Marantz Audiophile Test Demo SACD 15th edition

Gestart door cz79, juni 01, 2012, 20:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: cz79 op juni 01, 2012, 23:13:16
Nou ja voor wat betreft Stockfish, ik vindt het echt mooie opnames maar heeft niets met het 'echte' te maken, er zit totaal geen diepte in, alles staat plat op één lijn.......enne met bijvoorbeeld meerdere instrumenten in een muziekstuk klopt dat dus niet. Erg mooi en helder opgenomen, maar dicht bij origineel? Klanj betreft misschien wel maar dynamiek en diepte totaal niet.

Maar goed het is gen echt discussietopic, ik wilde alleen even meedelen dat de 15e editie erg verrassend gaat worden. hello

Heel herkenbaar. Ik ben ooit eens bij Hifigek (Edwin) op bezoek geweest en die zweerde bij de Stockfish opnames. Zijn kast stond er vol mee. Vermogens voor betaald. Even later leerde hij Fritz kennen en opeens waren Stockfish opnames slecht.  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Zucht gaan we weer, nog een keertje uitleg dan....Hele mooie opnames en ik luister ze nog steeds en heb ze ook nog steeds maar er zit GEEN diepte in, iets meer pakt ook echt mooier uit, de muziek wordt dan gewoon levediger.

WimPeu

Niet om het een of ander maar ik hoor gewoon Fritz praten. Je hebt het zelf waarschijnlijk al niet eens meer door.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

#18
Ik zeg KNO arts opzoeken  :-D

Ik schrijf gewoon een stukje over een nieuwe CD en welke muziek er (waarschijnlijk) op komt te staan, en JA ik hou ook van Stockfish en NEE ik vindt niet alles goed wat Fritz met de muziek doet, waarom dan altijd dat negatieve gezeik puke

joep

Och Fritz is gewoon op een serieuze manier met de hobby bezig. Er staat echt geen bordje op de deur "alleen betreden als je mij altijd gelijk geeft". Ik ga best wel eens met hem in discussie hoor. Maar om nu altijd de aanval te openen is een beetje overdreven. Ik ga bij een paar mensen vaak luisteren en hij is er één van met een hele mooie installatie welke iedere keer weer mijn bewondering kan opwekken. Niet dat ik met hem zou willen ruilen maar dat wil ik met niemand hier op het forum. Dat is omdat mijn set beantwoord aan mijn persoonlijke smaak en eisen. En misschien is het zo dat wij echte amateurs zijn en er onder ons zijn welke echt niet kunnen tippen aan wat hij binnen heeft staan. So what? De kwaliteitsbeleving welke je op zijn set terugvind is slechts bij een enkeling hier op het forum te beluisteren. Dus profiteer ervan en geef je eigen gefundeerde mening zonder aanziens des persoons. Maar laat het alsjeblief wel een eerlijke gefundeerde mening zijn!

cz79


xander32

Achja, eigenlijk streven wij allen naar hetzelfde; genieten van muziek. En logischer wijs leggen wij daar ieders andere, persoonlijke accenten.

Een aantal mede-forumleden hebben de voorkeur voor specifieke hoogwaardige opnames. Wat dat inhoud mag een ieder voor zich gaan definieëren, daar komen wij hier toch niet uit.


Zelf ben ik t.a.v. bovenstaande veel meer een omivoor;
een track en/of album pakt mij of niet, ongeacht de opnamekwaliteit 8-).

TurboMarco

Citeereen track en/of album pakt mij of niet, ongeacht de opnamekwaliteit

stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

#23
Citaat van: xander32 op juni 02, 2012, 12:51:52
Achja, eigenlijk streven wij allen naar hetzelfde; genieten van muziek. En logischer wijs leggen wij daar ieders andere, persoonlijke accenten.

Een aantal mede-forumleden hebben de voorkeur voor specifieke hoogwaardige opnames. Wat dat inhoud mag een ieder voor zich gaan definieëren, daar komen wij hier toch niet uit.


Zelf ben ik t.a.v. bovenstaande veel meer een omivoor;
een track en/of album pakt mij of niet, ongeacht de opnamekwaliteit 8-).

Kan ook een combi van beiden zijn, een album (opnamekwaliteit buiten beschouwing) kan mij ook pakken of niet, maar die test CD's vindt ik ook altijd leuk (des te meer als er muziek op staat die ik goed ken :angel:)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 13:06:39
Kan oko een combi van beiden zijn, een album (opnamekwaliteit buiten beschouwing) kan mij ook pakken of niet, maar die test CD's vindt ik ook altijd leuk (des te meer als er muziek op staat die ik goed ken :angel:)

zo had ik hem nog niet bekeken heb je een punt want nummer 13 van Fritz of 12 draai ik vaak  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Mooie muziek blijft mooie muziek, en als dat nog eens heel erg goed opgenomen/gemasterd is dan is dat twee vliegen in één klap pompom

xander32

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 13:06:39
Kan ook een combi van beiden zijn, een album (opnamekwaliteit buiten beschouwing) kan mij ook pakken of niet, maar die test CD's vindt ik ook altijd leuk (des te meer als er muziek op staat die ik goed ken :angel:)
... en daarmee geef je wel deels aan wat jouw wijze van luisteren is :wink:.

Luister je naar een track of album als een geheel, of ga je die ontleden ...
Ik krijg de indruk dat dat laatste vaak op gaat voor diegene die gaat voor de "beter opnamekwaliteit". Maar ik kan mij vergissen.

xander32

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 13:11:20
Mooie muziek blijft mooie muziek, en als dat nog eens heel erg goed opgenomen/gemasterd is dan is dat twee vliegen in één klap pompom

:yes:

renes59

Citaat van: cz79 op juni 01, 2012, 20:28:47
Hoef je niet minder mooi te vinden, dat is toch geen enkel bezwaar. Ik schrijf iets waar ik bij geweest ben en wie het leuk vindt om te lezen die leest het, en wie het niet bevalt.....Tja dan niet
Precies, niet.
Waarom denkt iemand dat het origineel niet goed genoeg is en er wat aan veranderd moet worden. Zoals het is heeft de artiest zo bedoeld, laat dat dan gewoon zo. Als men het niet goed vindt klinken koop dan een versterker met toonregeling kun je het zelf naar behoeven veranderen bij elke cd.
Galm toevoegen waarom, om het groter te laten lijken? Het lijkt wel een geheime zender, die voegen echo ( galm) toe.
Heb je dan weleens cd's beluisterd van STSdigital, jazeker meerdere en vind er niets bijzonders aan. Ze klinken wel goed maar niet beter dan de rest.
Stockfish cd's zijn goed opgenomen en klinken goed maar vaak saaie muziek, veel van hetzelfde soort artiesten. Dat er mensen zijn die het niet mooi vinden zal wel te maken hebben met het marktaandeel dat Stockfish heeft in Duitsland, dat steekt natuurlijk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.