Universele speler of toch maar verschillende brontoestellen.

Gestart door Activa, oktober 31, 2012, 23:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Marco op november 04, 2012, 04:19:29
Nou Cor ... een dedicated cd speler zal ongetwijfeld sneller laden dan een multi speler ,maar ach ....wat is een seconde meer of minder waard .

Als je dan toch premium beeld en geluid en bijbehorende gemakken wil dan ontkom je niet aan de modernste technieken .
Helemaal mee eens Marco. De responstijd van de SA8003 is ook langzamer dan de oudere SA8400 en ik ervaar dat als storend. En voor het in huis hebben van nieuwere techniek(en) valt inderdaad ook wat te zeggen. Daarom deel ik jouw mening want mijn ervaringen bepaalt niet objectief.
Dus... de volgende speler is hoogstwaarschijnlijk een multispeler en als het even kan dus een marantz. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: thepioneer op november 01, 2012, 12:24:04
Zelf speel in het liefst met aparte spelers. Mijn ervaring is dat zodra er video gespeeld kan worden in een apparaat dat het stereo aanzienlijk minder is als bij een losse stereo bron.

Maar goed dat is slechts mijn mening en jou speler kan ik niet dus misschien doet die het allemaal voortreffelijk.

Jij hebt helemaal geen spelers meer..... clown1  Ik ook niet echt...een PS3 maar die staat er meer voor de kinderen. Plaatjes draaien (of het nou CD is of BD,DVD en noem maar op) is langzamerhand totaal gebeurd hier in huize Peu. Soms heb ik weer zo'n opwelling dat ik weer een player wil maar in de praktijk staat ie altijd stof te happen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Citaat van: Marco op november 04, 2012, 04:19:29
Nou Cor ... een dedicated cd speler zal ongetwijfeld sneller laden dan een multi speler ,maar ach ....wat is een seconde meer of minder waard .

Als je dan toch premium beeld en geluid en bijbehorende gemakken wil dan ontkom je niet aan de modernste technieken .

En weet je wat het is ,de CD speler en DVD speler is inmiddels zo achterhaald dat je enkel tegen beperkingen aanloopt als je verwachtingen steeds hoger komen te liggen ,maar wie weet wat de toekomst gaat brengen .
Mee eens, maar het duurt nog wel wat jaren voor "streaming" het wint qua gebruik.
Dat gezegd hebbende, mijn universele speler (UD9004) is ook bepaald geen snelheidsduivel :-(
CD laden kost makkelijk 8 seconden maar wat is een seconde, he?
De andere "foutjes" die jij beschijft heeft-ie niet. Ik zou Marantz eens mailen, lijkt me dat je een firmware update nodig hebt.
Kan jou versterker Pure Direct? Dan krijgt de speler niets terug, zou dus probleem
Oos moeten zijn.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Enne, de WAF dreef me naar een universele speler, en ben er 100% tevreden mee :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

We gaan even tellen:

lade open cd erin laden terug lopen naar de luisterplek zitten en je kan op play drukken, 8 sec. verstreken

vind die ophef over dat laden zulk onzin we hebben het over 8 sec. ipv 2 3 4 ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Sinds ik mijn PM15S2-LE heb zou ik heel graag de bijpassende SA15S2-LE willen hebben.
Echter zou dat puur voor de looks zijn want ik speel nooit meer een cd, stream alles. Raar is dat eigenlijk toch  violent1  8-)

Heb als alleseter een Oppo 83. Tja, en die speelt nu alleen nog maar de kinder dvd's  :-o
Beeld wordt gestreamed door een (oude) Popcorn.

Zit er dus aan te denken om de relatief dure Oppo te verkopen en er een simpelere alleseter neer te zetten.
Al heb ik ook nog een PS3, die kan ook alles.
Enigste voordeel van de Oppo is dat ie 5.1 analoog uit heeft zodat ik het HD-audio gebeuren analoog naar m'n oude SR kan leiden. Maar da's dat ook eigenlijk het enigste voordeel.

