mini-M&G: maandag 6 aug

Gestart door Zoldar, augustus 03, 2012, 19:18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Zoldar
Arjan
......?

buizen stereo
transistor surround
pilsje
muziek!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#1
Citaat van: Zoldar op augustus 03, 2012, 19:18:53
Zoldar
Arjan
......?

buizen stereo
transistor surround
pilsje
muziek!
Cor!
En sneller dan verwacht... Ik neem o.a. Blackfield en van Porcupine Tree 'Warszawa' en 'Deadwing' mee. Heb jij 'in absentia', zoniet neem ik die ook mee. En daarnaast wat van Steve Hackett's latere werk, ook leuk.
Groetjes, Cor.

P.S. Zoldar, PM nog eens beste route O.V.. Voor mij graag Cola Light, maakt niet uit welke. Hou ook van koffie en thee. Zelfs water is O.K.
Thx, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Marantz81
Cor
Janver (50%)
Zoldar

tot vanavond  byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


Janver

Tot zo!

Ik moet nog eten, ik ben heel misschien ietsjes later.
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

#5
 hello pompom hello pompom hello pompom hello pompom hello pompom pompom hello pompom hello pompom hello

Gisterenavond was het dan zover: de eerste ontmoeting met Zoldar. Marantz81 en Janver kende in al van eerdere M&G's.
In februari hadden wij al eerder met elkaar afgesproken ten zijner huize maar dat is niet doorgegegaan omdat ik het onprettig vind om bij duisternis je weg te moeten zoeken in zo'n moderwetse nieuwbouwwijk.

De ontvangst was allerhartelijkst en met een mok lekkere Senseo koffie bekeken wij de door mij medegebrachte CD's: Porcupine Tree (4×), Blackfield (I & II) en Steve Hackett (4×), terwijl Tori Amos' 'Little Earthquakes' op de achtergrond werd gestreamd: klonk zeer overtuigend zo op het eerste gehoor.
Kort daarna kwam ook Marantz81 binnen en een 20 minuten later ook Janver. Inmiddels lag dochter Senna, 6 weken oud en een wolk van een baby, nog steeds heerlijk te slapen.
Daarna barste het (stereo) buizen'geweld' los; Alice in Chains trapte af vanaf vinyl. Wat een prachtige 'lively details', alleen het laag is een beetje 'muddy' bij buizen (2× 50 Watt's Graaf). Toch hield de amp zich prima, ook bij hoger vermogen. De Triangles blinken uit door een zeer open midden/hoog dat niet ieders 'cup of tea' zal zijn. Doch met het laagfundament van de sub blijft een indrukwekkend sound-gebeuren. Ook 'Love Over Gold' van The Dire Straits over deze combinatie met de Arezzo en Ortofon M-Black mogen genieten. Ook Dianne Krall (SA-CD) en Saskia Bruin-Bottomley (CD) kwamen voorbij, al liet het loopwerk van de marantz spinner [DV9500] ons regelmatig in de steek.
Na o.a. Toto (van Greatest Hits '77-'02, 'Spanish Steps') een aantal 'live'-fragmenten van de soundtrack van Pink Floyd's 'A Delicate Sound of Thunder'.
Toen was het de beurt aan 5:1 (transistor)Onkyo: Porcupine Tree's Fear of a Blank Planet (DVD-A). Persoonlijk heb ik weinig kunnen waarnemen van dat H.T.-geweld, mijn luisterpositie was, op eigen verzoek, misschien niet optimaal genoeg. Maar i.i.g. het duidelijke verschil tussen 'buizen' en 'solid state' was gemaakt. Waar de Graaf een heel vloeiend en homogeen geluidsbeeld neerzet laat de Onkyo en wat gruiziger maar wel geariculeerdere sound horen: ook hier geldt echter ook, smaken veschillen.
Na nog een aantal fragmenten van 'in absentia' (P.T.) en wederom ADSOT gehoord te hebben kroop de tijd richting naar het onvermijdelijk afscheid toe.
Dank aan Zoldar voor de eerste klas gastvrijheid (moest af en toe tussendoor ook nog baby Senna verzorgen. Marantz81, leuk je weer een ontmoet te hebben: en die premium gear gaat er echt wel weer komen!
Janver, jij ook bedankt, zeker ook voor de lift naar Den Haag Centraal.
Kortom, het was een maximum geslaagde mini M&G.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#6
 stupid
P.S. Eenmaal thuis besef ik dat ook mijn set buitengewoon prettig presteerd t.o.v. de veel 'duurdere' die ik heb mogen proeven tijdens de vier M&G's tot nu toe. Vooral de Harbeths blijken een uitstekende investering te zijn (die discussie over vermogen vs. stroom i.c.m. "moeilijke" luidsprekers gaat een beetje aan mij voorbij - PM7200 & 83dB Harbeth gaat uitstekend) hoewel de hele keten moet kloppen en zo sterk is als de zwakste schakel.*
Hetzelfde geldt ook voor de (re)masteringen, de nieuwe(re) (24/96) zijn niet altijd beter dan de oude(re) (16/44.1).

