait 5i
Naim CD5i
Neat acoustics Motive 2 speakers



Super lekkere combinatie!
Tot dat...... ik eens gewoon om nieuwsgierig te zijn bij Johan en Martijn Ketelaar langs ben gegaan.
En ik het verhaal vertelde dat ik de ooit eens in mijn bezit hebben gehad speakers van JK acoustics niet kon vergeten of in ieder geval dat dat mijn hoofd beheerste. (had toen de Optima II, geef toe niet echt mooi om te zien maar dat ruimtelijke geluid....)

Mijn set toen (jaar of 6 geleden):
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Pro-ject RPM 9.0 met Denon DL304 element
Cambridge audio phono pre (welke weet ik niet meer)
JK Acoustics Optima II luidsprekers
Met een no-name luidsprekerkabel

In het 't Harde aangekomen was het advies van Johan Ketelaar: om een goed oordeel te vellen over je huidige set moet je hem eens meenemen en hier neerzetten.
Dus een week later met de set in de auto er heen, met als uitgangs punt: ik heb binnenkort 2500 euro te investeren waar moet ik beginnen, luidsprekers of versterker van een ander merk of upgraden in het merk Naim.

Nou tja, wat zal ik zeggen...... in mijn oren bleef er niet veel heel van mijn combinatie Naim en Neat (wetende dat dit heel erg persoonlijk is en heel veel mensen de speakers van JK niet als plezierig ervaren) het klonk goed, maar niet als JK.
Dit alles eerst op mijn Nait 5i beluisterd toen kwam ik er snel achter dat de 2500,- meteen in de JK Reference junior besteed moesten worden, tot dat Martijn (zoon van) tegen me zei.... als je nog iets beters/meer uit die speakers te halen wil ik je toch nog iets laten horen: de speakers aangesloten op een Marantz PM8005........ (niet eens op de JK integrated wat ook een optie was voor mij, maar het was een van de twee, maar Martijn adviseerde: de speakers eerst en dan de versterker)

Tja als er engelen bestaan dan waren ze op dat moment aan het urineren in mijn oren.
WTF hoe kan dit.... en terug refererend naar het begin van mijn verhaal.... nee het was niet een illusie... Marantz en JK is een gouden duo.

Dus:

Naim Nait 5i te koop gezet als ook de Neat's. (en ook de CD5i maar dat is wel echt een mega goede cd-speler dus twijfel geval of die gaat ;-)  )

Net een PM17 gekocht die aankomende week onderweg gaat naar ons huis. YESSS!!

Ook ben ik een Thorens TD166 met H.A.T. motor tuning kit en een Denon DL304 rijker!
Een Trigon Vanguart II als phono pre. (ben ik nog niet helemaal over uit)

En vrouwlief heeft de JK Reference junior goed gekeurd voor in het interieur als ze maar inspraak heeft in de kleur ;-) 20.000 x YESS dit is voor mij in mijn budget DE luidspreker die mij kippenvel bezorgd.

En me volledig aan het oriƫnteren voor streaming met een Bluesound node (als mogelijke vervanger voor de CD5i)
Na de Marantz in huis te hebben wil ik eerst de JK Reference junior's en dan ga ik verder onderzoeken.

Zodra er vorderingen zijn qua set zal ik ze met foto's posten!!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

sjoek

Mooi verhaal :yes: en er is natuurlijk niks zo mooi als marantz   :-P :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Mooi, ben benieuwd naar het totaalplaatje wat er straks uit komt rollen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pameijer

Welkom Gerrald! Leuk verhaal inderdaad, ik werd gelijk enthousiast over het merk Marantz, moet me daar ook maar eens in verdiepen  :wink:

En natuurlijk, geen verhaal vertelt zichzelf zo goed als fotootjes!

TTIWWP TTIWWP TTIWWP TTIWWP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

 Gerrald welcome back  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Welkom! En.......helemaal begrijpelijk dat Marantz (weer) deel uit maakt van jouw set! De Bluesound; prima producten. Ik ben benieuwd hoe je die gaat beleven....

Gerrald

Citaat van: pameijer op juni 18, 2016, 09:19:15
Welkom Gerrald! Leuk verhaal inderdaad, ik werd gelijk enthousiast over het merk Marantz, moet me daar ook maar eens in verdiepen  :wink:

En natuurlijk, geen verhaal vertelt zichzelf zo goed als fotootjes!

TTIWWP TTIWWP TTIWWP TTIWWP

Zou ik zeker eens gaan doen dat verdiepen in dat merk ;-)

Foto's komen er zeker, maar eerst nog even mijn huidige set kwijt raken ( bijna gelukt) en dan even shoppen voor nieuw spul ;-)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

xander32

Welkom, veel lees-en postplezier hier :yes:

Gerrald

Citaat van: xander32 op juni 19, 2016, 10:01:39
Welkom, veel lees-en postplezier hier :yes:

Dank je wel!
Gaat zeker goed komen, iemand nog interesse in een Naim Nait 5i-2 en CD5i? ;-)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Gerrald

Vandaag de PM17 opgehaald bij mijn ouders, daar was hij bezorgd door de vrienden van PostNL
Krijg meteen het gevoel weer terug... slaat nergens op, maar werd er gewoon ff blij van.

Meteen thuis naar boven (homecinema kamer) gerent en op de front speakers aangesloten (Kef Q3's) met de Naim CD5i als bron met JK acoustics type 2 interlinks er tussen!

Tja het zijn "maar"  Kef Q3's maar meteen hoorde ik het "Marantz" geluid weer!
Nu nog ff JK Reference Juniors halen en dan big time genieten!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Vinyl_Fuchs

#10
Veel luisterplezier, mede-autist :lol: Nice denon 304 mc.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Gerrald

#11
Hier een paar plaatjes voor hoe het nu is...

en ja ik weet dat de versterker uit het kastje is gegroeid.... wordt aan gewerkt ;-)

|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

xander32

Ik heb altijd een zwak gehad voor die 17 serie, mooi man  :yes:.

Citaat van: Gerrald op juli 05, 2016, 09:53:47
Hier een paar plaatjes voor hoe het nu is...

en ja ik weet dat de versterker uit het kastje is gegroeid.... wordt aan gewerkt ;-)

sjoek

Mooie plaatjes... en een pm 17 blijft een prachtig apparaat hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gerrald

Citaat van: xander32 op juli 05, 2016, 19:16:50
Ik heb altijd een zwak gehad voor die 17 serie, mooi man  :yes:.

En dit heb ik dus ook... geen idee hoe het komt ;-)
Vind het wel bijzonder hoe twee apparaten met het zelfde wattage (ongeveer dan) de PM17 en de Naim Nait 5i-2 zo verschillen van gewicht..... je tilt je bij wijze van een breuk aan de pm-17, terwijl de Nait 5i-2 iets van 6 kg weegt.....  frusty
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|