Kortom: ik stream alles en kan best toe met een simpele alleseter (PS3)  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

#21
Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 10:05:37
We gaan even tellen:

lade open cd erin laden terug lopen naar de luisterplek zitten en je kan op play drukken, 8 sec. verstreken

vind die ophef over dat laden zulk onzin we hebben het over 8 sec. ipv 2 3 4 ?
Ik heb vanwege, de door jou geschetste situatie, liever een wat langzamere dan een 'direct responding' speler. Want met de AB kun je maar 1 CD-speler bedienen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: QuattroNL op november 04, 2012, 10:45:35
Sinds ik mijn PM15S2-LE heb zou ik heel graag de bijpassende SA15S2-LE willen hebben.
Echter zou dat puur voor de looks zijn want ik speel nooit meer een cd, stream alles. Raar is dat eigenlijk toch  violent1  8-)

Heb als alleseter een Oppo 83. Tja, en die speelt nu alleen nog maar de kinder dvd's  :-o
Beeld wordt gestreamed door een (oude) Popcorn.

Zit er dus aan te denken om de relatief dure Oppo te verkopen en er een simpelere alleseter neer te zetten.
Al heb ik ook nog een PS3, die kan ook alles.
Enigste voordeel van de Oppo is dat ie 5.1 analoog uit heeft zodat ik het HD-audio gebeuren analoog naar m'n oude SR kan leiden. Maar da's dat ook eigenlijk het enigste voordeel.

Kortom: ik stream alles en kan best toe met een simpele alleseter (PS3)  :-D
Streamen wordt ook en vanzelf old skool... ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op november 04, 2012, 10:46:36
Ik heb vanwege, de door jou geschetste situatie, liever een wat langzamere dan een 'direct responding' speler. Want met de AB kun je maar 1 CD-speler bedienen.

tis al laat maar  :? snap hem niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rexp

Ik heb aparte spelers zodat ik ze los van elkaar kan upgraden, beeld en geluid apart. Dat was het idee toen ik ze kocht.

In de praktijk heb ik nu 3 spelers staan, want de blu-ray/dvd-speler bleek niet regiovrij gemaakt te kunnen worden. Dus de oude regiovrije dvd is blijven staan. Die beide spelers worden nog erg veel gebruikt, wij kopen veel series op dvd. Downloaden zie ik mezelf niet zo gauw doen. Ik woon op 5 - 10 minuten van de Saturn en de Mediamarkt, dus daar loop ik wekelijks binnen.

Maar om eerlijk te zijn speel ik 90% van mijn muziek via de iPod. Dus voor muziek heb ik de stap naar streamen bijna gemaakt.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 11:56:43
tis al laat maar  :? snap hem niet
Je hebt gelijk John, er staat niet wat er moet staan... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op november 04, 2012, 12:03:10
Je hebt gelijk John, er staat niet wat er moet staan... :-D

maakt niet uit ik lach al dat is het al waard  :wink: :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 12:05:54
maakt niet uit ik lach al dat is het al waard  :wink: :-D
Ik heb het ook nog even nagelezen: :schater: gevolgd door hoestbui! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op november 04, 2012, 12:14:35
Ik heb het ook nog even nagelezen: :schater: gevolgd door hoestbui! :-D

moet weer  :schater:  thx Cor

misverstanden en grappen over pl.s ven po.p doen het altijd goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: WimPeu op november 04, 2012, 08:37:33
Jij hebt helemaal geen spelers meer..... clown1  Ik ook niet echt...een PS3 maar die staat er meer voor de kinderen. Plaatjes draaien (of het nou CD is of BD,DVD en noem maar op) is langzamerhand totaal gebeurd hier in huize Peu. Soms heb ik weer zo'n opwelling dat ik weer een player wil maar in de praktijk staat ie altijd stof te happen.

Heb je het Meridian (schrijf je dat zo?) spul alweer verkocht dan?  :?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2