Universele speler of toch maar verschillende brontoestellen.

Gestart door Activa, oktober 31, 2012, 23:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Activa

Zelf heb ik gekozen voor een UD 7007 en tot nu toe absoluut geen spijt want zowel beeld (echt top!) als geluid zijn dik in orde. Toch zijn er naast de voordelen zoals plaatsbesparend hier en daar ook wel enige nadeeltjes te vinden aan zo'n universele speler.
Het laden van een cd gaat sowieso wat langzamer, BR's zijn daartegen best snel speelklaar.
Als een cd dan ingelezen is heb je geen rechtstreekse toegang tot de nummers dus zeggen start op nr. 9  :no:. Je moet eerst play drukken zodat hij op nr. 1 start en pas dan kan je naar het gewenste nummer gaan.
Ook beetje bizar is het fenomeen dat als ik mijn Sony Tv inschakel terwijl er een cd aan het spelen is hij even het geluid een fractie van een seconde onderbreekt en als je dat doet terwijl er een SACD speelt geraakt hij helemaal van slag en begint terug op nr. 1. Eerst dacht ik dat het met de Hdmi controles te maken had maar die heb ik allemaal op uit staan zowel in de UD als in de Sony, en de laatste sofware is ingelezen.
Mocht iemand hier raad over weten dan hoor ik het graag.
Misschien zijn het wat kleine eigenaardigheidjes die je er bij een universele speler maar moet bijnemen  :?.
Maar wat geniet jullie voorkeur een losse cd-speler en aparte B.R. en waarom? of zouden jullie deze randfenomeentjes van een universel speler met de mantel der liefde bedekken en toch ook voor een alles in één opteren. 


TurboMarco

Mijn voorkeur gaat naar een BD speler ,klankmatig hoor ik geen enkel verschil met mijn cd/dvd spelers dus om dan meerdere apparaten in het meubel te gaan zetten vind ik zonde .
Beeld op BD is natuurlijk om te  :kwijl: ....vooral in 3D  :mrgreen:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 01, 2012, 00:34:52
Mijn voorkeur gaat naar een BD speler ,klankmatig hoor ik geen enkel verschil met mijn cd/dvd spelers dus om dan meerdere apparaten in het meubel te gaan zetten vind ik zonde .
Beeld op BD is natuurlijk om te  :kwijl: ....vooral in 3D  :mrgreen:

Geen Onkyo dan  8-) :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Activa

#3
Citaat van: Marco op november 01, 2012, 00:34:52
Mijn voorkeur gaat naar een BD speler ,klankmatig hoor ik geen enkel verschil met mijn cd/dvd spelers dus om dan meerdere apparaten in het meubel te gaan zetten vind ik zonde .
Beeld op BD is natuurlijk om te  :kwijl: ....vooral in 3D  :mrgreen:

Wel ik heb het ook niet op zo'n berg toestellen en denk er dus ook zo over, lekker minimalistisch  :wink:.
En inderdaad het 3D beeld is verbluffend mooi  :-D, zeker bij het betere werk (Avatar, Hugo ......).

JohnWx

Citaat van: Activa op november 01, 2012, 10:32:44
Wel ik heb het ook niet op zo'n berg toestellen en dank er dus ook zo over, lekker minimalistisch  :wink:.
En inderdaad het 3D beeld is verbluffend mooi  :-D, zeker bij het betere werk (Avatar, Hugo ......).

Maar ja als je ergens voor "wenig" weer een mooie stand alone ziet staan word vaak het verhaal weer anders  :|

Liefst heb ik persoonlijk een all in one van Arcam of Musical Fidelity of Linn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx



nog steeds een zwak hart voor Onkyo paar jaar geleden met een DVP 808 of zoiets cd/dvd/sacd/hdmi/thx logootje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

De doorslag om de 809 te nemen was een dubbele HDMI out en de makkelijke bediening + dat het een vrij stille speler is .

Ik had eerder in het rack staan een cd,dvd,bd,dvd-a speler en dat aantal is terug gebracht naar 1 alleskunner  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ik speel nu met 2 spelers. Een panasonic die blu ray 3D doet en een Marantz DV-9400 die SACD/DVD-audio 5.1 analoog naar de onkyo doet.

Ga volgende week wat experimenteren met een cambridge audio die DVD-audio en SACD over HDMI naar de onky brengt. Het zou zo maar kunnen dat ik dan de Marantz niet meer nodig heb want de DAC in de onkyo is echt heel ok.

Wil ik dat allemaal in 1 speler (sacd/dvd-audio/3D blu ray over hdmi) kom je toch weer op een Marantz ud uit  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thepioneer

Zelf speel in het liefst met aparte spelers. Mijn ervaring is dat zodra er video gespeeld kan worden in een apparaat dat het stereo aanzienlijk minder is als bij een losse stereo bron.

Maar goed dat is slechts mijn mening en jou speler kan ik niet dus misschien doet die het allemaal voortreffelijk.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WilliamB

Citaat van: thepioneer op november 01, 2012, 12:24:04
Zelf speel in het liefst met aparte spelers. Mijn ervaring is dat zodra er video gespeeld kan worden in een apparaat dat het stereo aanzienlijk minder is als bij een losse stereo bron.

Maar goed dat is slechts mijn mening en jou speler kan ik niet dus misschien doet die het allemaal voortreffelijk.
Ik deel mijn mening met thepioneer,
Ik heb zelf een Marantz UD7005 en heb net een CD speler gekocht de Marantz SA15s1. Deze staan in het zelfde rek.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 :mrgreen: Het lijkt erop dat een ieder zo zijn voorkeuren heeft.
Het liefst speel ik ook met aparte spelers omdat mijn ervaring, totnutoe, is dat dedicated spelers hun werk beter doen. Maar een alleskunner die een evenknie is van alle aparte spelers die qua geluidskwaliteit net zo goed is en qua prijs voordeliger, dan zou ik daar voor gaan. Liever nog, want dan kan ik ook DVD-A in een goede, beter dan nu, kwaliteit beluisteren.
Wie weet wat de toekomst gaat brengen. Als het even kan wordt het wel een marantz.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

#14
Nou Cor ... een dedicated cd speler zal ongetwijfeld sneller laden dan een multi speler ,maar ach ....wat is een seconde meer of minder waard .

Als je dan toch premium beeld en geluid en bijbehorende gemakken wil dan ontkom je niet aan de modernste technieken .

En weet je wat het is ,de CD speler en DVD speler is inmiddels zo achterhaald dat je enkel tegen beperkingen aanloopt als je verwachtingen steeds hoger komen te liggen ,maar wie weet wat de toekomst gaat brengen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)