Welke merk bekabeling voor Marantz Pearl Lite?

Gestart door Robino, juli 19, 2012, 00:16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exxar

Citaat van: xander32 op juli 19, 2012, 12:52:48
Herkenbaar betreft een ver-zilver-de kabel. Betreft 200 uur inspelen van een kabel - ik denk dat jij zelf in die tijd gewend bent geraakt :wink:.

Dat is het nu juist!
Ik heb een goeie maand geleden een nieuwe Cadenza bijgekocht en dan eens onderling vergeleken. Het hoog was echt een heel stuk zachter op de "oude" kabel dan op de nieuwe. Zelfs mijn vriendin die niet eens wist dat ik iets had veranderd zei dat het opeens nogal scherp klonk.

JohnWx

Citaat van: jowa op juli 19, 2012, 10:40:38
Thanks voor de links, zocht nog een goed adres voor een optische kabel.  :-)

de bovenste  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Ik denk dat ik ga voor de Chord Crimsonplus of de Atlas Equator mk II (nu afgeprijsd omdat de opvolger er is. De MK II schijnt wel pluggen te hebben die moeilijk over cinchaansluitingen te schuiven zijn. Las ergens dat iemand de kabel wilde verwisselen en bijna de hele cinch bus eraf trok :|).

Weet niet of tussen deze 2 echt verschil te horen is. Van wat ik lees heeft Chord de naam wat brighter te zijn (misschien juist wel goed i.c.m. mijn set) en de Atlas neutraal met een afgeronde klank.

Cornelis1921

#18
Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 16:22:35
Ik denk dat ik ga voor de Chord Crimsonplus of de Atlas Equator mk II (nu afgeprijsd omdat de opvolger er is. De MK II schijnt wel pluggen te hebben die moeilijk over cinchaansluitingen te schuiven zijn. Las ergens dat iemand de kabel wilde verwisselen en bijna de hele cinch bus eraf trok :|).

Weet niet of tussen deze 2 echt verschil te horen is. Van wat ik lees heeft Chord de naam wat brighter te zijn (misschien juist wel goed i.c.m. mijn set) en de Atlas neutraal met een afgeronde klank.
Kabels proeven lijkt wel een beetje op wijnproeven: ongeveer hetzelfde jargon alleen het budget kan weleens flink uiteenlopen, ben bij de laatste soms klaar en tevreden met eentje uit de supermarkt kan de eerste behoorlijke schade toebrengen aan je cash flow situatie. :lol:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 16:22:35. Las ergens dat iemand de kabel wilde verwisselen en bijna de hele cinch bus eraf trok :|).

soms heb je te maken met een soort draaipluggen, die zichzelf vastklemmen op de aansluiting..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 16:22:35
Ik denk dat ik ga voor de Chord Crimsonplus of de Atlas Equator mk II (nu afgeprijsd omdat de opvolger er is. De MK II schijnt wel pluggen te hebben die moeilijk over cinchaansluitingen te schuiven zijn. Las ergens dat iemand de kabel wilde verwisselen en bijna de hele cinch bus eraf trok :|).

Weet niet of tussen deze 2 echt verschil te horen is. Van wat ik lees heeft Chord de naam wat brighter te zijn (misschien juist wel goed i.c.m. mijn set) en de Atlas neutraal met een afgeronde klank.

als het strak gaat even met WD 40 met kwastje op de cinch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op juli 19, 2012, 18:40:34
als het strak gaat even met WD 40 met kwastje op de cinch
... of de pluggen even wat opschuren met een velletje p60 :angel:.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: still life op juli 19, 2012, 16:35:05
soms heb je te maken met een soort draaipluggen, die zichzelf vastklemmen op de aansluiting..

Trek je de hele achterkant eraf  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 19, 2012, 18:50:00
p60  :-o  violent1
Dan heb je zo niets meer over :-P
Het moet effe glijden LO kon wel Sensilube neer zetten maar op zo net forum kan dat niet

En WD 40 glijd en verbind  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Ik onthou me van commentaar.  :roll:      Een non believer.  :-D

Veel succes mannen.   :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juli 19, 2012, 20:07:44
Ik onthou me van commentaar.  :roll:      Een non believer.  :-D

Veel succes mannen.   :angel:

maar toch iets zeggen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Goede tip. WD 40 heb ik nog wel in huis (zo'n spuitbus).

Nog even gekeken naar de prijzen:

Atlas Equator MK II 0,5 m. (zal net gaan. Is wel een stugge kabel lees ik): 41,-- (afgeprijsd omdat inmiddels nieuw model).

Atlas Equator MK III kost 69,--

Chord Crimsonplus 41,--

Lees van de Chord toch wel opvallend vaak aan de bright kant. Atlas neutrale sound. Neig dan toch naar de Atlas. Neutraal is toch altijd goed?

xander32

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 20:22:33
...
Lees van de Chord toch wel opvallend vaak aan de bright kant. Atlas neutrale sound. Neig dan toch naar de Atlas. Neutraal is toch altijd goed?
NJa - als je bv. jouw huidige set als ietwat te weinig sprankelend ervaart, zou je dat met de Chrord beperkt kunnen bijstellen.

Exxar

Je kunt die kabels ook geregeld op ebay vinden tegen lekker lage prijzen....

btw, de Cobra3 werd door Chord zelf aangeraden bij wat helderder klinkende cdspelers (was goed voor mijn Dacmagic, het hoog werd wat getemperd), de CobraPlus is neutraler en opener dan de Cobra3, en de Atlas Equator MKII is gelijklopend met de CobraPlus maar met een iets dikkere laagweergave.

Bouwkwaliteit is bij alle drie heel goed met stevige connectoren (bij Atlas misschien iets té stevig) en een deftige afscherming. De Equator MKII is wel zo'n 2mm groter qua diameter dan beide Chords, maar dus ook minder soepel.