Jumper tuss LF en HF connector van luidspreker of biwiring voor dezelfde prijs

Gestart door bramdg, juni 06, 2012, 20:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Ik wist het niet maar ik heb even gekeken, het is Monster Cable Z1R. 
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thepioneer

Maar waarom intern doorlussen? Geeft hetzelfde effect als buitenom want het enigste wat anders is dat je niet de connector gebruikt. Als je het per ongeluk vergeet en je sluit het extern anders aan dan heb je een groot probleem.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

RP

Ja, ik begrijp je redenatie volkomen maar ik zat al zo lang te zoeken naar de oorzaakdat ik ook wilde uitsluiten dat het misschien in de bovenste connectors zou kunnen zitten hoewel dat onwaarschijnlijk klinkt.
De kortse weg is in dit gevallen vaak het beste en dat kwam ook uit met mijn monitors.
Toen was het probleem over en was het een kwestie van finetunen en een middag lekker eens gaan luisteren en diverse interlinks geprobeerd.
Kan wel zeggen dat ik het nu voor mijn smaak aardig voor elkaar heb.
Was een flinke zoektocht waar ook twee verschillende diktes van speakerkabel voorbij kwamen maar het was het wel waard voor mijn gevoel.
Heb wel de indruk dat ik een andermans topic een beetje zit te vervuilen maar dat is absoluut niet de bedoeling.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Marvin

Maar is die tweeter nu gefilterd of niet?
Ik kan me er geen voorstelling van maken van wat je gedaan hebt.

RP

Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet en valt ook niet te zien door de constructie in de monitor.
Als je opening los schroeft waarde connectoren op zitten dan kan je nog niet het filter zien omdat van binnen gewoon de constructie van de baspoort het zicht op het filter en drivers belet.
Ben dan ook niet verder gegaan om de monitors de demonteren.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juni 30, 2012, 11:49:05
ga jij nu aan de jumpers?  :?
Nee, natuurlijk niet, daar is John veel te intelligent voor.  8-)  :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 30, 2012, 11:49:05
ga jij nu aan de jumpers?  :?

voor dat geld vind ik het er wel cool uitzien ipv stukje van den Hul
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.