* Hoewel ik behoorlijk verwend ben geworden door het "laag" dat ik bij Zoldar heb waargenomen... :-D




* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Was zo te lezen weer een geslaagde dag. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 07, 2012, 15:08:14
stupid
P.S. Eenmaal thuis besef ik dat ook mijn set buitengewoon prettig presteerd t.o.v. de veel 'duurdere' die ik heb mogen proeven tijdens de drie M&G's tot nu toe. Vooral de Harbeths blijken een uitstekende investering te zijn (die discussie over vermogen vs. stroom i.c.m. "moeilijke" luidsprekers gaat een beetje aan mij voorbij - PM7200 & 83dB Harbeth gaat uitstekend) hoewel de hele keten moet kloppen en zo sterk is als de zwakste schakel.*
Hetzelfde geldt ook voor de (re)masteringen, de nieuwe(re) (24/96) zijn niet altijd beter dan de oude(re) (16/44.1).

* Hoewel ik behoorlijk verwend ben geworden door het "laag" dat ik bij Zoldar heb waargenomen... :-D

stupid

Hoi Cor,

De Harbeths, staan als een meer dan uitstekende speaker bekend.
Het is /was de evenknie van de Rogers ls3/5a

Groet Whsiper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

leuk om wat gezichten bij de namen te herkennen. Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen naar ons af te reizen.

Janver dank voor de boodschappen  :mrgreen: En cor had een pareltje bij zich van porcupine tree (in absentia die ik nu dus moet hebben).

jammer dat het loopwerk van de Marantz niet lekker meer is. Ik leen van arjan een DVD cleaner en als dat niet werkt gaatie naar de reparateur.

De onkyo stond trouwens niet de center speaker aan te sturen (vergeten kanaal aan te zetten in menu)  frusty
We hebben er in korte tijd redelijk wat muziek aangehad, van zacht tot behoorlijk hard. Ik zat zelf buiten de hot seat en merkte wel dat de comfort zone van de graaf/triangles niet bij 94db licht. Zo tot een 85db max blijft het nog intact en dat is ook het niveau wat ik zelf draai doorgaans. 

tijdens de vele discussie blijkt wel hoe verschillend iedereen muziek ervaart en waar de een wel en niet op focused.   Sommige draaien +100 db terwijl anderen het bij 80 db wel welletjes vinden.
Ik denk dat iedereen om zijn eigen smaak zijn systeem bouwt. SPL's, hoog, bass, detail, warmte en natuurlijk de dominte muziekgenre.

cheers!  byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Klinkt als een geslaagde dag!!  :yes:

Lees ook graag de ervaringen van de andere twee mannen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Citaat van: Niber op augustus 07, 2012, 23:24:21
Klinkt als een geslaagde dag!!  :yes:

Lees ook graag de ervaringen van de andere twee mannen.

:yes:

Mooi zo' n meeting, zou ik ook weer eens naar toe moeten. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Janver

Het bezoekje was zeer geslaagd. Nu nog even een kort verslag!

Zoldar heeft toch een hele mooie set staan en we hebben lekker kunnen genieten van muziek. Porcupine Tree kon mij niet de gehele tijd boeien, zeker niet de momenten waarop de muziek meer hard rock was dan alleen symfonische rock.

Jammer dat de Marantz niet helemaal meewerkte, anders hadden we nog meer muziek kunnen luisteren. Gelukkig deed de platenspeler het wel fantastisch, zeker met Alice in Chains, MTV Unplugged!

Het verschil tussen de Graaf en de Onkyo was heel groot. De Graaf geeft een erg warm geluid, iets minder gedetailleerd dan de Onkyo. De Onkyo kon het misschien niet helemaal bolwerken. De muziek kwam dan ook regelmatig op 85-90 dB met uischieters naar boven.

Het was in ieder geval leuk om de gezichten te zien van Zoldar en Marantz81. De gezichten achter de letters en woorden van het forum!
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

heb jij verschil gehoord? dat kan helemaal niet!  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden