Me(e)ting bij SB.

Gestart door SB_Marantz, september 20, 2013, 13:25:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

#90
Hallo Forummers,

Ook ik was aanwezig op deze dag en ga daar niet al teveel over zeggen want dat is in de voorgaande reacties al gedaan.
Wat voor mij interessant was de Tripath versterker en de meting van mijn zelfbouw eindversterker welke toch een tik heeft overgehouden van een bliksem inslag.

Nou mijn Tripath klinkt bij mij thuis geweldig (en daar draait het toch om) maar meet bij Wilfred niet de juiste waardes. Meten is weten, maar horen is scoren.

Dan mijn zelfbouw eindeversterker, deze heeft een brom over de luidsprekers en dat liet de scoop ook duidelijk zien.

Dan wil ik nog wel even aanhalen de juweeltjes welke ik heb gezien, natuurlijk de set van Wilfred zelf maar ook de eindversterkers van Xavier en de PM 11 van John. Mooi spul.

Maar vooral niet te vergeten die geweldige "oude" met alle respect buizen eind-versterker van Wilfred, wat een plaatje, niet alleen om te zien maar zeker om te horen.

Ik heb nog wat foto's geschoten van deze dag.

De test opstelling met de NAD in de testbank welke er met hele goede cijfers weer uit kwam. Op de hoek van de tafel zie je nog de achterzijde van mijn zelfbouw eindversterker.


De (zoals al in een eerdere reactie aangegeven) test opstelling van de Model 1060 en de PM-11 en inderdaad, het leeftijd en prijsverschil is in prestatie te verwaarlozen.


Hier nogmaals met op de achtergrond die lekkerbekken van Wilfred, hhhhmmmmmmm.


De giga Klipsch welke overtuigend presteert, zeker op hoog geluidsniveau.


En dan hier de vleselijke bezetting van deze dag, ik achter de camera, recht bij de set Wilfred, dan met de klok mee Xavier, Eip en John.


Wilfred en Bianca, ook namens mij bedankt voor de uitnodiging en de gastvrijheid.

Groeten,

Marcel
 

Eip

Citaat van: xander32 op oktober 13, 2013, 17:34:37
:yes:


... alleen ben ik nog niet overtuigd betreft versterking en kabels, mijn oren vertellen mij steevast iets anders ... Jammer dat ik gisteren onverwachts heb moeten afhaken!

Helaas voor jouw, maar alle interlinks en luidsprekerekabels klinken hetzelfde. En sprookjes bestaan niet, en voor de rest is alles emotie.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

xander32

Citaat van: Eip op oktober 13, 2013, 17:59:02
Helaas voor jouw, maar alle interlinks en luidsprekerekabels klinken hetzelfde. En sprookjes bestaan niet, en voor de rest is alles emotie.
... ik heb andere ervaringen. Jij hebt echter ook recht op jouw eigen gelijk, een discussie is verder niet zinvol inzake ervaringen.

SMarcel

Citaat van: Eip op oktober 13, 2013, 17:59:02
Helaas voor jouw, maar alle interlinks en luidsprekerekabels klinken hetzelfde. En sprookjes bestaan niet, en voor de rest is alles emotie.

Hallo Eip,

Even een tip voor jou, ga nooit een discussie op welk audioforum dan ook over de zin/onzin over de juiste kabel en hoe of deze wel of niet zal klinken want dat gaat niets worden.

Je kunt jouw eigen ervaring delen maar nooit opdringen aan anderen.

Ik heb mij bewust niet gemengd in het verhaal bij Wilfred over dit onderwerp omdat ik hier mijn eigen mening/ervaring in heb.

Hetzelfde is de vraag om advies in welke luidspreker het beste klinkt op een bepaalde installatie. Dat is echt kansloos om daar een topic over te beginnen.

Groeten,

Marcel

Rob46

Prima Meet & Greet geweest als ik de verslagen zo lees!  :yes:

En....er zijn vast nog wel andere (audiofiele) onderwerpen waar eventueel een leuke discussie over gevoerd kan worden?

xander32

Het punt is dat je over iemand z`n ervaren niet kan stellen dat deze onjuist is want het betreft zijn/haar waarheid. Je kan wel proberen de ander op andere gedachte te brengen m.b.v. feitelijkheden. Maar aangaande geluid in het algemeen en tweaks zoals kabels blijft dat complex.

Zo heeft tot op heden nog niemand mij d.m.v. feitelijkheden kunnen overtuigen van het ontbreken van verschillen tussen kabels. Domweg omdat er geen overtuigende bewijzen zijn geweest die mij hebben kunnen overtuigen. Anderzijds kan ik ook niet het tegendeel bewijzen ...

Echter sta ik zeer zeker wel voor open voor het "tegendeel", ben en blijf ik nieuwsgierig en bereid om mijn eigen zienswijze bij te stellen. Maar een welles-nietes discussie is niet aan mij besteed.

Rob46

#96
Heb je dan feiten nodig om je te kunnen overtuigen van iets, wat je eigenlijk zelf uiteindelijk bepaald met jouw eigen gehoor? En dat is een feit: we hebben ons 'eigen' gehoor, smaakjes, beleving, ervaring, referentiekader(s), voorkeur(en) en emoties............

Effe terug lezen. Begrijp ik het zelf nog?  8-) violent1 :schater:

xander32

Citaat van: Rob46 op oktober 13, 2013, 20:39:01
Heb je dan feiten nodig om je te kunnen overtuigen van iets, wat je eigenlijk zelf uiteindelijk bepaald met jouw eigen gehoor? En dat is een feit: we hebben ons 'eigen' gehoor, smaakjes, beleving, ervaring, referentiekader(s), voorkeur(en) en emoties............

Effe terug lezen. Begrijp ik het zelf nog?  8-) violent1 :schater:
Ik begrijp wat je schrijft, en ja, ik ben idd. deels te overtuigen met feiten. Maar tot op heden is het iig. feitelijk dat er nog niemand mij met feiten heeft kunnen overtuigen dat mijn eigen oren mij feitelijk bedonderen :-P.

jrm

Was een hele leuke M&G zo te lezen en daar gaat het om.

Discussies over het wel of niet horen van verschillen zullen we altijd houden, maar dat er nog steeds een miljoen ligt te wachten voor de eerste de beste persoon die het echt kan aantonen geeft wel te denken.

De gebruikte versterkers zijn stuk voor stuk een plaatje om te zien, maar dus ook op te beluisteren.

Bedankt voor jullie verslagen mannen!

mountainbiker

Citaat van: Eip op oktober 13, 2013, 17:59:02
Helaas voor jouw, maar alle interlinks en luidsprekerekabels klinken hetzelfde. En sprookjes bestaan niet, en voor de rest is alles emotie.
En marketing!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

thanatos

Citaat van: mountainbiker op oktober 14, 2013, 01:12:16
En marketing!!!

Bijna alle claims zijn marketing. Als je weet met welke grote toleranties een versterker werkt. Afwijkingen in condensators die in in tientallen % lopen idem voor de meerdere componenten. Waarom zou een versterker zich dan een belasting van een 1/100 Ohm op 80cm interlink ook maar wat aantrekken.

Nu vind ik wel daar ik niks 100% kan uitsluiten ik een ander daar ook niet op kan wijzen. Zelf geef ik het altijd maar zo aan. Het zijn nuance verschillen die verwaarloosbaar zijn in mijn ogen. Een luidspreker 10cm naar voren of naar achter plaatsen kan veel grotere en simpel meetbare veranderingen geven. verandering door een andere interlink (zonder correctie netwerken) is nog nooit iemand gelukt daar een objectieve meting op te geven.

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op oktober 13, 2013, 20:18:43
Hallo Eip,

Even een tip voor jou, ga nooit een discussie op welk audioforum dan ook over de zin/onzin over de juiste kabel en hoe of deze wel of niet zal klinken want dat gaat niets worden.

Je kunt jouw eigen ervaring delen maar nooit opdringen aan anderen.

Ik heb mij bewust niet gemengd in het verhaal bij Wilfred over dit onderwerp omdat ik hier mijn eigen mening/ervaring in heb.

Hetzelfde is de vraag om advies in welke luidspreker het beste klinkt op een bepaalde installatie. Dat is echt kansloos om daar een topic over te beginnen.

Groeten,

Marcel
HB HB HB byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AndreC

Leuk om te lezen dat het een groot succes geweest is, jammer dat ik te laat was met aanmelden.
Was er graag bij geweest, maar goed er zal zeker weer een volgende keer komen.

Ook leuk om te lezen dat de aanwezigen aangaven dat er geen verschillen te horen waren omtrent interlinks en luidsprekerkabels en versterkers die wat ouder waren, iets wat ik natuurlijk zelf al heb mogen ervaren bij Wilfred.
Ik had destijds al de spoedcursus mogen genieten van Wilfred, nee niet alleen woorden maar ook de gemeten waardes van de uitleggen.

De Klipsch van Wilfred zijn inderdaad qua klank overweldigend, zou ze zo hebben willen meenemen destijds, maar je neemt ze niet zomaar onder de jas mee hahahahah, maar te zwijgen over de waakhond die bij de deur zit.
Ik moet verder aangeven dat ik destijds mijn Dali Zensor 7 had meegenomen, en in de ruimte van wilfred vond ik deze net iets anders klinken dan in mijn eigen ruimte hier, persoonlijk vind ik ze hier beter tot zijn recht komen dan in de ruimte van Wilfred.
Zo zie je maar dat ruimte en akoestiek wel degelijk verschil kunnen uitmaken als het over de klankweergave gaat, maar dat was bij iedereen al wel bekent.
Verder is dit natuurlijk ook een kwestie van smaak, de een vindt dit weer net wat lekkere klinken dan bij een andere ruimtelijke opstelling.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

jrdejong

Citaat van: xander32 op oktober 13, 2013, 21:24:17
Ik begrijp wat je schrijft, en ja, ik ben idd. deels te overtuigen met feiten. Maar tot op heden is het iig. feitelijk dat er nog niemand mij met feiten heeft kunnen overtuigen dat mijn eigen oren mij feitelijk bedonderen :-P.
Hier http://www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/audio/skincoax/page6.html wordt het fysische principe van een coaxiale interconnect besproken. Kijk met name naar de frequentie-afhankelijke eigenschappen.

Ik denk zelf dat mijn ogen en oren goed in staat zijn me te bedriegen. Het probleem is mijn hersenen. Die krijgen bakken aan info continu gevoed en filteren dat hevig. Van wat er overblijft wordt een interpretatie gemaakt en die deugt dikwijls niet. Vooral een tijdje later, want mijn hersenen slaan slechts een paar kleine queues op van wat er is gebeurd en reconstrueren dat tot een herinnering. Vooral mijn geheugen van wat ik heb gehoord is bijzonder triest. Maar ook visueel laat ik me continu bedonderen. Tekeningen van Escher, goocheltruuks en plaatjes die lijken te bewegen als je er naar kijkt. Als ik geen verstand zou hebben van hoe plaatjes worden gerepresenteerd op papier zou ik waarschijnlijk hardnekkig volhouden dat ik het plaatje zie bewegen. Ik zie het toch?! Maar gelukkig ben ik op dat terrein in ieder geval uit de brand geholpen.

Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

JohnWx

En ook al hoor ik geen/heel weinig verschil toch liever een kabel met een merkje erop  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.